Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Infermeria | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Aquesta assignatura no té prerequisits.
L’assignatura de Gestió i Qualitat dels Serveis d'Infermeria, té per finalitat proporcionar els coneixements i les eines necessàries per poder gestionar amb qualitat les cures infermeres, adaptant l’estil de lideratge a cada situació. Es descriuen i analitzen els sistemes i organitzacions de salut i s’aprofundeix en la gestió clínica dels serveis infermers.
Objectiu General
L'objectiu principal de l'assignatura és proporcionar a l'estudiant els coneixements i habilitats necessaris per a poder desenvolupar plenament la funció gestora/administrativa de la professió infermera en un context assistencial, fent especial èmfasi en el procés d'avaluació de la qualitat assistencial i la seva relació amb les cures infermeres.
Objectius Específics
En finalitzar l'estudi de les diferents unitats temàtiques, l'estudiant serà capaç de:
MÒDUL 1: GESTIÓ I LIDERATGE
Tema 1: Introducció a la gestió i al lideratge
Tema 2: Política, planificació i avaluació sanitària
Tema 3: Legislació i professionalisme
MÒDUL 2: SISTEMES I ORGANITZACIONS DE SALUT
Tema 1: Models de sistemes de salut
Tema 2: Sistema de Salut Espanyol i sistema de Salut Català
Tema 3: Organitzacions sanitàries i nivells de gestió
MÒDUL 3: GESTIÓ CLÍNICA APLICADA ALS SERVEIS INFERMERS
Tema 1: Realitats i reptes
Tema 2: Qualitat i seguretat
Tema 3: Valor i canvi: formació, pràctica basada en l’evidència, innovació i recerca
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes expositives | 17 | 0,68 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Seminaris | 8 | 0,32 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal, lectura d'articles, informes d'interès, elaboració de treballs | 46,5 | 1,86 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Sessions de classes expositives (ET)
Docència teòrica amb suport audiovisual sobre el temari dels tres mòduls de l'assignatura. Es considera indispensable la participació activa de l'estudiant durant les sessions teòriques, bé sigui en la dinamització de les mateixes o utilitzant el programari específic.
Seminaris (ES)
Sessions de treball grupal reduït, on a partir de casos es desenvolupen aspectes pràctics i operatius del temari. Com a resultat del treball realitzat en els seminaris, desenvolupat en part durant el temps dedicant al treball autònom i estudi personal, es presentaran dos treballs teòrics que hauran de ser defensats mitjançant exposició grupal.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i participació activa a classes i als seminaris | 10% | 0,5 | 0,02 | 1 |
Avaluació escrita mitjançant proves objectives: ítems de resposta múltiple | 50 | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
Presentació oral treball seminari | 40% | 1 | 0,04 | 1, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 15 |
L’avaluació d’aquesta assignatura es fa mitjançant l’avaluació de tres blocs amb un pes específic cadascun.
Suposa el 50% de la nota final. Es necessita una nota mínima de 5 punts sobre 10 per a poder superar l'assignatura.
El seu objectiu és avaluar l'adquisició de coneixements de l'assignatura treballats a través de les diferents activitats formatives (teoria i seminaris). Es realitzarà una vegada finalitzada la totalitat de la docència de l'assignatura. Consisteix en: preguntes tipus test amb 4 opcions de resposta i només una opció correcta. Els errors resten segons la següent fórmula: x= encerts-(errors/n-1), on és el nombre d'opcions de resposta.
Suposa el 40% de la nota final. Es necessita una nota mínima de 5 punts sobre 10 per a poder superar l'assignatura.
Elaboració, entrega presentació i defensa del treball realitzat en grup a partir del cas presentat i de temàtica complementària a la treballada durant les sessions de teoria. Cal que cada estudiant lliuri el treball grupal via moodle. La presentació i defensa es realitzarà durant el tercer seminari. S'avaluarà el contingut treballat, així com la presentació oral realitzada per cadascun dels membres del grup. La no assistència al 50% dels seminaris de treball (seminaris 1 i 2) i/o al seminari de presentació del cas (seminari 3),es considerarà NOAVALUABLE.
3. Assistència i participació activa de l’alumnat
L'avaluació es realitzarà mitjançant l’avaluació de tres activitats, una per cadascun dels mòduls, mitjançant la utilització d'una rúbrica d'avaluació, amb un component autoevaluatiu.
Suposa el 10% de la nota final i no necessita nota mínima per a poder superar l'assignatura.
AVALUACIÓ ÚNICA
Aquesta assignatura inclou la possibilitat d’acollir-se a l’avaluació única, d’acord amb la normativa vigent de la universitat.
La sol·licitud d’avaluació única implica la renúncia al sistema d’avaluació continuada i suposa que l’estudiant haurà d’acreditar la consecució dels objectius i resultats d’aprenentatge de l’assignatura en una única convocatòria, mitjançant la realització de diverses activitats avaluatives en una sola data, fixada en el calendari acadèmic.
L’avaluació única es compondrà de les següents proves, que reprodueixen el pes i la tipologia de les activitats d’avaluació continuada:
Important:
La no superació d’alguna de les parts amb nota mínima implica la no superació de l’assignatura, d’acord amb els mateixos criteris establerts per a l’avaluació continuada.
Els estudiants que vulguin acollir-se a l’avaluació única hauran de presentar la sol·licitud en els terminis establerts pel centre i seguir les instruccions específiques que es comunicaran a través del campus virtual.
OBTENCIÓ DE LA QUALIFICACIÓ FINAL
La qualificació final de l'assignatura correspon a la suma de les qualificacions de les activitats d'avaluació proposades.
El requisit per a l'obtenció de la nota final i, per tant, superar l'assignatura, és haver-se presentat a totes les parts avaluatives i haver obtingut la puntuació mínima requerida en cada una de les dues parts. La no superació d'alguna o de totes aquestes partsque requereix una nota mínima implica la no superació de l'assignatura.
Els estudiants que no hagin superat l'assignatura mitjançant l'avaluació continuada podran presentar-se a una prova de recuperació. Per a participar en la recuperació, l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de la quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura (article 112 ter. de la normativa d'avaluació de la UAB).
Quan l’estudiant no es presenti a alguna o a cap de les dues activitats d’avaluació planificades, la qualificació final serà No Avaluable.
L'estudiant té dret a la revisió de les proves d'avaluació. Per a tal fi es concretarà la data al Campus Virtual.
Segons l'acord 4.4 del Consell de Govern 17/11/2010 de la normativa d'avaluació, les qualificacions seran: Del 0 a 4.9 = Suspens Del 5.0 al 6.9 = Aprovat Del 7.0 al 8.9 = Notable Del 9.0 al 10 = Excel·lent Del 9.0 al 10 Matrícula d'Honor.
Important:
El plagi o la còpia de treball aliè constitueixen faltes greus i comporta el suspens automàtic de l'assignatura.
Per facilitar la citació apropiada de textos i materials cal consultar les orientacions i pautes de citació acadèmica disponibles a la pàgina web de la Biblioteca.
Aquesta assignatura no permet l’ús de la intel·ligència artificial per a la generació de cap de les proves avaluatives, incloses els treballs de seminari i les activitats desenvolupades a classe.
No aplicable.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 101 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 102 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 103 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 104 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 105 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 106 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 107 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 108 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 109 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 110 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 101 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 102 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 103 | Català | primer quadrimestre | tarda |