Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Estudis Anglesos | OB | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Cal un nivell inicial d'anglès de C2 (proficiency) del Common European Framework of Reference for Languages. Amb un C2, l'estudiant pot comprendre sense esforç pràcticament tot el que llegeix o escolta; resumir informació procedent de diferents fonts orals o escrites; reconstruir fets i arguments, i presentar-los d’una manera coherent; expressar-se espontàniament, amb fluïdesa i precisió, distingint matisos subtils de significat, fins i tot en les situacions més complexes. També pot utilitzar la llengua de manera eficaç i correcta per a propòsits socials, acadèmics i professionals.
Cal haver cursat i superat les assignatures Habilitats Acadèmiques Escrites en Anglès I i II i Habilitats Acadèmiques Orals en Anglès I i II.
- Treballar les estructures gramaticals i lingüístiques pròpies dels registres formals i acadèmics en llengua anglesa a nivell oral i escrit.
- Aprofundir en les tècniques d'escriptura, citació i edició de textos academics i articles a nivell avançat.
- Avaluar críticament textos acadèmics i, posteriorment, sintetitzar la informació rellevant en textos acadèmics escrits.
- Aprofundir el coneixement de cerca bibliogràfica per la realització de treballs acadèmics.
- Analitzar i escriure una revisió de literatura, marc teòric, un anàlisi crítica, i un resum sobre un tema acadèmic.
- Parlar amb fluïdesa i amb una pronunciació acurada i intel·ligible en un registre acadèmic formal.
- Realizar presentacions orals en anglès de manera efectiva dins d’un registre acadèmic (preparació i organització del contingut, creació de material visual, ús de tècniques de presentació efectives per captar l’atenció i transmetre de manera clara conceptes complexos i abstractes).
- Avaluar i reflexionar críticament sobre textos acadèmics en discussions de grup.
- Aprofundir els coneixements instrumentals i acadèmics per l'elaboració del TFG i la seva presentació oral.
Secció Oral:
Presentacions amb estil acadèmic, professional i de conferències
Estructura de les presentacions orals acadèmiques
Síntesi de la informació: rellevància, estructura de la informació, exposició del contingut
Avaluar críticament i debatre articles acadèmics en grups
Elements textuals i visuals de presentacions efectives
Transmetre conceptes complexos i abstractes de manera clara i concisa
Participació de l’audiència, interacció, fer i respondre preguntes
Eines i estratègies per preparar presentacions efectives i impactants
Expressió oral avançada: pronunciació, entonació, fluïdesa per a presentacions
Gramàtica i vocabulari avançat per a presentacions acadèmiques
Secció escrita:
Gramàtica i vocabulari avançat per a l’escriptura acadèmica
Lectura crítica: més enllà de resumir, transmetre informació rellevant i sintetitzar fonts amb un propòsit
Investigar i escriure amb un propòsit (formular preguntes de recerca)
Trobar la teva veu: expressar posició en l’escriptura acadèmica
Redacció de resums: estructura, contingut, llenguatge
Escriptura de ressenyes crítiques: estructura, contingut, llenguatge, habilitats de pensament crític
Escriptura del marc teóric: estructura, contingut, llenguatge, habilitats de pensament crític
TFG: estructura, contingut, llenguatge
Referències APA, paraules clau, bases de dades
Publicació, edició i format de textos acadèmics
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Seminaris | 50 | 2 | 1, 2, 3, 4, 7, 9, 10 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 25 | 1 | 1, 2, 4, 7, 9, 10, 11 |
Tipus: Autònomes | |||
Tasques pràctiques individuals i en grup | 50 | 2 | 1, 2, 3, 4, 8, 9, 10, 11 |
La metodologia docent d'aquesta assignatura inclou les següents activitats:
- Activitats pràctiques de producció escrita i oral a l'aula.
- Activitats i projectes de producció escrita i oral individuals i en grup.
- Tutories.
- Lectures especialitzades.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Marc teòric i revisió de la literatura | 25% | 12 | 0,48 | 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Presentació oral acadèmica | 25% | 10 | 0,4 | 3, 4, 7, 8, 9, 10 |
Tasques escrites a classe | 10% | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 4, 9, 10, 11 |
L’avaluació d’aquest curs inclou:
Tasques escrites a classe 10%
Marc teòric i revisió bibliogràfica 25%
Presentació oral acadèmica 25%
Examen oral final 20%
Examen escrit final 20%
Quan es dugui a terme cada activitat d’avaluació, els professors informaran els estudiants (a través de Moodle) sobre els procediments a seguir per revisar totes les notes obtingudes i la data en què es farà aquesta revisió.
Aquest assignatura/mòdul no inclou avaluació única.
Els estudiants obtindran la qualificació de No Avaluat/No Presentat tret que hagin lliurat més del 30% dels ítems d’avaluació.
Per aprovar el curs és obligatori assistir al 80% de les classes, lliurar totes les tasques d’avaluació contínua i obtenir un 5 o més tant en la presentació oral com en la revisió bibliogràfica/marc teòric.
El nivell d’anglès dels estudiants (C2) es tindrà en compte en la qualificació de tots els ítems d’avaluació.
REAVALUACIÓ
Per poder optar a la reavaluació, els estudiants han de tenir una nota mitjana del curs mínima de 3,5/10.
Les tasques escrites a classe i els exàmens finals no es poden tornar a avaluar.
La revisió bibliogràfica/marc teòric i la presentació oral s’hauran de reavaluar si l’estudiant obté una nota inferior a 5.
La nota màxima que es pot obtenir després d’una reavaluació és un 5.
Nota important per a estudiants d'intercanvi:
Els estudiants d'intercanvi que demanin avançar un examen o altra mena d'activitat d'avaluació han de presentar un document oficail de la seva universitatd'origen que justifiqui la seva sol.licitud.
IMPORTANT:
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquesta acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Les irregularitats fan referència, per exemple, a copiaren un examen, copiar de fonts sense indicarl'autoria, o un úsindegut de la IA com presentar com a original un treball que ha estatgenerat per una eina o programad'IA. Aquestesactivitatsd’avaluació no sónrecuperables.
En aquesta assignatura, no es permet l'ús de techologies d'intel.legènica artificial (IA) en cap de les seves fases. Qualsevol treball que inclogui fragments generats o modificats amb IA serà considerat una falta d'honestedat acadèmica i comporta que l'activitats'avalui amb un 0 i no es pugui recuperar, o sancions majors en casos de gravetat.
Burton, Graham. (2013). Presenting. Deliver presentations with confidence. London, UK: Collins.
Gee, James .Paul. (2004). An Introduction to Discourse Analysis: Theory and Method (2nd ed.). London: Routledge. https://doi.org/10.4324/9780203005675
Grussendorf, Marion. (2007). English for Presentations. O.U.P.
Hyland, Ken. (2011). Academic discourse. In Continuum companion to discourse analysis. Hyland, Ken. and Paltridge, Brian. (eds). 171-184
Lillis, Theresa, & Curry, Mary Jane. (2010). Academic writing in a global context. London: Routledge. https://scholar.google.com/scholar?cluster=6341682115486604553&hl=en&as_sdt=0,5
Swales, John. M., & Feak, Christine. B. (1994). Academic writing for graduate students. University of Michigan Press.
Sword, Helen. (2012). Stylish academic writing. London: Harvard University Press.
Wallwork, Adrian. (2016) English for Presentations at International Conferences. Springer.
No aplica
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 1 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 2 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |