Aquesta versió de la guia docent és provisional fins que no finalitzi el període d’edició de les guies del nou curs.

Logo UAB

Habilitats Acadèmiques Escrites en Anglès II

Codi: 106289 Crèdits: 6
2025/2026
Titulació Tipus Curs
Estudis Anglesos OB 2
Estudis d'Anglès i Català OB 2
Estudis d'Anglès i Espanyol OB 2
Estudis d'Anglès i Francès OB 2
Estudis d'Anglès i de Clàssiques OB 2

Professor/a de contacte

Nom:
Sonia Mas Alcolea
Correu electrònic:
sonia.mas.alcolea@uab.cat

Equip docent

Laura Jane Styles
Gayle Marie Dalton

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

S'espera que l'alumnat matriculat en aquesta assignatura hagi superat l'assignatura Habilitats Acadèmiques Escrites en Anglès I.

Cal un nivell inicial d’anglès equivalent a C1.2 (Advanced) del Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment.

Amb el nivell C1.2 l'estudiant pot: comprendre una àmplia gamma de textos llargs i complexos, i en pot reconèixer el sentit implícit; pot expressar-se amb fluïdesa i espontaneïtat sense haver de cercar d’una manera gaire evident paraules o expressions; utilitzar la llengua de manera flexible i eficaç per a propòsits socials, acadèmics i professionals; produir textos clars, ben estructurats i detallats sobre temes complexos, i demostra un ús controlat d’estructures organitzatives, connectors i mecanismes de cohesió.

També s'espera que l'alumnat tingui un coneixement sòlid del registre acadèmic en anglès.

 


Objectius

“Habilitats acadèmiques escrites en anglès II" forma part de la matèria “Habilitats Acadèmiques de l'Anglès”, juntament amb "Habilitats Acadèmiques Orals en Anglès I", "Habilitats Acadèmiques Orals en Anglès II", "Habilitats Acadèmiques Escrites en Anglès I" i "Seminari d'expressió oral i escrita avançada en anglès". 

Aquesta assignatura té com a objectiu principal endinsar l’alumnat en les pràctiques pròpies de la lectura i l’escriptura acadèmica en anglès, tot centrant-se en textos i temes rellevants dins dels àmbits dels Estudis Anglesos, especialment la sociolingüística, la lingüística aplicada i la literatura, abordats des d’una perspectiva acadèmica, crítica i de gènere.

 Objectius:

  • Millorar l’ús instrumental i acadèmic de la llengua anglesa fins a un nivell C2.1 de competència en llengua, i preparar a l’estudiant per a la matèria nuclear de “Ús de la Llengua”.
  • Llegir i escriure textos acadèmics en anglès de manera estructurada, cohesionada i gramaticalment acurada, utilitzant un vocabulari sofisticat i respectant les convencions dels diferents gèneres acadèmics.
  • Analitzar textos autèntics (articles científics i/o capítols de llibre) per familiaritzar-se amb els gèneres i convencions de l’escriptura acadèmica, centrant-se en temes de sociolingüística, lingüística aplicada i literatura, des d’una perspectiva crítica i de gènere.
  • Desenvolupar estratègies de lectura crítica i comprensió textual identificant-ne l’estructura i el contingut argumentatiu (idees principals i secundàries, evidències, contraarguments).
  • Conèixer i aplicar els mecanismes de referenciació acadèmica i d’ús responsable de les fonts, integrant-les al discurs propi amb rigor i respecte per l’autoria, segons els estàndards bibliogràfics establerts.
  • Redactar un assaig argumentatiu acadèmic clarament estructurat i ben fonamentat, que prengui posició sobre un tema treballat a l’aula, tot incorporant evidències extretes de les lectures del curs.
  • Millorar la capacitat de comunicar informació, idees, problemes i solucions de manera eficaç, adequada i respectuosa en contextos acadèmics, tant per escrit com oralment quan calgui.
  • Fer ús d’eines digitals i fonts documentals acadèmiques per a cercar, seleccionar i organitzar informació rellevant, afavorint una actitud crítica, autònoma i ètica davant l’aprenentatge.

