Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Història, Política i Economia Contemporànies / Contemporary History, Politics and Economics | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es considera indispensable que els/les estudiants comptin amb un nivell d’anglès corresponent al B2 del marc de referència europeu, malgrat que per l’accés dels estudiants al grau no es preveu una prova específica de nivell de competència lingüística en anglès.
L'alumnat ha de poder llegir, entendre i saber expressar-se en l'anglès.
El curs té tres objectius fonamentals:
- Que els/les estudiants coneguin els elements bàsics que defineixen i caracteritzen els sistemes democràtics
- Que els/les estudiants coneguin les diferents teories de la democràcia i n’entenguin les diferències, d’acord amb el corresponent context històric
- Que siguin capaços d’analitzar críticament els diferents reptes del sistema democràtic, fent ús de les teories estudiades
1. Introducció: la democràcia com a concepte
2. Els orígens teòrics i històrics de la democràcia: democràcia classica, republicanisme i constitucionalisme liberal
3. Democràcia Liberal: característiques bàsiques
4. Crítiques i alternatives a la democràcia liberal: socialisme, anarquisme, feminismes i nacionalisme
5. Interpretacions de la democràcia liberal: pluralisme i elitisme
6. Innovacions democràtiques: democràcia deliberativa, democràcia cosmopolita i municipalisme
7. Reptes de la democràcia a l'època de les crisis (populisme, crisi climàtica, noves tecnologies).
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals, seguides de sessions de discussió de les lectures obligatòries i orientades a qüestions pràctiques, en les que s'analitzaran casos, problemes i exemples relatius al temari del curs | 36,5 | 1,46 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
Presentació oral curta i la participació als debats | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures bàsiques i complementàries, estudi dels apunts de classe | 80,5 | 3,22 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
La dedicació dels/de les estudiants a aquesta assignatura es divideix en diversos tipus d'activitats, cadascun amb un pes determinat d'hores de treball.
Les activitats dirigides són activitats a l'aula amb la presència del professor/a i consistiran principalment de classes magistrals, seguides de sessions de discussió de les lectures obligatòries i orientades a qüestions pràctiques, en què s'analitzaran casos, problemes i exemples relatius al temari del curs. Aquestes activitats representen al voltant del 35% del total del treball exigit.
Les activitats supervisades són activitats dutes a terme per l'estudiant fora de l'aula d'acord amb un pla de treball dissenyat i posteriorment tutoritzat i avaluat per part del professor/a. Aquestes activitats representen un 10% de la dedicació de lalumnat.
Les activitats autònomes són totes aquelles que realitza l'alumna/o pel seu compte com ara lectures bàsiques i complementàries, estudi dels apunts de classe o totes aquelles altres activitats que complementen la formació que s'assoleix en aquest curs. Representen un 55%.
Al final del semestre es reservaran 15 minuts per completar l'enquesta d'avaluació docent.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i participació a classe | 10% | 12 | 0,48 | 1, 2, 5, 6, 7, 8, 9 |
Control de Lectura (3) | 30% | 4,5 | 0,18 | 1, 2, 3, 5, 7, 8, 9 |
Examen final | 40% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
Realització d'un assaig | 20% | 0 | 0 | 3, 5, 7, 8, 9 |
Avaluació
L'avaluació d'aquesta assignatura es composa de les parts següents:
- Un examen final que representa un 40% de la nota. És condició necessària per aprovar l'assignatura superar aquest examen.
- Tres controls de lectura, el valor dels quals serà el 30% de la nota final de l'assignatura.
- Un assaig que representa un 20% de la nota final. L'entrega del treball és imprescindible per superar l'assignatura.
- Assistència i participació a classe (10%).
El professorat responsable de l’assignatura fixarà les dates per a la realització d’aquestes avaluacions el primer dia de classe, sempre d’acord amb el calendari acadèmic fixat per la Facultat.
Per participar a la recuperació, l’alumnat ha d’haver estat prèviament avaluat en un conjunt d’activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total i la nota mitjana sigui d'un 3,5 com a mínim.
L’única part de l’avaluació que es pot recuperar és l’examen final.
L’estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat més del 1/3 parts de les activitats d’avaluació.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Aquesta assignatura nopreveu el sistema d’avaluació única.
Aquesta bibliografia pot veure’s modificada a la programació docent de l’assignatura, incloent noves referències. Aquesta programació també especificarà els capítols específics de lectura obligatòria.
Cap
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 50 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 50 | Anglès | segon quadrimestre | tarda |