Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Història, Política i Economia Contemporànies / Contemporary History, Politics and Economics | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No n'hi ha, tanmateix:
Aquest mòdul tracta alguns dels principals esdeveniments en els afers mundials des del final de la Segona Guerra Mundial. Això inclou esdeveniments internacionals importants – els orígens, el desenvolupament i les conseqüències de la Guerra Freda, així com històries nacionals i regionals. Tot i que s'interessa per l'alta política, també aborda els moviments socials, el canvi ideològic i els desenvolupaments culturals. En fer-ho, considera les forces polítiques, socials i culturals que han configurat el món de després del 1945 i que continuen informant la nostra època contemporània. El mòdul pretén proporcionar a l’alumnat un marc sobre alguns dels principals desenvolupaments en els afers mundials des del 1945, un coneixement dels factors de fons que van influir en aquests desenvolupaments i una comprensió dels debats historiogràfics al seu voltant, i, a través d’aquests, desenvolupar les habilitats intel·lectuals i transferibles.
Es posarà un èmfasi especial en la història global de la Guerra Freda i en les formes en què aquesta ha modelat el món en què vivim actualment. Anant més enllà de la confrontació entre grans potències, aquest mòdul explora l’impacte de la Guerra Freda a l’Europa central i oriental, l’Àfrica, l’Amèrica Llatina i l’Àsia, sovint poc representades en les històries bipolars tradicionals del període. El mòdul se centrarà en moments clau de la Guerra Freda per assegurar-se que l’alumnat tingui una comprensió sòlida de la cronologia del conflicte: la presa comunista de l’Europa de l’Est, la guerra de Corea, la crisi dels míssils de Cuba, la Revolució Cultural, laguerra del Vietnam, la invasió soviètica de l’Afganistan, la caiguda del comunisme i el final de la Guerra Freda. Basant-se tant en la historiografia clàssica com en la més recent, aquest mòdul explorarà el paper de la ideologia i les idees polítiques, els vincles entre la Guerra Freda i les històries paral·leles de la descolonització, el desenvolupament internacional, la globalització i la integració europea, així com la manera com el conflicte va modelar la comprensió de la societat, la ciència i la cultura.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Assistència a seminaris i sessions de tutoria | 10 | 0,4 | 1, 3, 6, 7 |
Classes teòriques | 40 | 1,6 | 1, 4, 5, 7 |
Tipus: Supervisades | |||
Aprenentatge d'estratègies de cerca d'informació | 2 | 0,08 | 1, 4, 5, 6, 7 |
Debats i discussions | 5 | 0,2 | 1, 3, 4, 5, 6, 7 |
Redacció de ressenyes, treballs i comentaris analítics | 29 | 1,16 | 2, 6 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal | 40 | 1,6 | 1, 4, 5, 6 |
- Classes teòriques
- Assistència a seminaris i sessions de tutoria
- Aprenentatge d’estratègies de cerca d’informació
- Debats i discussions
- Redacció de ressenyes, treballs i comentaris analítics
- Estudi personal
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Comentaris escrits | 20% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 6, 7 |
Examen teòric final | 25% | 1 | 0,04 | 1, 3, 4, 5, 6, 7 |
Examen teòric parcial | 35% | 1 | 0,04 | 1, 3, 4, 5, 6, 7 |
Treballs escrits | 20% | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 |
Avaluació continuada
L’avaluació és contínua. Els i les estudiants hauran de demostrar els seus progressos mitjançant la realització d’activitats i exàmens. Els terminis d’aquestes activitats d’avaluació s’indicaran en la calendarització el primer dia de classe. Totes les activitats tindran una data límit que haurà de ser acomplerta estrictament, segons el calendari de l’assignatura. En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions. Serà necessari haver obtingut un mínim de 3,5 en cadascuna de les proves d’avaluació per poder optar mitjana ponderada i compensar les proves suspeses. El pes de les diferents elements d’avaluació serà el següent:
- Examen teòric parcial (25%)
- Examen teòric final (35%)
- Anàlisi de fonts primàries (20%)
- Comentaris escrits (20%)
Qüestions relacionades
La informació sobre l’avaluació, el tipus d’activitat d’avaluació i el seu pes en l’assignatura és merament informativa. El professor responsable de l’assignatura ho especificarà al seu inici.
Revisió de les activitats d’avaluació
Al publicar les notes finals, el professor ha de notificar per escrit una data i hora per a la revisió de les activitats d'avaluació. Els i les estudiants han de concertar les revisions acord amb el professor.
Recuperació
Només tindran accés a la recuperació aquells alumnes que hagin presentat activitats el pes de les quals sigui equivalent a dos terços o més de la nota final i que hagin obtingut una nota ponderada igual o superior a 3,5. L’estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat més del 30% de les activitats d’avaluació.
En el moment de donar la qualificació final prèvia a la nota final de l’assignatura, el professor comunicarà per escrit el procediment de recuperació.
Consideració de “no avaluable”
L’estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat més del 30% de les activitats d’avaluació.
Irregularitats en les activitats d'avaluació
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb un zero aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà zero.
En cas d’irregularitat (plagi, còpia, suplantació, etc.) en una activitat d’avaluació, la nota d’aquesta activitat d’avaluació serà 0. En cas d’irregularitats en diverses activitats d'avaluació, la nota final de l’assignatura serà 0.
Les activitats d’avaluació en què s’hagin produït irregularitats (com plagi, còpia, suplantació) queden excloses de la revaluació. Es considera com a “còpia” un treball que reprodueixi la totalitat o la major part de la feina d'un altre alumne, i com “plagi” el fet de presentar com a propi una part o la totalitat d’un text d’un autor, és a dir, sense esmentar les fonts, ja sigui publicat en paper o en format digital. En el cas de còpia entre dos alumnes, si no és possible saber qui ha copiat a qui, la sanció s’aplicarà a ambdós.
Més informació: https://www.uab.cat/web/estudiar/grau/informacio-academica/avaluacio/en-que-consisteix-l-avaluacio-1345662177201.html
Bibliografía
Academic journals (selection): Cold War History, Journal of Cold War Studies, Contemporary European History, Diplomatic History, The International History Review, Chinese Historical Review, Commonwealth & Comparative Politics
No es requereix
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 50 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 50 | Anglès | primer quadrimestre | tarda |