Competències

    Estudis Anglesos
  • Actuar amb responsabilitat ètica i amb respecte pels drets i deures fonamentals, la diversitat i els valors democràtics. 
  • Comprendre i produir textos acadèmics escrits i orals en anglès a nivell d'usuari experimentat amb domini total (C2).
  • Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • Utilitzar l'anglès escrit i oral per a fins acadèmics i professionals relacionats amb l'estudi de la lingüística, la filosofia del llenguatge, la història, la cultura i la literatura angleses.
  • Utilitzar les eines digitals i les fonts documentals específiques per a la captació i organització d'informació.
    Estudis d'Anglès i Català
  • Actuar amb responsabilitat ètica i amb respecte pels drets i deures fonamentals, la diversitat i els valors democràtics.
  • Comprendre i produir textos acadèmics orals i escrits amb adequació i fluïdesa en diferents contextos comunicatius.
  • Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • Utilitzar correctament l’anglès escrit i oral per a finalitats acadèmiques i professionals, relacionades amb l’estudi de la lingüística, la història, la cultura i la literatura.
  • Utilitzar les eines digitals i les fonts documentals específiques per a la captació i l'organització d'informació.
    Estudis d'Anglès i Espanyol
  • Actuar amb responsabilitat ètica i amb respecte pels drets i deures fonamentals, la diversitat i els valors democràtics.
  • Comprendre i produir textos acadèmics orals i escrits amb adequació i fluïdesa en diferents contextos comunicatius.
  • Fer servir correctament l’anglès i l’espanyol escrit i oral per finalitats acadèmiques i professionals, relacionades amb l’estudi de la lingüística, la història, la cultura i la literatura.
  • Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • Utilitzar les eines digitals i les fonts documentals específiques per a la captació i l'organització d'informació.
    Estudis d'Anglès i Francès
  • Actuar amb responsabilitat ètica i amb respecte pels drets i deures fonamentals, la diversitat i els valors democràtics.
  • Comprendre i produir textos acadèmics orals i escrits amb adequació i fluïdesa en diferents contextos comunicatius.
  • Fer servir correctament l’anglès i el francès oral i escrit per finalitats acadèmiques i professionals, relacionades amb l’estudi de la lingüística, la història, la cultura i la literatura.
  • Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • Utilitzar les eines digitals i les fonts documentals específiques per a la captació i l'organització d'informació.
    Estudis d'Anglès i de Clàssiques
  • Actuar amb responsabilitat ètica i amb respecte pels drets i deures fonamentals, la diversitat i els valors democràtics. 
  • Comprendre i produir textos acadèmics orals i escrits amb adequació i fluïdesa en diferents contextos comunicatius.
  • Fer servir correctament l’anglès escrit i oral per finalitats acadèmiques i professionals, relacionades amb l’estudi de la lingüística, la història, la cultura i la literatura angleses.
  • Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • Utilitzar les eines digitals i les fonts documentals específiques per a la captació i l'organització d'informació.

Resultats d'aprenentatge

  1. Comprendre discursos acadèmics escrits i orals en l'àmbit de les ciències humanes i socials a nivell d'usuari experimentat amb domini total (C2).
  2. Comprendre discursos acadèmics escrits i orals en l'àmbit de les ciències humanes i socials a nivell d'usuari experimentat de domini total (C2).
  3. Expressar-se de manera fluida, correcta, adequada i eficaç, tant oralment com per escrit, en l'àmbit acadèmic.
  4. Expressar-se en anglès oralment i per escrit en un registre formal i utilitzant la terminologia adequada en relació amb la caracterització del discurs acadèmic.
  5. Localitzar informació especialitzada i acadèmica i seleccionar-la segons la rellevància.
  6. Modular el discurs escrit i oral per expressar-se de manera respectuosa i ètica en un context d'interacció acadèmica.
  7. Produir discursos acadèmics escrits i orals amb una correcció i fluïdesa pròpies d' un nivell d'usuari experimentat amb domini total (C2) i adequant-los a les convencions pròpies dels diferents gèneres.
  8. Produir discursos acadèmics escrits i orals amb una correcció i fluïdesa pròpies d'un nivell d'usuari experimentat amb domini total (C2) i adequant-los a les convencions pròpies dels diferents gèneres.

