Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Història, Política i Economia Contemporànies / Contemporary History, Politics and Economics | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es recomana que els estudiants hagin superat les assignatures següents:
- Introducció a l'Economia I
- Introducció a l'Economia II
L'objectiu d'aquest curs és introduir els estudiants als models econòmics bàsics.
Al final del curs, els estudiants haurien de ser capaços de crear models bàsics, resoldre'ls i interpretar el significat econòmic dels resultats obtinguts.
Tema I: Modelització econòmica bàsica i mètodes d'optimització amb i sense restriccions.
Supòsits bàsics
Models econòmics: definició i exemples
Optimització amb i sense restriccions
Tema II: Presa de decisions individuals: models d'elecció
2.1 Teoria de la decisió
Preferències i funcions d'utilitat
Presa de decisions sota incertesa
Valor esperat i utilitat esperada
2.2 Teoria del consumidor
Problema del consumidor
Funció de demanda
Elasticitat de la demanda
Demanda agregada
2.3 Teoria de l'empresa
Competència
Funció de producció
Funcions de cost
Maximització del benefici
Corba d'oferta
Elasticitat de l'oferta
Oferta agregada
Tema III. Models d'interacció estratègica
3.1 Equilibri parcial
Equilibri
Anàlisi del benestar
Impostos, subvencions, preu mínim, preu màxim
3.3 Teoria de jocs
Jocs simultanis: representació, conceptes de solució i estratègies mixtes
Jocs seqüencials: representació, conceptes de solució i eficiència
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Clases magistrals | 32,5 | 1,3 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 |
Exercicis i discusió en grup | 17 | 0,68 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi, preparació i discusió d'exercicis | 77,5 | 3,1 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 |
Lectura de Textes | 13 | 0,52 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 |
Metodologia
La docència serà presencial.
El material docent estarà disponible en format digital a l'aula Moodle del curs
La metodologia docent proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Altres proves avaluatives | 1% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 |
Examen Final | 50% ed la nota final | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 |
Examen Parcial | 35% de la nota final | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 |
Procés d'avaluació
El procés d'avaluació constarà de:
1) Examen final amb un pes del 50%
2) Examen parcial amb un pes del 35%
3) Presentació en grup amb un pes del 15%
Com a mínim una part d'alguna de les tres (o més) proves d'avaluació ha de ser del tipus examen escrit i almenys una part d'alguna de les tres (o més) proves d'avaluació ha de ser del tipus test (multiresposta).
Un estudiant que es presenta i lliura qualsevol prova d'avaluació no podrà ser considerat com No Avaluable.
Calendari d'activitats d'avaluació
Les dates de les diferents proves d'avaluació s'anunciaran amb suficient antelació durant el semestre (durant la primera setmana de classes)
"La programació de les proves d'avaluació no es podrà modificar, tret que hi hagi un motiu excepcional i degudament justificat pel qual no es pugui realitzar un acte d'avaluació. En aquest cas, les persones responsables de les titulacions, prèvia consulta al professorat i a l'estudiantat afectat, proposaran una nova programació dins del període lectiu corresponent." Apartat 1 de l'Article 115. Calendari de les activitats d'avaluació (Normativa Acadèmica UAB)
El professorat escollirà el tipus de prova més adient i eficient per a la reprogramació individual, incloent-hi proves orals.
Procediment de revisió de les qualificacions
Coincidint amb l'examen final s'anunciarà el dia i el mitjà en que es publicaran les qualificacions finals. De la mateixa manera s'informarà del procediment, lloc, data i hora de la revisió d'exàmens d'acord amb la normativa de laUniversitat.
Prova de Recuperació (antigament "Reavaluació")
"Per participar al procés de recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats que representi un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul." Apartat 3 de l'Article 112 ter. La recuperació (Normativa Acadèmica UAB).
Els estudiants i les estudiants han haver obtingut una qualificació mitjana de l'assignatura entre 3,5 i 4,9 per a presentar-se a recuperació.
La data d'aquesta prova estarà programada en el calendari d'exàmens de la Facultat.
La nota de la Prova de Recuperació serà qualitativa, amb dues possibles opcions: apte o no apte. Si s'obté una nota d'apte, la nota numèrica final de l’assignatura serà igual a 5. Si el alumne o alumna obté un "no apte", no superarà l’assignatura y la seva nota final serà la nota prèvia a la recuperació.
Irregularitats en actes d'avaluació
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variaciósignificativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que s'hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0". Apartat 10 de l'Article 116. Resultats de l'avaluació. (Normativa AcadèmicaUAB)
Normes decomportament
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, el/la professor/a podrà minvar la nota mitjana obtinguda en les "activitats d'avaluació addicionals" entre un 1 i 2 punts sobre 10 a aquell/a alumne que de forma reiterada no respecti les indicacions del/de la professor/a quant a normes de comportament a classe. El/la professor/a anunciarà aquestes normes a principi de curs.
L'avaluació proposada pot experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
PROVA D’AVALUACIÓ ÚNICA (Art. 265 de la Normativa Acadèmica de la UAB)
La sol·licitud d’avaluació única suposa la renúncia a l’avaluació continuada.
L’avaluació única ha de ser sol·licitada a la Gestió Acadèmica del Campus on es cursa el grau/màster dins del termini i amb el procediment que estableix el calendari administratiu de la Facultat d’Economia i Empresa.
Presencialitat:
Tipologia Evidència (1) |
Pes a l’avaluació final (%) (2) |
Durada de l’activitat |
L’activitat que dona lloc a l’evidència es realitza presencialment en la data establerta? (SÍ/NO) (3) |
Exàmen |
100% |
2h. |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
TOTAL |
100% |
|
|
2.2 RECUPERACIÓ:
“En la recuperació no es fa distinció entre els estudiants que han fet avaluació contínua i aquells que han optat per l’avaluació única, tots s’avaluen amb la mateixa prova oevidència d’avaluació.”
2.3 REVISIÓ DE LA QUALIFICACIÓ FINAL:
“La revisió de la qualificació final segueix el mateix procediment que per a l’avaluació continuada”.
Varian, H.. Microeconomía Intermedia: Un enfoque actual. Antoni Bosch, 9a edición.
No es necessàri cap programari especial.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 50 | Anglès | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 50 | Anglès | segon quadrimestre | tarda |