Aquesta versió de la guia docent és provisional fins que no finalitzi el període d’edició de les guies del nou curs.
Habilitats Acadèmiques Escrites en Anglès I
Codi: 106287
Crèdits: 6
2025/2026
Titulació |
Tipus |
Curs |
Estudis Anglesos |
FB |
1 |
Estudis d'Anglès i Català |
FB |
1 |
Estudis d'Anglès i Espanyol |
FB |
1 |
Estudis d'Anglès i Francès |
FB |
1 |
Estudis d'Anglès i de Clàssiques |
FB |
1 |
Equip docent
- Jennifer Rose Ament
Idiomes dels grups
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Prerequisits
Cal tenir un nivell d’anglès general corresponent al C1 del Marc Europeu Comú de Referència (MECR) per tal de seguir bé el curs.
Objectius
“Habilitats acadèmiques escrites en anglès I" forma part de la matèria “Habilitats Acadèmiques de l'Anglès”, juntament amb "Habilitats Acadèmiques Orals en Anglès I", "Habilitats Acadèmiques Orals en Anglès II", "Habilitats Acadèmiques Escrites en Anglès II" i "Seminari d'Expressió Oral i Escrita Avançada en Anglès"
L’objectiu general d’aquesta assignatura és establir les bases lingüístico-comunicatives perquè l’alumnat que accedeix al Grau d’Estudis Anglesos pugui seguir amb èxit els seus estudis universitaris. Es tracta d’una assignatura fonamental, enfocada a desenvolupar el registre formal i acadèmic escrit de l’alumnat tot partint del seu nivell d’anglès general. S’assumeix un nivell d’entrada d’un C1 del MECR.
Els objectius específics són els següents:
- Millorar l’ús instrumental i acadèmic de la llengua anglesa fins a un nivell C1 de competència en llengua, i preparar a l’estudiant per a la matèria nuclear de “Ús de la Llengua”.
- Produir textos argumentatius d’unes 400 paraules que estiguin formalment ben estructurats, siguin lingüísticament correctes, i tinguin una profunditat de contingut adequada al nivell universitari.
- Entendre textos acadèmics escrits autèntics de l’àmbit de les ciències humanes i socials.
- Poder llegir per detall i per l'idea general. Llegir critícament.
- Saber identificar el posicionament de l’autor respecte al text, agumentació i evidència.
Competències
Estudis Anglesos
- Actuar amb responsabilitat ètica i amb respecte pels drets i deures fonamentals, la diversitat i els valors democràtics.
- Comprendre i produir textos acadèmics escrits i orals en anglès a nivell d'usuari experimentat amb domini funcional efectiu (C1).
- Demostrar habilitats per treballar de manera autònoma i en equip a fi d'assolir els objectius planificats.
- Que els estudiants hagin demostrat que comprenen i tenen coneixements en una àrea d'estudi que parteix de la base de l'educació secundària general, i se sol trobar a un nivell que, si bé es basa en llibres de text avançats, inclou també alguns aspectes que impliquen coneixements procedents de l'avantguarda d'aquell camp d'estudi.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
- Utilitzar l'anglès escrit i oral per a fins acadèmics i professionals relacionats amb l'estudi de la lingüística, la filosofia del llenguatge, la història, la cultura i la literatura angleses.
Estudis d'Anglès i Català
- Actuar amb responsabilitat ètica i amb respecte pels drets i deures fonamentals, la diversitat i els valors democràtics.
- Comprendre i produir textos acadèmics orals i escrits amb adequació i fluïdesa en diferents contextos comunicatius.
- Demostrar habilitats per treballar de manera autònoma i en equip per assolir els objectius planificats, si escau en contextos multiculturals i interdisciplinaris.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
- Utilitzar correctament l’anglès escrit i oral per a finalitats acadèmiques i professionals, relacionades amb l’estudi de la lingüística, la història, la cultura i la literatura.
Estudis d'Anglès i Espanyol
- Actuar amb responsabilitat ètica i amb respecte pels drets i deures fonamentals, la diversitat i els valors democràtics.
- Comprendre i produir textos acadèmics orals i escrits amb adequació i fluïdesa en diferents contextos comunicatius.
- Demostrar habilitats per treballar de manera autònoma i en equip a fi d'assolir els objectius planificats en contextos multiculturals i interdisciplinaris.
- Fer servir correctament l’anglès i l’espanyol escrit i oral per finalitats acadèmiques i professionals, relacionades amb l’estudi de la lingüística, la història, la cultura i la literatura.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Estudis d'Anglès i Francès
- Actuar amb responsabilitat ètica i amb respecte pels drets i deures fonamentals, la diversitat i els valors democràtics.
- Comprendre i produir textos acadèmics orals i escrits amb adequació i fluïdesa en diferents contextos comunicatius.
- Demostrar habilitats per treballar de manera autònoma i en equip per assolir els objectius planificats, si escau en contextos multiculturals i interdisciplinaris.
- Fer servir correctament l’anglès i el francès oral i escrit per finalitats acadèmiques i professionals, relacionades amb l’estudi de la lingüística, la història, la cultura i la literatura.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Estudis d'Anglès i de Clàssiques
- Actuar amb responsabilitat ètica i amb respecte pels drets i deures fonamentals, la diversitat i els valors democràtics.
- Comprendre i produir textos acadèmics orals i escrits amb adequació i fluïdesa en diferents contextos comunicatius.
- Demostrar habilitats per treballar de manera autònoma i en equip a fi d'assolir els objectius planificats en contextos multiculturals i interdisciplinaris.
- Fer servir correctament l’anglès escrit i oral per finalitats acadèmiques i professionals, relacionades amb l’estudi de la lingüística, la història, la cultura i la literatura angleses.
- Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
Resultats d'aprenentatge
- Comprendre discursos acadèmics escrits i orals en l'àmbit de les ciències humanes i socials a nivell avançat (C1) i de domini total (C2).
- Comprendre discursos acadèmics escrits i orals en l'àmbit de les ciències humanes i socials a nivell d'usuari avançat (C1).
- Comprendre discursos acadèmics escrits i orals en l'àmbit de les ciències humanes i socials a nivell d'usuari experimentat amb domini funcional efectiu (C1).
- Comprendre discursos acadèmics escrits i orals en l'àmbit de les ciències humanes i socials en anglès amb domini funcional efectiu (C1).
- Expressar-se de manera fluida, correcta, adequada i eficaç, tant oralment com per escrit, en l'àmbit acadèmic.
- Expressar-se en anglès oralment i per escrit en un registre formal i utilitzant la terminologia adequada en relació amb la caracterització del discurs acadèmic.
- Modular el discurs escrit i oral per expressar-se de manera respectuosa i ètica en un context d'interacció acadèmica.
- Planificar la feina de manera efectiva, individualment o en grup, per a la consecució dels objectius plantejats.
- Planificar la feina de manera efectiva individualment o en grup per a la consecució dels objectius plantejats.
- Produir discursos acadèmics escrits i orals amb una correcció i fluïdesa en llengua anglesa a nivell d'usuari experimentat amb domini funcional efectiu (C1) i adequant-los a les convencions pròpies dels diferents gèneres.
- Produir discursos acadèmics escrits i orals amb una correcció i fluïdesa pròpies d'un nivell avançat (C1) i adequant-lo a les convencions pròpies dels diferents gèneres.
- Produir discursos acadèmics escrits i orals amb una correcció i fluïdesa pròpies d'un nivell avançat (C1) i de domini total (C2) i adequant-los a les convencions pròpies dels diferents gèneres.
- Produir discursos acadèmics escrits i orals amb una correcció i fluïdesa pròpies d'un nivell d'usuari avançat (C1) i adequant-los a les convencions pròpies dels diferents gèneres.
- Produir discursos acadèmics escrits i orals amb una correcció i fluïdesa pròpies d'un nivell d'usuari experimentat amb domini funcional efectiu (C1) i adequant-los a les convencions pròpies dels diferents gèneres.
- Utilitzar el metallenguatge adequat per descriure els coneixements adquirits en relació amb la matèria.
Continguts
Es treballaran les habilitats escrites (producció i comprensió) i s’estudiaran, tant a classe com de forma autònoma, estructures gramaticals i de vocabulari de nivell C1 pertanyents al registre formal i acadèmic.
- Característiques del discurs acadèmic escrit. Convencions, estilo i estructura del registre formal acadèmic en anglès. L’escriptura en llengua anglesa.
- El procés d’escriptura. Generació d’idees. El paràgraf. Tipus de paràgrafs. Construció d'un argument amb suport adequat. Produir un assaig argumentatiu d’unes 300-500 paraules que estiguin formalment ben estructurats, siguin lingüísticament correctes, i tinguin una profunditat de contingut adequada al nivell universitari.
- Coherència i cohesió del discurs. Frases incompletes. Estructures paral·leles. Concordança. Puntuació.
- La comprensió de textos acadèmics en Lingüísitca i Literatura. Identificar dees principals i secundàries. Comprensió global i comprensió detallada. Identificació del punt de vista de l’autor. Modulació discursiva. Anàlisi textual.
- Indentificar i seguir l'argumentació del autor. Practicar lectura crítica.
