Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Estudis Anglesos | OT | 3 |
Estudis Anglesos | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Per cursar aquesta assignatura es recomana haver aprovat totes les assignatures del grau fins a tercer curs.
Es requereix un nivell d’anglès C2 (Proficiency) segons el Marc Europeu Comú de Referència per a les Llengües: Aprenentatge, Ensenyament, Avaluació.
Amb un nivell C2, l’estudiant pot comprendre sense esforç pràcticament tot el que llegeix o escolta; resumir informació procedent de diferents fonts orals o escrites, reconstruir fets i arguments i presentar-los d’una manera coherent; expressar-se espontàniament, amb fluïdesa i precisió, distingint matisos subtils de significat, fins i tot en les situacions més complexes.
Aquest curs té com a objectiu introduir els estudiants en la teoria literària i, en particular, en la narratologia. Després d’una breu revisió de les principals escoles teòriques de la teoria literària del segle XX i XXI, el curs presentarà als estudiants un conjunt de termes i conceptes útils per a l’anàlisi narrativa. La part final del curs introdueix àrees clau en els estudis contemporanis de narratologia, especialment aquelles que exploren les interseccions amb la teoria feminista i queer, l’ecocrítica, la intel·ligència artificial, les xarxes socials, la ciència cognitiva, la medicina, la justícia social i més. L’estudi de teories, pràctiques, enfocaments i metodologies per a l’anàlisi literària i narratològica anirà acompanyat d’exemples seleccionats de narratives dels segles XIX, XX i XXI en diversos mitjans i formes.
Introducció a la Teoria Literària
Anàlisi Narrativa: Eines i Conceptes Bàsics
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 50 | 2 | |
Lectura i debat dels textos a l'aula | 5 | 0,2 | |
Tipus: Supervisades | |||
Pràctica de l'ús de recursos bibliogràfics | 10 | 0,4 | |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura de textos individual autònoma, estudi de la materia | 60 | 2,4 |
La metodologia docent es basa en:
1 crèdit ECTS = 25 hores de formació x 6 crèdits = 150 hores
*Es reservaran 15 minuts d’una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la complementació per part de l’alumnat de les enquestes d’avaluació de l’actuació del professorat i d’avaluació de l’assignatura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Participació i activitats a classe | 10% | 17 | 0,68 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 12, 13, 14, 15 |
Assaig final | 45 % | 4 | 0,16 | 1, 3, 4, 5, 7, 8, 9, 11, 13, 15 |
Examen | 45 % | 4 | 0,16 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
L'avaluació es basa en:
Treball final = 45%
Examen = 45%
Participació a classe = 10%
Les dates exactes de totes les activitats d’avaluació es confirmaran a l’inici del curs mitjançant un calendari que es publicarà al Moodle de l’assignatura.
Tots els exercicis són OBLIGATORIS.
IMPORTANT: En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
La nota mínima per fer mitjana en tots ells és 4.
El lliurament de l'essay (35%) exclou la possibilitat d’obtenir la qualificació de No avaluable com a nota final del curs.
Nota important per a estudiants d'intercanvi (Erasmus, etc.) sobre exàmens i altres proves: els estudiants Erasmus que demanin avançar un examen o altra mena d’activitat d’avaluació han de presentar al professor/a un document oficial de la seva universitat d'origen que justifiqui la seva sol·licitud.
Recuperació:
MOLT IMPORTANT: El plagi total o parcial de qualsevol delsexercicis es considerarà automàticament un SUSPENS (0) de tota l’assignatura i no només de l’exercici plagiat. PLAGIAR és copiar de fonts no identificades d’un text, sigui una solafrase o més, que es fa passar per producció pròpia (AIXÒ INCLOU COPIAR FRASES O FRAGMENTS D’INTERNET I AFEGIR-LOS SENSE MODIFICACIONS AL TEXT QUE ES PRESENTA COM A PROPI), i és una ofensa greu. Cal aprendre a respectar la propietat intel·lectual aliena i a identificar sempre les fonts que es puguin fer servir, i és imprescindible responsabilitzar-se de l’originalitat i autenticitat del text propi.
Avaluació única
L'avaluació única consistirà en les següents activitats:
Un examen escrit, que inclourà totes les perspectives teòriques ofertes en el curs (50 %).
Un comentari oral sobre un text escollit, basat en totes les perspectives teòriques ofertes en el curs. (50 %)
S’aplicarà el mateix sistema de recuperació que per l’avaluació continuada.
IRREGULARITATS
En cas que l’estudiantat realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Les irregularitats fan referència, per exemple, a copiar en un examen, copiar de fonts sense indicar l'autoria, o un ús indegut de la IA com presentar com a original un treball que ha estat generat per una eina o programa d'IA. Aquestesactivitats d’avaluació no són recuperables.
En aquesta assignatura, no es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) en cap de les seves fases. Qualsevol treball que inclogui fragments generats amb IA serà considerat una falta d'honestedat acadèmica i comporta que l’activitat s’avaluï amb un 0 i no es pugui recuperar, o sancions majors en casos de gravetat.
Jonathan Culler. 1997. Literary Theory: A Very Short Introduction. Oxford: Oxford University Press.
H. Porter Abbott. 2020. The Cambridge Introduction to Narrative, third edition. Cambridge: Cambridge University Press.
Jahn, Manfred. 2025. Narratology 3.0: A Guide to the Theory of Narrative. English Department, U of Cologne. Available online here: www.uni-koeln.de/~ame02/pppn.pdf
A l’inici del curs es proporcionarà, a través de Moodle, un dossier amb una selecció de textos crítics i narratius (per exemple, contes, fragments de novel·les, còmics, etc.).
No s'utilitza cap programari específic.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |