Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Estudis d'Espanyol i Xinès: Llengua, Literatura i Cultura | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Aquesta és una assignatura de nivell intermedi dissenyada per consolidar, desenvolupar i perfeccionar el domini de la llengua xinesa. Per cursar-la, es requereixen coneixements sòlids de tots els aspectes bàsics de la fonètica, la fonologia, l'estructura dels caràcters xinesos, la gramàtica, el lèxic, la morfologia, així com les quatre destreses lingüístiques bàsiques: la comprensió oral i escrita i l'expressió oral i escrita.
L'assignatura Xinès V: Desenvolupament de les Destreses Comunicatives (Xinès V) té com a objectiu aprofundir en el coneixement de les estructures de la llengua xinesa moderna, com a complement als coneixements bàsics adquirits a primer i segon curs, la consolidació dels coneixements bàsics de la gramàtica xinesa, l'ampliació del vocabulari, la millora de la pronunciació, de l’expressió oral i escrita, el desenvolupament de la capacitat de lectura i de la comprensió de textos de nivell intermedi, així com la millora de les capacitats expressives en la llengua oral i escrita. Malgrat ser una assignatura de llengua, es tractarà de sensibilitzar l'alumne en relació amb la cultura xinesa i el seu vessant sociocultural a les societats de parla xinesa.
A l'assignatura Xinès V s'estudiaran a fons els continguts de les primeres lliçons del llibre de text titulat Discover China 3 (Llibre de l'alumne i llibre d'exercicis). A més, s'utilitzaran materials complementaris i llibres de lectures graduades. Els continguts es poden agrupar en les següents categories:
Fonologia i grafismes
Lèxic i morfologia
Gramàtica
Comprensió i expressió escrita
Comprensió i expressió oral
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Realització d'activitats de comprensió lectora, de producció escrita, de comprensió i producció oral i classe magistral | 49,5 | 1,98 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 |
Tipus: Supervisades | |||
Realització d'exercicis de tipologia diversa, correcció d'exercicis i resolució de dubtes de manera individual i grupal. | 35,5 | 1,42 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi i pràctica de les paraules noves de cada lliçó, preparació d'activitats d'expressió oral i escrita, preparació d'activitats de comprensió lectora i preparació i repàs dels continguts explicats a classe. | 45 | 1,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 |
Per tal d'assolir els objectius de l'assignatura, la metodologia triada és la següent:
Les activitats formatives es divideixen en activitats dirigides, activitats supervisades i activitats autònomes.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Carpeta docent | 40% | 12 | 0,48 | 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 12, 13, 14, 16, 17, 18, 19 |
Exàmens | 60% | 8 | 0,32 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 19 |
AVALUACIÓ CONTINUADA
L’alumnat ha de demostrar el seu progrés fent diverses activitats d’avaluació. Aquestes activitats apareixen detallades a la taula del final d’aquesta secció de la Guia Docent i són dels tipus següents:
I. Carpeta docent (40%)
10% - Lliurament de les pràctiques de cal·ligrafia de cada lliçó. La qualificació d'aquestes pràctiques de cal·ligrafia serà "lliurat" o "no lliurat" i comentaris de millora si fos necessari.
10% - Lliurament d'exercicis corregits a classe o amb pautes de correcció i tasques comentades i fetes a classe. Caldrà presentar un dossier al final de cada lliçó (exercicis i apunts de la lliçó). La nota d'aquestes tasques i exercicis serà "lliurat" o "no lliurat".
20% - Tasques avaluables proposades pel professorat (redaccions, presentacions orals, resums, etc., mínim 2)
II. Exàmens (60%)
25% Examen holístic 1 (lèxic, gramàtica, comprensió i expressió oral, comprensió i expressió escrita i cultura)
35% Examen holístic 2 (lèxic, gramàtica, comprensió i expressió oral, comprensió i expressió escrita i cultura)
Revisió
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta, el/la docent comunicarà per escrit una data i hora de revisió. La revisió de les diverses activitats d’avaluació s’acordarà entre la professora o el professor i l’alumnat.
Recuperació
Podrà accedir a la recuperació qui s’hagi presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a un 66,6% (dos terços) o més de la qualificació final i que hagi tret una qualificació mitjana ponderada de 3,5 o més.