Continguts

Gramàtica i vocabulari:

  • Estructures gramaticals avançades en anglès.

  • Exercicis de vocabulari avançat (acadèmic).

  • Exercicis de correcció d’errors.

  • Desenvolupament de la consciència sobre l’estil i el registre acadèmics.

Comprensió lectora:

  • Exercicis de comprensió i resums basats en textos reals relacionats amb la sociolingüística, la lingüística aplicada i la literatura.

  • Presa de notes i síntesi de les idees i arguments clau.

  • Comparació de les perspectives i estratègies argumentatives dels autors / de les autores.

Producció escrita:

  • Planificació de textos acadèmics, organització de paràgrafs i coherència.

  • Reescriptura, edició i activitats d’autocorrecció per millorar la precisió en l’escriptura.

  • Exercicis sobre l’ús de mecanismes de cohesió i argumentació.

  • Assajos argumentatius (500 paraules) i resums (250 paraules).

 

 


Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Classes teòriques i pràctiques 30 1,2 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8
Pràctica a l'aula 15 0,6 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8
Tipus: Supervisades      
Tutories de suport 22 0,88
Tipus: Autònomes      
Lectura i estudi - Exercicis i treballs - ús de les TIC 76,5 3,06 1, 2, 5

La metodologia docent es basa en:

  • Activitats dirigides (30%, 1.8 cr)
  • Activitats supervisades (15%, 0.9 cr)
  • Activitats autònomes (50%, 3 cr)
  • Activitats d’avaluació (5%, 0.3 cr)

Activitats dirigides (Classes teòriques i classes pràctiques)

  • Classes magistrals amb suport TIC i discussió col•lectiva.
  • Realització d’exercicis, col•lectivament i en grups reduïts.

 

Activitats autònomes (Estudi personal, realització d'exercicis, producció de textos, participació a l’entorn virtual)

  • Estudi de llibres de text i consulta de manuals
  • Exercicis pràctics
  • Redacció de textos argumentatius
  • Lectura de textos acadèmics
  • Ús de les TIC i Campus Virtual

Activitats d’avaluació

  • Redacció de resums acadèmics de textos científics 
  • Redacció d’assaigs argumentatius relacionats amb les lectures treballades durant el curs.
  • Examen parcial escrit
  • Examen final escrit.
  • Redacció d’un dossier d'aprenentatge (portfolio).

Nota: Es reservaran 15 minuts d’una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació,  per a la complementació per part de l’alumnat de les enquestes d’avaluació de l’actuació del  professorat i d’avaluació de l’assignatura.

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Avaluació Contínua 30% 1,5 0,06 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Examen final escrit 50% 4 0,16 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8
Examen Parcial 20% 1 0,04 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8

  • Continuous Assessment (30%)
  • Examen parcial (20%) 
  • Examen final escrit (50%) 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

S’ha de tenir en compte el següent:

Les dates exactes de les activitats d’avaluació s’anunciaran a l’inici de l’assignatura a través del calendari que es publicarà al Moodle de la classe.

  • Qualsevol treball assignat no lliurat serà avaluat com a 0.
  • L’estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat més del 30% de les activitats d’avaluació.
  • Només es pot accedir a l’examen final sempre i quan s'hagi presentat el 30% de les activitats pertanyents a l'avaluació continua.
  • Per tal de calcular la mitjana, l'alumnat ha d’obtenir una nota mínima de 4,5 a cada part de l’examen final.
  • Només si l'alumne/a aprova l'examen final, se li calcularà la mitjana amb les notes de l'avaluació continuada.

