Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Enginyeria Química | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Haver cursat i superat les matèries de la titulació de les àrees de matemàtiques, física, química, així com bases de l'Enginyeria Química i aplicacions informàtiques.
Establir el model matemàtic que descriu un sistema a partir de les equacions de canvi de quantitat de moviment, matèria i energia.
Resoldre el model del sistema per via analítica o numèrica, i analitzar i interpretar la solució.
1.- Introducció als fenòmens de transport
Història i context dins l’Enginyeria Química, FT i OB. Anàlisi de sistemes. Balanços de matèria, energia i quantitat de moviment. Mecanismes de transport i lleis de velocitat en 1D. EDPs. Fluidodinámica computacional (CFD).
2.- Transport multidimensional: les matemàtiques i els fenòmens de transport
Sistemes de coordenades: cartesianes, cilíndriques i esfèriques. Equacions vectorials dels balanços. Operacions vectorials (algebraiques i diferencials). Introducció a FlexPDE com a eina de càlcul.
3.- Balanç de matèria: equació de continuïtat
Deducció de l’equació del balanç total de matèria. Expansió de l’equació. Condicions de contorn per a la resolució.
4.-Transport de quantitat de moviment.
Balanç i segona llei de Newton. Expansió de les equacions dels balanços de quantitat de moviment. La llei de Newton de la viscositat : Equació de transport en 3D. Altres expressions del balanç: Navier-Stokes, Euler. Exemple d’aplicació del balanç: Perfil de velocitat en un tub: Eq. Hagen-Poiseuille. Fluids incompressibles i pressió. Vorticitat, línies de corrent i equació de pressió. Ús de FlexPDE per a sistemes multidimensionals.
5.- Transport d’energia
Expressions de les equacions dels balanços d’energia total, mecànica i calorífica. Llei de Fourier de la conducció de calor: equació de transport en 3D. Expansió de les equacions dels balanços d’energia calorífica. Transport en estat no estacionari. Exemples d'aplicació en estat transport d'energia en estat estacionari i no estacionari.
Ús de FlexPDEper a sistemes en estat no estacionari.
6.- Transport de matèria per a un component.
Balanç en unitats màssiques i molars: Expansió de les equacions dels balanços. La llei de Fick de la difusió en 3D. Exemples de resolució analítica en sistemes en EE sense reacció química: Difusió d’un component a través d’un altre en repòs i contradifusió equimolecular. Exemples de resolució analítica en sistemes en ENE. Exemples de resolució analítica en sistemes amb generació (reacció química): RQ homogenia, catàlisi heterogènia.
Ús de FlexPDE per a sistemes multidimensionals en estat no estacionari.
7.- Transport de propietat a les interfícies: coeficients de transport
Definicions generals dels coeficients de transport. Càlcul per analogies entre FT. Teoria de la capa límit: resolució de les equacions a la capa límit. Teoria de la pel·lícula.
8.- Turbulència
Concepte de turbulència, escales de turbulència. Característiques del flux turbulent: Fluctuacions. Resolució matemàtica de la Turbulencia: Equació de Navier Stokes. Mètodes numèrics: Discretització d'EDPs. Resolució de RANS (Reynolds Average Navier Stokes): densitats de flux i propietats turbulentes.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes de teoria | 30 | 1,2 | 1, 2, 3 |
Resolució de problemes | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 5 |
Seminaris | 5 | 0,2 | 1, 2, 3, 4, 5 |
Tipus: Supervisades | |||
Exàmens | 4 | 0,16 | 1, 2, 3, 4 |
Realització de treballs | 40 | 1,6 | 1, 2, 5 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi i resolució de problemes | 52 | 2,08 | 1, 2, 3, 4 |
L’assignatura es desenvolupa amb classes de teoria, de problemes i seminaris.
Classes teòriques: Classes d’aula
Classes de problemes: Resolució de problemes corresponents a la matèria. Discussió amb els alumnes sobre les estratègies de solució i la seva execució.
Seminaris: Seminaris sobre utilització de programari per a la resolució de problemes amb equacions diferencial amb derivades parcials.
