Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Infermeria | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es recomanable mostrar interès, estar en procés o tenir assignada una estada de mobilitat Erasmus o SICUE. L'assingatura s'impartirà al Campus de la Facultat de Medicina (Bellaterra).
Promoure la mobilitat educativa i l’aprenentatge en contextos diversos, tant formals com informals.
Adquirir coneixements culturals i lingüístics de diferents països, afavorint la comprensió intercultural.
Familiaritzar-se amb l’ús de terceres llengües com a eina d’aprenentatge i comunicació.
Reconèixer i analitzar la diversitat cultural, social i professional en diferents entorns, incloent l’àmbit laboral propi i el context internacional.
Reflexionar sobre el propi comportament, els mecanismes de funcionament personals i els biaixos implícits.
Qüestionar els sistemes de valors propis per desenvolupar una mirada més oberta i crítica.
Implementar estratègies efectives de comunicació amb persones de contextos culturals diversos.
Fomentar el desenvolupament del pensament crític i l’aprenentatge al llarg de la vida.
Adoptar un enfocament professional, objectiu i respectuós en l’anàlisi de situacions complexes, tot evitant prejudicis i suposicions.
En aquesta assignatura, l’estudiant explorarà temes vinculats a la internacionalització de la professió infermera en el nostre entorn, amb una base teòrica centrada en la comunicació intercultural, la competència cultural i la sensibilitat cultural. A través d’una perspectiva reflexiva i crítica, es fomentarà la comprensió dels factors que influeixen en l’exercici professional en contextos culturals diversos, així com la preparació per a futures experiències de mobilitat acadèmica o professional.
Nota: aquesta assignatura no inclou continguts relacionats amb els aspectes administratius dels programes de mobilitat Erasmus/SICUE.
Continguts principals
Competència cultural i sensibilitat cultural
Comunicació intercultural
Infermeria transcultural
La professió infermera en el context local i europeu
Salut i malaltia: creences i pràctiques culturals
Cultura de seguretat del pacient a Europa
Anàlisi contextual del país de destí (política, economia, sistema de salut, etc.)
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Seminaris | 20 | 0,8 | |
Teoria | 5 | 0,2 | |
Tipus: Supervisades | |||
Elaboració d'informes | 10 | 0,4 | |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal | 20 | 0,8 |
Teoria
Sessions de docència teòrica amb suport audiovisual centrades en els continguts principals de l’assignatura. La participació activa de l’estudiant és considerada indispensable per al bon desenvolupament de les classes i l’assimilació dels conceptes. Les sessions s’impartiran íntegrament en llengua anglesa, fomentant l’exposició a continguts acadèmics en terceres llengües dins d’un context internacional.
Seminaris
Sessions en grup reduït orientades al treball col·laboratiu, la reflexió i l’aplicació pràctica dels continguts teòrics. Es realitzaran presentacions orals i activitats de discussió. En l’avaluació dels seminaris es valoraran especialment les habilitats comunicatives, la claredat del missatge i els recursos emprats, prioritzant la capacitat d’expressió i interacció per damunt de la correcció gramatical i sintàctica de la llengua utilitzada.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i participació activa a classe i seminaris | 10 | 7 | 0,28 | 5 |
Avaluació escrita mitjançant proves objectives | 40 | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5 |
Defensa oral de treballs | 25 | 3 | 0,12 | 2, 3, 5 |
Elaboració de treballs/informes | 25 | 8 | 0,32 | 1, 2, 3, 4, 5 |
L’assignatura contempla una avaluació continuada basada en la participació activa, l’elaboració de treballs, la seva defensa oral i una prova escrita final. No es preveu sistema d’avaluació única.
Assistència i participació activa en les tutories i sessions presencials (10%)
L’assistència és obligatòria i es requereix un mínim del 83% per poder ser avaluat/ada. Es valorarà la participació activa durant les sessions. En cas contrari, la qualificació final constarà com a No avaluable.
Elaboració de treballs escrits (25%)
Els treballs hauran de lliurar-se en llengua anglesa dins dels terminis establerts. El no lliurament suposarà una qualificació de 0 en aquella activitat. No s’acceptaran treballs fora de termini.
Defensa oral dels treballs (25%)
Els treballs s’hauran de defensar oralment en anglès. Es valorarà especialment la claredat, la capacitat comunicativa i els recursos emprats per sobre de la correcció gramatical o sintàctica.
Prova escrita final (40%)
Es realitzarà una prova objectiva sobre els continguts treballats durant l’assignatura.
Criteris generals d’avaluació:
En les activitats grupals i exposicions orals es valorarà de manera especialment positiva la capacitat comunicativa, la creativitat i els recursos utilitzats, prioritzant la comprensió i l’expressió efectiva per sobre del domini gramatical formal de la llengua.
Altres consideracions
Qualsevol acte de deshonestedat acadèmica (plagi, còpia, manipulació de documents, etc.) o actitud irrespectuosa, violenta o discriminatòria cap a companys/es o docents comportarà el suspens automàtic de l’assignatura.
Serà qualificat amb un 0 i considerat No avaluable l’alumnat que no es presenti a cap activitat d’avaluació o incompleixi els requisits mínims de participació.
“Per a aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) exclusivament en tasques de suport de correcció de textos i elaboració de presentacions. L'estudiant haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA en aquesta activitat avaluable es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.”
Cambridge English for Nursing. Virginia Allum and Patricia McGarr. Cambridge University Press ISBN: 0521141338. 2010.
No es considera oportú que el professorat presenti un llistat específic de bibliografia ja que es pretén que l’alumnat adquireixi estratègies per un aprenentatge autònom.
No aplicable
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 101 | Anglès | anual | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 102 | Anglès | anual | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 103 | Anglès | anual | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 104 | Anglès | anual | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 301 | Anglès | anual | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 302 | Anglès | anual | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 501 | Anglès | anual | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 621 | Anglès | anual | matí-mixt |
(TE) Teoria | 101 | Anglès | anual | matí-mixt |
(TE) Teoria | 301 | Anglès | anual | matí-mixt |
(TE) Teoria | 501 | Anglès | anual | matí-mixt |
(TE) Teoria | 601 | Anglès | anual | matí-mixt |