Per la naturalesa pràctica d’aquesta assignatura, cal assistir i participar com a mínim en un 80% de totes les activitats formatives (comentaris, test, presentacions i debats orals, assistència, participació al'aula, etc.) per tal de poder ser avaluat del 30% de la nota relacionada amb les activitats pràctiquesavaluables i que es deriven directament de les tasques que es fan a classe.

Per aprovar l'assignatura l’alumne/a necessita:

  • aprovar l'examen final
  • una nota mitjana del curs (un cop tingudes en compte totes les activitats d’avaluació) igual o superior al 50%.

La programació de les proves d'avaluació no es pot modificar, tret de casos excepcionals justificats. Els/Les estudiants Erasmus que demanin avançar un examen han de presentar al professor/a un document escrit de la seva universitat d'origen que justifiqui la seva sol·licitud.

Avaluació única

Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.

Recuperació

  • Només es podrà recuperar l'examen final sempre que la nota sigui ≥ 35% i < 50%.
  • En cas de tenir més d'una part de l'examen final no superada, l'alumnat només en podrà recuperar UNA.
  • La nota màxima que es pot aconseguir en la recuperació d'un examen és d'aprovat (5).

Activitats d’avaluació excloses de la recuperació

No es podran recuperar les activitats d’avaluació continuada.

Procediment de revisió de les qualificacions

En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà l’alumnat(Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions. 

 

MOLT IMPORTANT: 

En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb0 aquest acte  d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la  qualificació final d’aquesta assignatura serà 0. 

Les irregularitats fan referència, per exemple, a copiar en un examen, copiar de fonts sense indicar l'autoria, o un ús indegut de la IA compresentar com a original un treball que ha estat generat per una eina o programa d'IA. Aquestes activitats d’avaluació no són recuperables.

En aquesta assignatura, no es permet l'ús de techologies d'intel.legènica artificial (IA) en cap de les seves fases. Qualsevol treball que inclogui fragments generats o modificats amb IA serà considerat una falta d'honestedat acadèmica i comporta que l'activitat s'avalui amb un 0 i no es pugui recuperar, o sancions majors en casos de gravetat. 

 

 

 


Bibliografia

Bibliografia obligatòria

  • Malcolm Mann & Steve Taylore-Knowles. Destination C1 & C2. Grammar and Vocabulary. Macmillan. 2007

Llibres de referència recomanats:

  • Canales, G. S., & Cortés, J. A. N. (2025). English academic writing for Spanish speakers: A practical guide. Taylor & Francis.
  • Collins COBUILD English language dictionary
  • Collins. (2013). Work on your vocabulary: Hundreds of words to learn and remember. Advanced. HarperCollins Publishers.
  • McCarthy, M., & O'Dell, F. (2012). English vocabulary in use: Advanced (3rd ed., with answers and CD). Cambridge University Press.
  • Swan, M. (2005). Practical English usage (3rd ed.). Oxford University Press.

Pàgines web:

  • General practice

https://www.eltconcourse.com/learners/exercises/indexpages/grammarc1c2.html

https://agendaweb.org/

  • Reading practice

https://www.flo-joe.co.uk/cpe/students/tests/

  • Writing practice

https://writeandimprove.com/

https://www.grammarly.com/

  • Reference materials

http://www.macmillandictionary.com/ (includes pronunciation files, British English)

http://www.ozdic.com/ (collocations)

https://www.english-corpora.org/bnc/ (corpus)

https://www.sketchengine.eu/skell/ (learner corpus)


Programari


No s'utilitzarà cap programari específic.


Grups i idiomes de l'assignatura

La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura

Nom Grup Idioma Semestre Torn
(PAUL) Pràctiques d'aula 1 Anglès primer quadrimestre matí-mixt
(PAUL) Pràctiques d'aula 2 Anglès primer quadrimestre matí-mixt
(PAUL) Pràctiques d'aula 3 Anglès primer quadrimestre matí-mixt
(PAUL) Pràctiques d'aula 4 Anglès primer quadrimestre matí-mixt
(PAUL) Pràctiques d'aula 5 Anglès primer quadrimestre matí-mixt