Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Educació Infantil | OT | 4 |
Educació Primària | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Certificat de grau elemental de música o bé superació d'una prova de nivell.
1. El cant
1.1. La veu natural
1.2. Actitud corporal. Gest i so
1.3. Control respiratori
1.4. Control vocal: producció, amplificació i projecció
1.5. Timbre, expressivitat i sensibilitat musical
2. La cançó
2.1. Repertori de cançons tradicionals catalanes, d'altres països i d'autor
2.2. Cançons a una veu, cànons i cançons a dos i tres veus
2.3. Elements formals i estructura de la cançó
2.4. Composició i acompanyament de cançons
2.5. Criteris en la selecció del repertori i en la interpretació
3. La direcció musical
3.1. Actitud corporal
3.2. Gest de direcció
3.3. Criteris d'interpretació
3.4. Tècnica d'assaig
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Realització d'activitats musicals (cant i direcció), en petit grup i individuals. Simulació de classes per part de l'alumnat per tal de portara la pràctica aspectes de la veu, la cançó i la direcció | 43 | 1,72 | 1, 2, 3, 5, 8 |
Tipus: Supervisades | |||
Seguiment tutoritzat per tal d'orientar el desenvolupament vocal, l'aprenentatge de cançons i la tècnica de direcció. | 30 | 1,2 | 5, 8 |
Tipus: Autònomes | |||
Analitzar cançons, elaborar un cançoner, dirigir cançons i fer un treball personal sobre la pròpia veu i l'actitud corporal | 72 | 2,88 | 4, 5, 7, 8 |
Aquesta és una assignatura fonamentalment pràctica, amb el suport de la teoria necessària i el protagonista en el procés d'ensenyament i aprenentatge és l'estudiant. Sota aquesta premissa s'ha planificat la metodologia de l'assignatura, que complementa la pràctica individual i col·lectiva al voltant de la veu, la cançó i el gest.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Avaluació individual de la veu i la direcció en base a la prova final de la menció de música | 15% | 1 | 0,04 | 1, 3, 5, 6, 7, 8 |
Prova final escrita | 10% | 2 | 0,08 | 5 |
Treball pràctic en grup | 25% | 1 | 0,04 | 2, 3, 4, 5, 7, 8 |
Treball pràctic individual | 50% | 1 | 0,04 | 3 |
Per tal de poder superar l'assignatura, s'ha de tenir en compte:
Si durant la realització d'un treball individual a classe, el professor considera que un alumne està intentant copiar o se li descobreix algun tipus de document o dispositiu no autoritzat pel professorat, es qualificarà el mateix amb un 0, sense opció de recuperació.
ACTIVITATS AVALUATIVES I DATES D'AVALUACIÓ I REAVALUACIÓ DE L'ASSIGNATURA
També es tindrà en compte les actituds transversals com: la participació, l'escolta activa, el respecte, la cooperació i la puntualitat.
Per poder superar l'assignatura s'han d'haver aprovat els tres àmbits (cançó, direcció i veu). Es considerarà no avaluable quan no tinguem més del 50% d'evidències d'avaluació de l'estudiant en cadascun delstres àmbits de l'assignatura.
El termini per fer les devolucions, retorns o qualificació de les activitats no serà superior als 20 dies hàbils del calendari acadèmic.
Aquesta assignatura/mòdul no preveu el sistema d'avaluació única.
Per aprovar aquesta assignatura, cal que l'estudiant mostri una bona competència comunicativa general, tant oralment com per escrit, i un bon domini de la llengua o llengüest vehiculars que consten a la guia docent.
En totes les activitats (individuals i en grup) es tindrà en compte, doncs, la correcció lingüística, la redacció i els aspectes formals de presentació. L'alumnat ha de ser capaç d'expressar-se amb fluïdesa i correció i ha de mostrar un alt grau de comprensió dels textos acadèmics. Una activitat pot ser retornada (no avaluada) o suspesa si el professor/a considera que no compleix aquests requisits.
En aquesta assignatura, no es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) en cap de les seves fases. Qualsevol treball que inclogui fragments generats amb IA serà considerat una falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.
Amades, J. Folklore de Catalunya. Cançoner. Barcelona:Selecta.
Calais, B.(2006). La respiración. Anatomía para elmovimiento. Tomo IV. Barcelona:La liebre de Marzo.
Capmany, A. Cançoner popular. Barcelona: Ketres.
BONAL, M. D., MARTORELL, M. (1967). L'esquitx 1. 41 cançons per a infants. Barcelona:DINSIC.
Bonal, M. D., Martorell, M. (2000). L'esquitx 2: 39 cançons per a infants. Barcelona:DINSIC.
Bonal, M. D., Giménez, M. T. (2001). L'esquitx 3: 39 cançons per a infants. Barcelona:DINSIC.
De Vic, C. C. (1991). Les cançons del Cabirol.
Gassull, C, Godall, P, i Martorell, M. (2005). La veu. Orientacions pràctiques. Abadia de Montserrat.
Barcelona
Lips, H. (1989). Iniciació a la tècnica vocal. Lleida: Orfeó Lleidatà.
Maideu, J. (1998). Assaig: cançons i exercicis. Eumo.
Martorell, O. (selecció de l'antologia): Cànons d'ahir i d'avui, volum 1. Ed. MF. Barcelona. 1973 .
Martorell, O. (selecció de l'antologia): Cànons d'ahir i d'avui, volum 2. Ed. MF. Barcelona. 1979.
Sataloff, R. T. (1993). La voz humana. Investigación y Ciencia. 197:50-57.
Scotto di Carlo, N. (1991). La voz en el canto. Mundo Científico. 118:1074-1083.
Soler, J., Oltra, M. (1975). Cançons per al poble. No 1 i 2, D'infants. Barcelona:Claret.
Wagner, C., Crétinon, L., Raventós, M. (1966). Aprenguem a fer cantar: per a una pedagogia de la
direcció. Hogar del Libro.4
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 1 | Català | anual | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | anual | matí-mixt |