- Cites i referències MLA i APA. El plagi. Ús correcte de IA.
- Llenguatge no sexista.
Activitats formatives i Metodologia
Títol |
Hores |
ECTS |
Resultats d'aprenentatge |
Tipus: Dirigides |
|
|
|
Classes teòriques i pràctiques |
60
|
2,4 |
6, 7, 9, 15
|
Tipus: Supervisades |
|
|
|
Tutories supervisades |
15
|
0,6 |
6, 7, 9, 15
|
Tipus: Autònomes |
|
|
|
Lectura i estudi. Exercicis i treballs. Ús de les TIC |
50
|
2 |
6, 7, 9, 15
|
La metodologia docent es basa en:
- Activitats dirigides (33%)
- Activitats supervisades (10%)
- Activitats autònomes (40%)
- Activitats d’avaluació (17%)
Activitats dirigides (Classes teòriques i classes pràctiques)
- Classes magistrals amb suport TIC i discussió col•lectiva.
- Realització d’exercicis, col•lectivament i en grups reduïts.
- Pràctiques de habilitats productives i receptives a l'aula.
Activitats autònomes (Estudi personal, realització de exercicis, producció de textos, participació a l’entorn virtual)
- Estudi de llibres de text i consulta de manuals.
- Estudi de exercisis de lectura.
- Redacció de textos argumentatius.
- Participació en les cercles de lectura.
- Ús de les TIC i Campus Virtual.
Activitats d’avaluació
- Test de gramàtica i vocabulari
- Academic reading circles
- Test de lectura
- Examen de lectura
- Examen de escriptura
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Avaluació
Activitats d'avaluació continuada
Títol |
Pes |
Hores |
ECTS |
Resultats d'aprenentatge |
Avaluació continuada |
27% |
10
|
0,4 |
1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 15
|
Cercles de lectura |
8% |
5,5
|
0,22 |
1, 2, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 15
|
Examen escrit 1 |
30% |
3
|
0,12 |
1, 2, 3, 4, 6, 10, 11, 12, 13, 14, 15
|
Examen escrit 2 |
30% |
3
|
0,12 |
6, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 15
|
Grammàtica i vocabulari (Estudi autònom) |
5% |
3,5
|
0,14 |
6, 8, 9, 15
|
- Avaluació continuada 40%
- Examen final 1 (Reading I UoE) 30%
- Examen final 2 (Writing) 30%
S’ha de tenir en compte el següent:
Les dates exactes de les activitats d’avaluació s’anunciaran a l’inici de l’assignatura a través del calendari que es publicarà al Moodle de la classe.
- Qualsevol treball assignat no lliurat serà avaluat com a 0.
- L’estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat més del 30% de les activitats d’avaluació.
- Per tal de calcular la mitjana, l'alumnat ha d’obtenir una nota mínima de 4,5 a cada part de l’examen final.
- Només si l'alumne/a aprova cada un dels exàmens finals i ha assistit i participat almenys un 80% de les classes i activitats de classe, se li calcularà la mitjana amb les notes de l'avaluació continuada.
- Només es pot accedir als exàmens si l'alumnat ha presentat un mínim del 30% de l'avaluació contínuada del curs.
Per aprobar l'assignatura l’alumne/a necessita:
- aprovar cada un dels dos exàmens amb un 50%.
- una nota mitjana del curs (un cop tingudes en compte totes les activitats d’avaluació) igual o superior al 50%.
Per la naturalesa pràctica d’aquesta assignatura, cal assistir i participar com a mínim en un 80% de totes les activitats formatives (comentaris, proves, deures, cercles de lectura, asistencia, participació al'aula, etc.) per tal de poder ser avaluat del 30% de la nota relacionada amb les activitats practiques avaluables i que es deriven directament de les tasques que es fan a classe.
La programació de les proves d'avaluació no es pot modificar, tret de casos excepcionals justificats. Els/Les estudiants Erasmus o altres alumnes d'intercanvi que demanin avançar/modificar un examen/tasca han de presentar al professor/a un document escrit de la seva universitat d'origen que justifiqui la seva sol·licitud.
Avaluació única
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
Recuperació
- Només es poden recuperar els exàmens escrits sempre que la la nota sigui ≥ 35% i < 50%.
- En cas de tenir més d'una part de l'examen final escrit no superada (amb notes entre 3,5 i 4,5), l'alumnat només en podrà recuperar UNA.
- La nota màxima que es pot aconseguir en la recuperació d'un examen és d'aprovat (5).
Activitats d’avaluació excloses de la recuperació
No es podran recuperar les activitats d’avaluació continuada, que inclouen les següents activitats:
- Exercicis escrits, exàmen de lectura, exàmen de gramàtica i vocabulari, cercles de lectura.
Procediment de revisió de les qualificacions
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor oprofessora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
MOLT IMPORTANT:
- En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
- Les irregularitats fan referència, per exemple, a copiar en un examen, copiar de fonts sense indicar l'autoria, o un ús indegut de la IA com presentar com a original un treball que ha estat generat per una eina o programad'IA. Aquestes activitats d’avaluació no són recuperables.
- En aquesta assignatura, no es permet l'ús de tecnologies d’intel·ligència artificial (IA) en cap de les seves fases. Qualsevol treball que inclogui fragments generats o modificats amb IA serà considerat una falta d'honestedat acadèmica i comporta que l'activitat s’avaluï amb un 0 i no es pugui recuperar, o sancions majors en casos de gravetat.
Bibliografia
Bibliografia obligatòria
Kennedy-Scanlon, Michael, Juli Cebrian & John Bradbury (2009) Guided Error Correction: Exercises for Spanish-Speaking Students of English. C1 Level, Book 1. Bellaterrra: Universitat Autònoma de Barcelona Servei de Publicacions.
McCarthy, Michael & Felicity O’Dell (2016) Academic Vocabulary in Use (2nd ed.). Cambridge: Cambridge University Press.
Paterson, Ken & Roberta Wedge (2013) Grammar for English for Academic Purposes Student's Book with Key: English grammar and practice for Academic Purposes. Oxford: Oxford University Press.
Ebook:
Bibliografiarecomanada
Baker, Lida, Robyn Brinks Lockwood & Kristin Donnalley Sherman (2018) Grammar for Great Writing. Boston, MA: National Geographic Learning.
Hewings, Martin. (2023) Advanced Grammar in Use. (4th ed.). Cambridge: Cambridge University Press.
Hewings, Martin & Haines, Simon. (2015) Grammar and Vocabulary for Advanced. Cambridge: Cambridge University Press.
Powell, Debra. (2005) Common mistakes at CAE... and how to avoid them. Cambridge: Cambridge University Press.
Bibliografia complementària
Hewings, Martin & Craig Thaine (2012) Cambridge Academic English. An Integrated Skills Course for EAP. C1 level. Cambridge: Cambridge University Press.
Kennedy-Scanlon, Michael, Elisabet Pladevall & Juli Cebrian (2012) Guided Error Correction: Exercises for Spanish-Speaking Students of English. B2 Level. Bellaterrra: Universitat Autònoma de Barcelona Servei de Publicacions.
Swan, Michael (2016) Practical English Usage (4th ed.). Oxford: Oxford University Press.
Diccionaris
Oxford Advanced Learner’s Dictionary, OUP.
Collins CobuildEnglish Dictionary,Harper Collins Publishers.
Cambridge Advanced Learner’s Dictionary, CUP.
Collins English-Spanish/Spanish-English Dictionary, 6th ed., Grijalbo.
Longman Language Activator. Longman.
Longman Pronunciation Dictionary (3rd ed.). Longman.
Llocs web recomanats
English for Academic Purposes:
https://www.academic-englishuk.com/
https://www.eapfoundation.com/
Writing websites:
https://www.grammarly.com/
https://writeandimprove.com/
https://owl.purdue.edu/owl/index.html
https://owl.excelsior.edu/
Diccionaris online
https://www.ldoceonline.com (Longman Dictionary of Contemporay English)
https://www.merriam-webster.com(Merrian-Webster dictionaries on line)
https://dictionary.cambridge.org/(Cambridge dictionaries on line)
http://www.freecollocation.com/ (Oxford Collocations Dictionary for Students of English)
https://www.lexilogos.com/english/dictionary.htm (A comprehensive set of resources for the study of the English Language)
Pronúncia (online pronunciation dictionaries)
https://voicecup.com/
https://howjsay.com/
Altres
www.flo-joe.co.uk (Cambridge official examination practice)
www.pbs.org (American public television. Documentaries. American English)
https://www.ted.com/talks
https://bigthink.com/
Programari
No es requereix cap programari concret.
Grups i idiomes de l'assignatura
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom |
Grup |
Idioma |
Semestre |
Torn |
(PAUL) Pràctiques d'aula |
1 |
Anglès |
primer quadrimestre |
matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula |
2 |
Anglès |
primer quadrimestre |
matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula |
3 |
Anglès |
primer quadrimestre |
matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula |
4 |
Anglès |
primer quadrimestre |
matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula |
5 |
Anglès |
primer quadrimestre |
matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula |
6 |
Anglès |
primer quadrimestre |
matí-mixt |