Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Enginyeria Química | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Cap
L'objectiu del curs és que l'alumne sigui capaç d'integrar els coneixements previs d'enginyeria química i
enginyeria del medi ambient per tal de dissenyar les operacions unitàries més comunes en els processos de
potabilització i depuració d'aigües residuals. A més a més, l'alumne haurà d'adquirir un esperit crític per a
poder valorar les diferents alternatives que hi ha en aquests tractaments i saber discutir quina és la millor
opció en cadascun dels escenaris proposats.
Aquesta assignatura està estructurada en nou blocs:
1. Introducció a la problemàtica de les aigües residuals
2. Fonaments de la depuració d'aigües
3. Col·lectors i bombament
4. Pretractament
5. Tractament primari
6. Tractament secundari
7. Gestió de fangs
8. Tractament d'olors
9. Tractament terciari i potabilització
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Disseny de sistemes de depuració d'aigües residuals | 28 | 1,12 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Visita a EDAR | 4 | 0,16 | 6, 10 |
Tipus: Supervisades | |||
Realització de problemes | 14 | 0,56 | 2, 4, 6, 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi dels fonaments teòrics | 49 | 1,96 | 2 |
Realització de problemes | 25 | 1 | 1, 2, 4, 6, 9, 10 |
Treball en grup. Disseny elements EDARs | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Classes de teoria. S'introdueixen de forma ordenada i concisa els conceptes teòrics bàsics per al posterior
desenvolupament pràctic.
Classes de problemes. Es selecciona una sèrie de problemes de la col·lecció de cada tema. Es mostra la
resolució pas a pas dels problemes més representatius i es presenta l'esquema de resolució d'altres
problemes. Resolució de problemes pels alumnes.
Seminaris. 1) Línia de fangs d'una EDAR. 2) Processos de desinfecció
Visita a EDAR, no obligatoria
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, per a la
complementació per part de l'alumnat de les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació
de l'assignatura/mòdul.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen de recuperació | 70 | 4 | 0,16 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Examen parcial 1. Disseny de processos de depuració d'aigües residuals | 35 | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Examen parcial 2. Disseny de sistemes de potabilització d'aigües residuals | 35 | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10 |
Treball en grup. Disseny elements EDARs | 30 | 2 | 0,08 | 2 |
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
L'avaluació de l'assignatura consistirà en dues parts:
Dos examens parcials escrits (70%: 35% cada parcial) que poden incloure una part de teoria i una de
problemes. Cal una nota mínima de 3.5 en cadascún dels parcials per poder fer mitjana entre ells. En
cas contrari, caldrà recuperar el parcial suspès en l'examen de recuperació.
Treball escrit que caldrà presentar oralment en el que es dissenyaran algunes de les principals unitats
d'una depuradora d'aigües residuals (30%). L'ús d'IA està permès per a la realització del treball escrit.
Per participar a la recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes
de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura.
Atorgar una qualificació de matrícula d’honor és decisió del professorat responsable de l’assignatura. Les MH només es podran concedir a estudiants que hagin obtingut una qualificació final igual o superior a 9.00. Es pot atorgar fins a un 5% de MH del total d'estudiants matriculats.
Un estudiant es considerarà no avaluable (NA) si no s’ha presentat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura.
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, es qualificaran amb un zero les irregularitats comeses per l'estudiant que puguin conduir a una variació de la qualificació d'un acte d’avaluació. Per tant, la còpia, el plagi, l’engany, deixar copiar, l’ús no autoritzat de la IA (p. ex, Copilot, ChatGPT o equivalents), etc. en qualsevol de les activitats d’avaluació implicarà suspendre-la amb un zero. Les activitats d’avaluació qualificades d'aquesta forma i per aquest procediment no seran recuperables. Si és necessari superar qualsevol d'aquestes activitats d'avaluació per aprovar l'assignatura, aquesta assignatura quedarà suspesa directament, sense oportunitat de recuperar-la en el mateix curs.
L' alumnat repetidor podrà ser exempt de la realització del treball, mantenint la seva nota, sempre que aquesta sigui superior a 5.
La revision d'exàmens i treballs es durà a terme presencialment, en data acordada amb el professorat.
APHA/AWWA/WPCF. Standard methods for the examination of water and wastewater. 19th Ed.
American Public Health Association, Washington, D. C. 1995.
N.P. Cheremisinoff. Handbook of Water and Wastewater Treatment Technologies.
Butterworth-Heinemann. Boston. 2002
J.C. Crittenden, R.R. Trussell, D.W. Hand, K.J. Howe, G. Tchobanoglous. Water treatment: principles
and design. John Wiley & Sons. Hoboken. 2005
M.L. Davis, D.A. Cornwell. Introduction to Environmental Engineering, 5 Ed. McGraw Hill Inc. Editions. th
New York. 2008.
C. Kennes, M.C. Veiga. Air Pollution Prevention and Control: Bioreactors and Bioenergy John Wiley &
Sons Inc., Chichester. 2013.
C. Menéndez-Gutiérrez, J.M. Pérez-Olmo. Procesos para el Tratamiento Biológico de Aguas
Residuales Industriales. Ed. Universitaria. La Habana. 2007.
Metcalf & Eddy, Inc. Wastewater Engineering: Treatment and Reuse.McGraw-Hill Inc. Editions. Boston.
2003.
H.S. Peavy, D.R. Rowe, G. Tchobanoglous. Environmental Engineering. McGraw Hill Inc. Editions. N.Y.
1985.
R.S. Ramalho. Tratamientos de Aguas Residuales. Editorial Reverté. Barcelona. 1993.
M.C.M. van Loosdretch, P.H. Nielsen, C.M. López-Vázquez, D. Brdjanovic. Experimental Methods in
Wastewater Treatment. IWA Publishing. London. 2016.
No es requerirà de programari específic.
La comunicació amb l'alumnat es realitzarà mitjançant el Campus Virtual.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 211 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 211 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 21 | Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |