Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Estudis Anglesos | FB | 1 |
Estudis d'Anglès i Català | FB | 1 |
Estudis d'Anglès i Espanyol | FB | 1 |
Estudis d'Anglès i Francès | FB | 1 |
Estudis d'Anglès i de Clàssiques | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
És necessari que l'alumnat apliqui els coneixements adquirits en l'assignatura de primer curs, Història Cultural de les Illes Britàniques, si ja l'han cursat. També és obligatori que llegeixin les lectures assignades abans de les classes magistrals. Si es detecta que l'estudiant no ha realitzat les lectures assignades, això tindrà un impacte desfavorable en la seva avaluació.
És imprescindible un nivell inicial d’anglès C1 segons el Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment. Això implica que l’estudiant ha de ser capaç de comprendre les idees principals de temes tant concrets com abstractes, incloent-hi les argumentacions tècniques en el seu camp d’especialització, en aquest cas, la literatura. A més, l'alumnat ha de ser capaç d'interactuar en anglès amb fluïdesa i espontaneïtat sense haver de fer un gran esforç. També ha de produir textos argumentatius clars i detallats on desenvolupi close-reading analysis. El nivell final que s'espera que els estudiants assoleixin és el C1.
L'objectiu principal d'aquesta assignatura és proporcionar una introducció als gèneres diversos i als autors més emblemàtics de la literatura anglesa moderna i contemporània. Això es fa a través de la lectura, anàlisi i debat en classe d'una selecció de textos literaris i de la seva crítica corresponent. La formació oferida està destinada a promoure el desenvolupament de competències i habilitats que preparen l'alumnat per ser un/a lector/a crític/a, i és crucial per afrontar totes les assignatures de literatura en anglès que es cursaran al llarg del grau.
En finalitzar aquest curs, els estudiants hauran desenvolupat les següents habilitats:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals, comentari de textos i debats a classe | 45 | 1,8 | 1, 2, 7, 9, 12, 19, 25, 29 |
Tipus: Supervisades | |||
Avaluació en classe, aclariment de dubtes i comentaris sobre exercicis | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 12, 15, 16, 17, 18, 19, 23, 24, 25, 26, 27, 29 |
Tipus: Autònomes | |||
Tasques per fer fora de l'aula, lectura i estudi | 60 | 2,4 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 9, 16, 17, 18, 19, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 |
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Anàlisi de poesia (poemes) | 20% | 8 | 0,32 | 1, 3, 5, 6, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 23, 24, 25, 27, 28, 29 |
Curs de la biblioteca en línia (MLA i Zotero) | 5% | 2 | 0,08 | 15, 16 |
Elaboració d'enunciats de tesi (relats curts) | 15% | 6 | 0,24 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 15, 16, 23, 25, 26, 27, 29 |
Escriure un assaig crític (novel.la) | 40% | 16 | 0,64 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 15, 16, 23, 24, 25, 26, 27, 28, 29 |
Integració de fonts crítiques en un comentari literari (obra de teatre) | 20% | 8 | 0,32 | 1, 2, 3, 5, 7, 9, 15, 16, 22, 23, 24, 25, 29 |
L'AVALUACIÓ CONTINUADA D'AQUESTA ASSIGNATURA ES BASA EN:
5 elements d'avaluació conformen el 100% de la nota total del curs:
Si us plau, tingueu en compte:
PROCEDIMENT DE REVISIÓ:
REQUISITS PER APROVAR L'ASSIGNATURA:
ÚS DE LA IA I ALTRES IRREGULARITATS:
Recomanem als estudiants que adquireixin l'obra de teatre i la novel·la abans de l'inici del curs.
BIBLIOGRAFIA RECOMANADA:
Com analitzar, llegir, i escriure:
Cavanagh, Dermot; Alan Gillis, Michelle Keown, James Loxley, Randall Stevenson (eds.), The Edinburgh Introduction to Studying English Literature. Edinburgh: Edinburgh University Press, 2010. 248 pages, ISBN 13: 9780748640256 ISBN 10: 0748640258.
Furniss, Tom & Michael Bath, Reading Poetry: An Introduction. Longman Inc., 1996. ISBN-13: 978-0133552980. ISBN-10: 0133552985
Mays, Kelly J, The Norton Introduction to English Literature, 2024.
Owen David and Cristina Pividori. Theoretically Speaking About Literature Understanding Theory in the Study of Literary Works. Newcastle Upon Tyne: Cambridge Scholars 2021.
Phelan, Jon, Literature and Understanding: The Value of a Close Reading of Literary Texts, 2020.
Thomas, C. Foster, How to Read Literature like a Professor Revised Edition: A Lively and Entertaining Guide to Reading Between the Lines. HarperCollins Publishers Inc; Edition: Revised ed. ISBN-13: 978-0062301673 ISBN-10: 9780062301673
Literatura en context:
Caserio, R. (Ed.). (2009). The Cambridge Companion to the Twentieth-Century English Novel (Cambridge Companions to Literature). Cambridge: Cambridge University Press. doi:10.1017/CCOL9780521884167
Kennedy, Sue and Jane Thomas, British Women's Writing, 1930 to 1960: Between the Waves, 2023.
Todd, Selina. Tastes of Honey: The Making of Shelagh Delaney and a Cultural Revolution, Vintage Publishing, 2021.
Thody, Phillip, Twentieth-century Literature: Critical Issues and Themes. MacMillan Press, 1996. ISBN-13: 978-0333615348 ISBN-10: 0333615344
Cap.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 2 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 3 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 4 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 2 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 3 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 4 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |