Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Filologia Catalana: Estudis de Literatura i Lingüística | OB | 3 |
Estudis d'Anglès i Català | OT | 3 |
Estudis d'Anglès i Català | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Cap.
En aquesta assignatura s'analitzen els diversos aspectes del significat dels enunciats que intervenen en la construcció del discurs. Els alumnes han d'entendre el procés d'interpretació de les oracions en el context d'ús i identificar els diversos factors que intervenen en aquest procés. També han d'entendre la construcció de textos com un procés estructurat i adreçat a la transmissió efectiva de la informació.
1. Conceptes bàsics de semàntica
2. Conceptes bàsics de pragmàtica
3. Un model del discurs
4. La naturalesa dels referents i la seva realització sintàctica
5. La naturalesa dels pronoms
6. Les relacions anafòriques en la sintaxi i en el discurs
7. Variació interlingüística
8. Els connectors i les relacions retòriques
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 39,5 | 1,58 | 2, 4, 5, 10, 13, 14 |
Discussió de textos i anàlisi de problemes a classe | 15 | 0,6 | 9, 14, 16, 22, 24 |
Tipus: Supervisades | |||
Pràctiques online | 10 | 0,4 | 2, 4, 5, 6, 10, 13, 22 |
Redacció de treballs | 35 | 1,4 | 6, 9, 11, 14, 19, 21, 25, 26 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi | 30 | 1,2 | 6, 14, 16, 22, 25, 26 |
Lectura de textos | 15 | 0,6 | 6, 14, 16, 19, 22, 25 |
Les activitats d'aprenentatge es distribueixen de la manera següent:
1) Activitats dirigides (40%).
2) Activitats supervisades (30%).
3) Activitats autònomes (30%).
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència a classe | 10% | 0,5 | 0,02 | 9, 10, 12, 13, 14, 16, 18, 19, 22 |
Lliurament d'exercicis individuals | 30% | 2 | 0,08 | 1, 4, 5, 6, 7, 9, 11, 12, 14, 15, 16, 17, 19, 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 |
Prova escrita 1 | 30% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 3, 10, 13, 23 |
Prova escrita 2 | 30% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 8, 9, 10, 13, 23 |
En la modalitat d'avaluació contínua els estudiants han de proporcionar evidència del seu progrés mitjançant la realització de tasques i proves que es lliuren al llarg del curs:
En la modalitat d'avaluació única, els estudiants han de proporcionar evidència del seu progrés mitjançant la realització de tasques i proves que es lliuren al final del curs:
Per aprovar l'assignatura caldrà treure una nota mitjana ponderada de 5 i obtenir un 4 en cada un dels blocs.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s'exposarà el dia de presentació de l'assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual, on els alumnes podran trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l'adequat seguiment de l'assignatura. En cas que les proves no es puguin fer presencialment, s'adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB; els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d'exercicis a través de Teams i es tindrà cura que tots els alumnes hi poden accedir.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi puguiinstruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Revisió
En enviar les qualificacions finals, abans d'incorporar-les als expedients de l'estudiant, el professor publicarà al Campus Virtual una data i hora per revisar les activitats d'avaluació. Els estudiants han d'organitzar la revisió d'acord amb el professor.
Activitats avaluables suspeses /no presentades
Per a participar a la recuperació, l'alumne suspès ha de complir dues condicions. En primer lloc, ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul; en segon lloc, ha d'haver obtingut una nota mitjana ponderada del conjunt d'ítems avaluables d'almenys un 3,5. Només es pot reavaluar la prova final. La nota màxima de la recuperació és un 5. Els alumnes que optin per l'avaluació única han de presentar totes les activitats avaluables per poder optar a la recuperació, que seguirà les mateixes normes que en la modalitat d'avaluació contínua.
El professor informarà els estudiants del procediment de recuperació a través del Campus Virtual quan publiqui les qualificacions finals provisionals. El professor podrà establir una activitat d'avaluació per a cada activitat supesa o no presentada o una única activitat per a cobrir totes aquestes activitats.
L’estudiant rebrà la qualificació de “no avaluable” si no ha lliurat almenys un 30 % de les activitats d’avaluació.
Ús de la intel·ligència artificial
En aquesta assignatura, no es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) en cap de les seves fases. Qualsevol treball que inclogui fragments generats amb IA serà considerat una falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.
Ahern, A. K., Amenós Pons, J., and Escandell Vidal, M. V. (2020). Pragmática. Akal. [UAB: https://bibcercador.uab.cat/permalink/34CSUC_UAB/1eqfv2p/alma991010726585306709]
Espinal, M. Teresa et al. (2014) Semántica. Akal. [UAB: https://bibcercador.uab.cat/permalink/34CSUC_UAB/avjcib/alma991010433003406709]
Leonetti Jungl, M., & Escandell Vidal, M. V. (2021). La Estructura informativa. Visor Libros.
Rigau, G. (1981). Gramàtica del discurs. Tesis doctoral (UAB). [UAB: https://ddd.uab.cat/pub/llibres/1981/138514/gradis_a1981.pdf]
Todolí, J. (2008). «Els pronoms». In J. Solà, M. R. Lloret, J. Mascaró, and M. Pérez Saldanya (Eds.), Gramàtica del català contemporani (vol. 2, pp. 1337-1433). Empúries.
Vallduví, E. (2008). «L’oració com a unitat informativa». In J. Solà, M. R. Lloret, J. Mascaró, and M. Pérez Saldanya (Eds.), Gramàtica del català contemporani (vol. 2, pp. 1221–1279). Empúries.
Cap.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |