Aquesta versió de la guia docent és provisional fins que no finalitzi el període d’edició de les guies del nou curs.

Logo UAB

Seminari d'Expressió Oral i Escrita Avançada en Anglès

Codi: 106290 Crèdits: 6
2025/2026
Titulació Tipus Curs
Estudis Anglesos OB 4

Professor/a de contacte

Nom:
Jennifer Rose Ament
Correu electrònic:
jenniferrose.ament@uab.cat

Equip docent

Jennifer Rose Ament
Sonia Mas Alcolea

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

Cal un nivell inicial d'anglès de C2 (proficiency) del Common European Framework of Reference for Languages. Amb un C2, l'estudiant pot comprendre sense esforç pràcticament tot el que llegeix o escolta; resumir informació procedent de diferents fonts orals o escrites; reconstruir fets i arguments, i presentar-los d’una manera coherent; expressar-se espontàniament, amb fluïdesa i precisió, distingint matisos subtils de significat, fins i tot en les situacions més complexes. També pot utilitzar la llengua de manera eficaç i correcta per a propòsits socials, acadèmics i professionals.

Cal haver cursat i superat les assignatures Habilitats Acadèmiques Escrites en Anglès I i II i Habilitats Acadèmiques Orals en Anglès I i II.


Objectius

- Treballar les estructures gramaticals i lingüístiques pròpies dels registres formals i acadèmics en llengua anglesa a nivell oral i escrit.

- Aprofundir en les tècniques d'escriptura, citació i edició de textos academics i articles a nivell avançat.

- Avaluar críticament textos acadèmics i, posteriorment, sintetitzar la informació rellevant en textos acadèmics escrits.

- Aprofundir el coneixement de cerca bibliogràfica per la realització de treballs acadèmics.

- Analitzar i escriure una revisió de literatura, marc teòric, un anàlisi crítica, i un resum sobre un tema acadèmic.

- Parlar amb fluïdesa i amb una pronunciació acurada i intel·ligible en un registre acadèmic formal.

- Realizar presentacions orals en anglès de manera efectiva dins d’un registre acadèmic (preparació i organització del contingut, creació de material visual, ús de tècniques de presentació efectives per captar l’atenció i transmetre de manera clara conceptes complexos i abstractes).

- Avaluar i reflexionar críticament sobre textos acadèmics en discussions de grup.

- Aprofundir els coneixements instrumentals i acadèmics per l'elaboració del TFG i la seva presentació oral.

 


Competències

  • Actuar amb responsabilitat ètica i amb respecte pels drets i deures fonamentals, la diversitat i els valors democràtics. 
  • Aplicar els principis ètics científics al tractament de la informació.
  • Comprendre i produir textos acadèmics escrits i orals en anglès a nivell d'usuari experimentat amb domini funcional efectiu (C1).
  • Comprendre i produir textos acadèmics escrits i orals en anglès a nivell d'usuari experimentat amb domini total (C2).
  • Demostrar habilitats per treballar de manera autònoma i en equip a fi d'assolir els objectius planificats.
  • Que els estudiants hagin demostrat que comprenen i tenen coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es basa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda d'aquell camp d'estudi.
  • Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • Utilitzar l'anglès escrit i oral per a fins acadèmics i professionals relacionats amb l'estudi de la lingüística, la filosofia del llenguatge, la història, la cultura i la literatura angleses.
  • Utilitzar les eines digitals i les fonts documentals específiques per a la captació i organització d'informació.

Resultats d'aprenentatge

  1. Comprendre discursos acadèmics escrits i orals en l'àmbit de les ciències humanes i socials a nivell avançat (C1) i de domini total (C2).
  2. Comprendre discursos acadèmics escrits i orals en l'àmbit de les ciències humanes i socials a nivell d'usuari experimentat amb domini total (C2).
  3. Expressar-se de manera fluida, correcta, adequada i eficaç, tant oralment com per escrit, en l'àmbit acadèmic.
  4. Expressar-se en anglès oralment i per escrit en un registre formal i utilitzant la terminologia adequada en relació amb la caracterització del discurs acadèmic.
  5. Incorporar idees i conceptes de fonts publicades als treballs citant i referenciant de manera adequada.
  6. Localitzar informació especialitzada i acadèmica i seleccionar-la segons la rellevància.
  7. Modular el discurs escrit i oral per expressar-se de manera respectuosa i ètica en un context d'interacció acadèmica.
  8. Planificar la feina de manera efectiva individualment o en grup per a la consecució dels objectius plantejats.
  9. Produir discursos acadèmics escrits i orals amb una correcció i fluïdesa pròpies d' un nivell d'usuari experimentat amb domini total (C2) i adequant-los a les convencions pròpies dels diferents gèneres.
  10. Produir discursos acadèmics escrits i orals amb una correcció i fluïdesa pròpies d'un nivell avançat (C1) i de domini total (C2) i adequant-los a les convencions pròpies dels diferents gèneres.
  11. Utilitzar el metallenguatge adequat per descriure els coneixements adquirits en relació amb la matèria.

Continguts

Secció Oral:

  • Presentacions amb estil acadèmic, professional i de conferències

  • Estructura de les presentacions orals acadèmiques

  • Síntesi de la informació: rellevància, estructura de la informació, exposició del contingut

  • Avaluar críticament i debatre articles acadèmics en grups

  • Elements textuals i visuals de presentacions efectives

  • Transmetre conceptes complexos i abstractes de manera clara i concisa

  • Participació de l’audiència, interacció, fer i respondre preguntes

  • Eines i estratègies per preparar presentacions efectives i impactants

  • Expressió oral avançada: pronunciació, entonació, fluïdesa per a presentacions

  • Gramàtica i vocabulari avançat per a presentacions acadèmiques

Secció escrita:

  • Gramàtica i vocabulari avançat per a l’escriptura acadèmica

  • Lectura crítica: més enllà de resumir, transmetre informació rellevant i sintetitzar fonts amb un propòsit

  • Investigar i escriure amb un propòsit (formular preguntes de recerca)

  • Trobar la teva veu: expressar posició en l’escriptura acadèmica

  • Redacció de resums: estructura, contingut, llenguatge

  • Escriptura de ressenyes crítiques: estructura, contingut, llenguatge, habilitats de pensament crític

  • Escriptura del marc teóric: estructura, contingut, llenguatge, habilitats de pensament crític

  • TFG: estructura, contingut, llenguatge

  • Referències APA, paraules clau, bases de dades

  • Publicació, edició i format de textos acadèmics


Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Seminaris 50 2 1, 2, 3, 4, 7, 9, 10
Tipus: Supervisades      
Tutories 25 1 1, 2, 4, 7, 9, 10, 11
Tipus: Autònomes      
Tasques pràctiques individuals i en grup 50 2 1, 2, 3, 4, 8, 9, 10, 11

La metodologia docent d'aquesta assignatura inclou les següents activitats:

- Activitats pràctiques de producció escrita i oral a l'aula.

- Activitats i projectes de producció escrita i oral individuals i en grup.

- Tutories.

- Lectures especialitzades.

 

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Marc teòric i revisió de la literatura 25% 12 0,48 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Presentació oral acadèmica 25% 10 0,4 3, 4, 7, 8, 9, 10
Tasques escrites a classe 10% 3 0,12 1, 2, 3, 4, 9, 10, 11

L’avaluació d’aquest curs inclou:

  • Tasques escrites a classe 10%

  • Marc teòric i revisió bibliogràfica 25%

  • Presentació oral acadèmica 25%

  • Examen oral final 20%

  • Examen escrit final 20%

Quan es dugui a terme cada activitat d’avaluació, els professors informaran els estudiants (a través de Moodle) sobre els procediments a seguir per revisar totes les notes obtingudes i la data en què es farà aquesta revisió.

Aquest assignatura/mòdul no inclou avaluació única.

Els estudiants obtindran la qualificació de No Avaluat/No Presentat tret que hagin lliurat més del 30% dels ítems d’avaluació.

Per aprovar el curs és obligatori assistir al 80% de les classes, lliurar totes les tasques d’avaluació contínua i obtenir un 5 o més tant en la presentació oral com en la revisió bibliogràfica/marc teòric.

El nivell d’anglès dels estudiants (C2) es tindrà en compte en la qualificació de tots els ítems d’avaluació.

REAVALUACIÓ

  • Per poder optar a la reavaluació, els estudiants han de tenir una nota mitjana del curs mínima de 3,5/10.

  • Les tasques escrites a classe i els exàmens finals no es poden tornar a avaluar.

  • La revisió bibliogràfica/marc teòric i la presentació oral s’hauran de reavaluar si l’estudiant obté una nota inferior a 5.

  • La nota màxima que es pot obtenir després d’una reavaluació és un 5.

Nota important per a estudiants d'intercanvi:  

Els estudiants d'intercanvi que demanin avançar un examen o altra mena d'activitat d'avaluació han de presentar un document oficail de la seva universitatd'origen que justifiqui la seva sol.licitud 

IMPORTANT: 

  • En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquesta acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la  qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.  

  

  • Les irregularitats fan referència, per exemple, a copiaren un examen, copiar de fonts sense indicarl'autoria, o un úsindegut de la IA com presentar com a original un treball que ha estatgenerat per una eina o programad'IA. Aquestesactivitatsd’avaluació no sónrecuperables. 

  

  • En aquesta assignatura, no es permet l'ús de techologies d'intel.legènica artificial (IA) en cap de les seves fases. Qualsevol treball que inclogui fragments generats o modificats amb IA serà considerat una falta d'honestedat acadèmica comporta que l'activitats'avalui amb un 0 i no es pugui recuperar, o sancions majors en casos de gravetat. 


Bibliografia

Burton, Graham. (2013). Presenting. Deliver presentations with confidence. London, UK: Collins.

Gee, James .Paul. (2004). An Introduction to Discourse Analysis: Theory and Method (2nd ed.). London: Routledge. https://doi.org/10.4324/9780203005675

Grussendorf, Marion. (2007). English for Presentations. O.U.P.

Hyland, Ken. (2011). Academic discourse. In Continuum companion to discourse analysis. Hyland, Ken. and Paltridge, Brian. (eds). 171-184

Lillis, Theresa, & Curry, Mary Jane. (2010). Academic writing in a global context. London: Routledge. https://scholar.google.com/scholar?cluster=6341682115486604553&hl=en&as_sdt=0,5

Nunan, David & Choi, Julie. (2023). Clarity and coherence in academic writing. Routledge. 
 
Oshima, Alice & Hogue, Ann. (2007). Introduction to academic writing. New York: Pearson/Longman. 
 
Parvaskevas, Cornelia & Rosen-Knill, Deborah. (2024). Guidebook to academic writing: Communicating across the disciplines. Routledge. 

Swales, John. M., & Feak, Christine. B. (1994). Academic writing for graduate students. University of Michigan Press.

Sword, Helen. (2012). Stylish academic writing. London: Harvard University Press. 

Wallwork, Adrian. (2016) English for Presentations at International Conferences. Springer.

 

 


Programari

No aplica


Grups i idiomes de l'assignatura

La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura

Nom Grup Idioma Semestre Torn
(SEM) Seminaris 1 Anglès primer quadrimestre matí-mixt
(SEM) Seminaris 2 Anglès primer quadrimestre matí-mixt