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta de l’assignatura, la professora o el professor comunicarà per escrit el procediment de recuperació. Es pot proposar una activitat de recuperació per a cada activitat suspesa o no presentada o es poden agrupar diverses activitats en una de sola. En cap cas la recuperació pot consistir en una única activitat d'avaluació final equivalent al 100% de la qualificació. En cas de recuperació, la nota màxima que pot obtenir l’estudiant és un 5.
Consideració de “no avaluable”
S’assignarà un “no avaluable” quan les evidències d’avaluació que hagi aportat l’alumne/a equivalguin a un màxim d’una quarta part de la qualificació total de l’assignatura.
Irregularitats en les activitats d’avaluació
En cas d’irregularitat (plagi, còpia, suplantació d’identitat, etc.) en una activitat d’avaluació, la qualificació d’aquesta activitat d’avaluació serà 0. En cas que es produeixin irregularitats en diverses activitats d’avaluació, la qualificació final de l’assignatura serà 0. S’exclouen de la recuperació les activitats d’avaluació en què s’hagin produït irregularitats (com ara plagi, còpia, suplantació d’identitat).
Aquesta assignatura preveu l’avaluació única en els termes establerts per la normativa acadèmica de la UAB i els criteris d’avaluació de laFTI.
L’estudiant ha de presentar-la sol·licitud electrònica dins el calendari establert per la Facultat i enviar-ne una còpia a la persona responsable de l'assignatura perquè en tingui constància.
L’avaluació única es farà en un sol dia de la setmana 16 o 17 del semestre. La Gestió Acadèmica publicarà la data i hora a la web de la facultat.
El dia de l’avaluació única el professorat sol·licitarà la identificació de l’alumnat, que haurà de presentar un document d’identitat vàlid amb fotografia recent (carnet d’estudiant, DNI o passaport).
La qualificació final de l’assignatura s’establirà d’acord amb els següents percentatges:
1. Prova d'expressió escrita - 25%
2. Prova d'expressió oral i de lectura en veu alta - 25%
3. Examen holístic (lèxic, gramàtica, comprensió oral, comprensió escrita i cultura) - 40%
4. Carpeta d'activitats - 10% (El dia de l'avaluació es lliurarà un dossier amb les pràctiques de cal·ligrafia de cada lliçó.)
Els processos de revisió de les qualificacions i de recuperació de l’assignatura són els mateixos que s’apliquen a l’avaluació continuada. Vegeu-los més amunt en aquesta guia docent.
Casas-Tost, Helena, Rovira-Esteva, Sara, & Suárez, Anne-Hélène. (2020). Lengua china para traductores - 学中文,做翻译 (Vol. I, 6ª ed., Materials, 188). Bellaterra: Servei de Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona.
Casas-Tost, Helena, Rovira-Esteva, Sara, & Suárez, Anne-Hélène. (2021). Lengua china para traductores - 学中文,做翻译 (Vol. II, 6ª ed., Materials, 198). Bellaterra: Servei de Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona.
Fisac, Taciana. (2023). Claves de la gramática china. Bellaterra Edicions.
Liu, Xun (刘珣). (2009). Xin Shiyong Hanyu Keben 1 (新实用汉语课本 1) [El nuevo libro de chino práctico 1]. Beijing Language and Culture University Press.
Liu, Xun (刘珣). (2009). Xin Shiyong Hanyu Keben 2 (新实用汉语课本 2) [El nuevo libro de chino práctico 2]. Beijing Language and Culture University Press.
López Calvo, Felipe, & Zhao, Baoyan. (2013). Guía esencial de la lengua china. Madrid: Adelí Ediciones.
Qi, Shaoyan. (2013). Discover China: Student’s Book Three. Macmillan Education.
Wang, Dan; Wang, Jianbo; Cai, Ying, & Leher, Eric. (2010). Discover China: Workbook Three. Macmillan Education.
Xu, Zenghui, & Zhou, Minkang. (1997). Gramática china - 汉语语法. Bellaterra: Servei de Publicacions de la Universitat Autònoma de Barcelona.
La bibliografia s'ampliarà durant el semestre amb referències directament relacionades amb els continguts de l'assignatura.
Es continuarà utilitzant Moodle. També s'utilitzaran plataformes com Kahoot o Padlet entre d'altres.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |