Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Ciència, Tecnologia i Humanitats | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits.
L'objectiu general de l’assignatura és proporcionar a l'alumnat coneixements sobre les lleis físiques de l'univers. Es mostrarà que tots els processos de l'univers responen a quatre lleis fonamentals. Es donarà una descripció dels components de l'univers i les lleis que regeixen el seu comportament. En particular, es farà èmfasi en conceptes de gravitació, electromagnetisme, òptica i termodinàmica, relacionant-los amb els principals descobriments en cadascun d’aquests camps.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de problemes | 16,5 | 0,66 | 1, 2, 7 |
Classes de teoria | 33 | 1,32 | 1, 3, 4, 6 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories i supervisió de treballs | 4,25 | 0,17 | 1, 2, 3, 4, 6 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball d'estudi de l'alumnat | 85,75 | 3,43 | 1, 2, 3, 4, 7 |
La metodologia del curs consistirà en classes de teoria i de problemes, que es faran a l'aula, i treball individual de l'alumnat. Les classes de problemes seran en formats flexibles i adaptables a les característiques de cada tema.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Entrega de problemes i/o breus assaigs | 20% | 6 | 0,24 | 1, 2, 3, 4, 6, 7 |
Examen | 40% | 1,5 | 0,06 | 2, 3, 4, 5, 6 |
Proves de duració breu, dins l'horari de classes | 40% | 3 | 0,12 | 1, 3, 4, 6, 7 |
Proves de durada breu, fetes en l'horari de classes (4 punts).
Lliurament de problemes i / o breus assaigs (2 punts).
Examen escrit al final del semestre (4 punts).
En el cas d'estudiants No Erasmus, només s'admetran sol·licituds de canvi de dia de les proves d'aula i de l'examen final per causes mèdiques, tot aportant el justificant corresponent. Els estudiants Erasmus que demanin avançar un examen han de presentar al professor/a un document escrit de la seva universitat d'origen que justifiqui la seva sol·licitud.
Per tal de superar l'assignatura caldrà tenir una nota global igual o superior a 5,0. Quan no es superi l'avaluació, però s'obtingui un mínim de 3,5 en el global de l'assignatura, es tindrà dret a una prova escrita de recuperació sobre tot el temari que permetrà aprovar l'assignatura amb una nota màxima de 5 sobre 10.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Avaluació única: l’estudiant que s’hagi acollit a la modalitat d’avaluació únicahaurà derealitzar una prova final que consistirà en una presentació oral i un examen que valdran el 30% i 60% de la nota, respectivament.
Aquesta assignatura permet l’ús de tecnologies d’Intel·ligència Artificial (IA) exclusivament en l'entrega de breus assaigs, específicament en la cerca bibliogràfica o cerca d’informació i la correcció de textos. La no transparència de l’ús de la IA en aquesta activitat avaluable es considerarà falta d'honestedat acadèmica i comporta que l’activitat s’avaluï amb un 0 i no es pugui recuperar, o sancions majors en casos de gravetat.
La bilbiografía detallada s'anirà proporcionant durant el curs, i inclourà articles d'investigació i/o divulgació seleccionats. Algunes obres que serviran pels continguts del curs són:
D. Cassidy, G. Holton, J. Rutherford. Understanding Physics Student Guide. NY: Springer, 2002.
Paul A. Tipler, Gene Mosca. Fïsica para la ciencia y la tecnología. Barcelona: Reverté, 2010.
J. Trefil, R. M. Hazen. Physics Matters: An Introduction to Conceptual Physics. Hoboken, NJ: Wiley, 2004.
R. H March. Physics for Poets. New York: McGraw Hill, 1978.
E. Hecht. Physics in Perspective. Boston: Addison-Wesley, 1980.
E. Segrè. From Falling Bodies to Radio Waves: Classical Physicists and Their Discoveries. New York: Freeman, 1984.
No es necessita programari especial.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |