Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Comptabilitat i Finances | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es recomana haver cursat "Comptabilitat de Costos".
Conèixer el concepte i aplicacions del cost estàndard com a eina bàsica de la Planificació i del Control Pressupostari.
Conèixer les eines bàsiques de control pressupostari.
Conèixer les eines bàsiques per a la presa de decisions.
Conèixer el concepte de descentralització: Saber calcular els preus de transferència.
Comprendre el concepte de qualitat en els seus diferents àmbits (producte, empresa i entorn). Saber calcular els costos de la qualitat d'un producte o servei.
Conèixer el Quadre de de Comandament Integral i el sistema ABC/ABM com eines de gestió.
Tema 1. Introducció
Tema 2. El cost estàndard
Tema 3. El Procés Pressupostari. El Pressupost Flexible
Tema 4. La presa de decisions a curt termini
Tema 5. Els preus de transferència. La Descentralització.
Tema 6. El Control Pressupostari.
Tema 7. Altres eines per a la gestió.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes práctiques i de resolució de casos | 13 | 0,52 | CM39, CM40 |
Classes teóriques i de debat | 32,5 | 1,3 | CM39, CM40 |
Pràctiques de laboratori | 4 | 0,16 | CM39, CM40 |
Tipus: Supervisades | |||
Seguiment d'exercicis i casos pràctics | 5 | 0,2 | CM39, CM40 |
Tutories de casos práctics i treball en grup | 10 | 0,4 | CM39, CM40 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi i recerca d'informació | 42,5 | 1,7 | CM39, CM40 |
Preparació i elaboració de casos | 40 | 1,6 | CM39, CM40 |
La docència planificada és presencial.
La metodologia docent estarà basada en una combinació del tres tipus d'activitats:
S'utilitza la metodologia práctiques reflexives per l'autoregulació i s'apliquen processos de feedback efectius.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen Final | 50% | 3 | 0,12 | CM39, CM40 |
Pràctiques de laboratori | 25% | 0 | 0 | CM39, CM40 |
Treball en grup | 25% | 0 | 0 | CM39, CM40 |
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
Avaluació
L’avaluació de l’estudiant es fonamentarà en les següents activitats:
Per superar l'assignatura cal que l'alumne del seu còmput global obtingui una nota igual o superior a 4,9 punts sobre 10.
Calendari d’activitats d’avaluació
Les datesde les diferents proves d'avaluació (exàmens parcials, exercicis en aula,entrega de treballs, ...) s'anunciaran amb suficient antelació durant el semestre.
La data de l'examen final de l'assignatura està programada en el calendari d'exàmens de la Facultat.
"La programació de les proves d’avaluació no es podrà modificar, tret que hi hagi un motiu excepcional i degudament justificat pel qual no es pugui realitzar un acte d’avaluació. En aquest cas, les persones responsables de les titulacions, prèvia consulta al professorat i a l’estudiantat afectat, proposaran una nova programació dins del període lectiu corresponent." Apartat 1 de l'Article 115. Calendari de les activitats d’avaluació (Normativa Acadèmica UAB)
Els estudiants i lesestudiantes de la Facultat d'Economia i Empresa que d'acord amb el paràgraf anterior necessitin canviar una data d'avaluació han de presentar la petició omplint el document Sol·licitud reprogramació prova https://eformularis.uab.cat/group/deganat_feie/reprogramacio-proves
Procediment de revisió de les qualificacions
Coincidint amb l'examen final s'anunciarà el dia i el mitjà en que es publicaran les qualificacions finals. De la mateixa manera s'informarà del procediment, lloc, data i hora de la revisió d'exàmensd'acord amb la normativa de la Universitat.
Procés de Recuperació
“Per participar al procés de recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats que representi un mínim dedues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul.”Apartat 3 de l'Article 112 ter. La recuperació (Normativa Acadèmica UAB). Els estudiants i les estudiants han haver obtingut una qualificació mitjana de l’assignatura entre 3,5 i 4,8.
La datad’aquesta prova estarà programada en el calendari d'exàmens de la Facultat. L'estudiant que es presenti i la superi aprovarà l'assignatura amb una nota de 5. En cas contrari mantindrà la mateixa nota.
Irregularitats en actes d’avaluació
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0". Apartat 10 de l'Article116. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB).
No avaluable
Segons el punt 9 de l’article 266 de la Normativa Acadèmica de la UAB, quan es consideri que l’estudiant no ha pogut aportar prou evidències d’avaluació es qualificará l'assignatura com a no avaluable.
Ús de la IA
En aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) com a part integrant del desenvolupament del treball, sempre que el resultat final reflecteixi una contribució significativa de l'estudiant en l'anàlisi i la reflexió personal. L'estudiant haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat. No es permet l'us de IA en els exàmens.
Alvarez López, J. J; Amat i Salas, O; Ripoll Feliu, Vicente.“Contabilidad de Gestión Avanzada: Planificación, control y experiencias prácticas”. España, 1996.
Brian Plowman. Activity Based Management: Improving Processes and Profitability. Taylor and Francis, 2017. https://ebookcentral-proquest-com.are.uab.cat/lib/uab/detail.action?pq-origsite=primo&docID=3002196
Giménez, C., Kaplan, R., Mallo, C., & Meljem, S. (2005). Contabilidad de costos y estratégica de gestión. España: Prentice.
Horngren, C. T., Bhimani, A., Datar, S. M., Foster, G., & Horngren, C. T. (2002). Management and cost accounting. Harlow: Financial Times/Prentice Hall. https://ebookcentral.proquest.com/lib/uab/detail.action?docID=5763136
Kaplan, R. S., & Norton, D. P. (2002). Cuadro de mando integral: the Balanced Scorecard. Gestión 2000.
McNair-Connolly, C. J. Value Creation in Management Accounting Using Information to Capture Customer Value / CJ McNair-Connolly ... [et Al.]. 1st ed. New York, N.Y.] (222 East 46th Street, New York, NY 10017): Business Expert Press, 2013. https://ebookcentral-proquest-com.are.uab.cat/lib/uab/detail.action?pq-origsite=primo&docID=1209526
Oriol i Salas Amat, & Soldevila, P. (2010). Contabilidad y gestión de costes. Profit editorial.
Sadkowski, Wojciech, and Piotr Jedynak. Quality Management and Accounting in Service Industries : a New Model of Quality Cost Calculation / Wojciech Sadkowski, Piotr Jedynak. First edition. New York: Taylor & Francis, 2022. https://library.oapen.org/bitstream/20.500.12657/54327/1/9781000610833.pdf
Schuster, Peter, Mareike Heinemann, and Peter Cleary. Management Accounting / Peter Schuster, Mareike Heinemann, Peter Cleary. Cham, Switzerland: Springer, 2021. https://link-springer-com.are.uab.cat/book/10.1007/978-3-030-62022-6
UAB: Material disponible a l'Aula Moodle.
S'utilitzarà Excel com a fulla de càlcul.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 101 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 501 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 101 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 501 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 10 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 50 | Català | segon quadrimestre | tarda |