Durant el curs es proposen treballs que utilitzen mètodes analítics o numèrics per a la resolució del problema plantejat. En aquests treballs l'ús de la IA està restringit a la millora de la redacció de textos, i cal declarar-ne el seu ús a l'entrega
Moodle és la plataforma d'interacció amb l'alumne on es publiquen els materials audiovisuals i enunciats i calendaris d’entrega dels treballs.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Parcial 1 | 30 | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4 |
Parcial 2 | 40 | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4 |
Treballs | 30 | 0 | 0 | 1, 2, 3, 5 |
Distribució de la nota: 30 % treballs i 70 % exàmens (proves parcials). Les proves parcials contenen una part de teoria i una part de problemes
Avaluació continuada:
1ª prova parcial de teoria i problemes (PP1, individual) : 30 % nota.
2ª prova parcial de teoria i problemes (PP2, individual): 40 % nota.
Treballs entregats (TR, en grup): 30% nota.
Cal una nota mínima de 2.5 de cada una de les parts de teoria de les dues proves d'avaluació continuada per a poder fer mitjana amb les notes de problemes i treballs.
Cas de no assolir aquesta nota mínima caldrà recuperar l'assignatura a la prova final de recuperació
Avaluació única
Aquesta assignatura s'acull al sistema d'avaluació única que caldrà que la persona presenti la sol·licitud corresponent seguint els procediments establerts. La prova consistirà en:
1. Prova escrita individual amb una part de teoria i una de problemes que inclourà una avaluació de tota l'assignatura (70% de la nota),
2. Entrega de diversos treballs individuals equivalents a les entregues de l'avaluació continuada (30% de la nota)
Cal una nota mínima de 2,5 de la part de teoria de la prova escrita per a poder fer promig amb les notes de problemes i el treball
Prova final de recuperació (avaluació única i continuada)
Hi haurà una prova final individual de teroia i problemes de recuperació de tot el curs (70%) per a aquells estudiants que no hagin superat l'avaluació continuada o l'avaluació única. La prova final inclourà una avaluació de tota l'assignatura. En el cas de l'avaluació continuada no es podran recuperar només les proves parcials no superades. Donat que la valoració de cap dels treballs supera el 15%, aquests no tenen recuperació.
L'examen de recuperació només és recuperació de les proves parcials, no dels treballs. (màx 70%)
Cal una nota mínima de 2,5 de la part de teoria de la prova de recuperació per a poder superar l'assignatura, independentment de la resta de qualificacions de l'assignatura
La data de revisió d’exàmens es farà pública en el moment de publicar les qualificacions a través de la plataforma virtual docent.
Els alumnes repetidors podran guardar la nota del/s treballs durant un curs.
Es considerarà que un alumne obtindrà la qualificació de "No avaluable" si es dóna el següent supòsit: "la valoració de totes les activitats d'avaluació realitzades no permet assolir la qualificació global de 5 en el supòsit que hagués obtingut la màxima nota en totes elles"
La qualificació de Matrícula d'Honor, a banda de la nota numèrica que pot donar-hi accés, tindrà en compte la proactivitat respecte l'assignatura, la integració personal dels principis de l'assignatura, la capacitat de relacionar-la amb d'altres assignatures i la fluïdesa, fiabilitat i expressió dels raonaments.
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, es qualificaran amb un zero les irregularitats comeses per l'estudiant que puguin conduir a unavariació de la qualificació d'un acte d'avaluació. Per tant, copiar o deixar copiar qualsevol activitat d'avaluació implicarà suspendre-la amb un zero, i si és necessari superar-la per aprovar, tota l'assignatura quedarà suspesa.
Christie J. Geankoplis, "Transport Processes and Separation Process Principles", 5th ed. Prentice-Hall, 2018
R.B. Bird, W.E. Steward, E.N. Lighfoot, "Transport Phenomena", revised 2nd ed. Wiley, 2007
Joel Plawsky, "Transport Phenomena Fundamentals", 3rd ed., CRC Press, 2014
Ismail Tosun, "Modeling in Transport Phenomena. A conceptual Approach", 2nd ed., Elsevier, 2007
S' utilitzarà software d'integració d'equacions diferencials amb derivades parcials, d'accés lliure (FLEXPDE)
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 211 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 212 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 211 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 212 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 21 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |