Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Prevenció i Seguretat Integral | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Aquesta asignatura no te prerequisits
MOBILITAT. Conceptes. Classes i modes de transport. L'automòbil, l'impacte social i econòmic. Efectes de la mobilitat a la persona ia l'empresa.
MOBILITAT I CIUTAT. Tendències urbanes. La planificació de la mobilitat sostenible. Les zones de restricció del trànsit, efectes. Control de la mobilitat i la seguretat en actes públics. El Pacte Verd a Europa, els seus efectes a l'empresa.
TRANSPORT. Classes de transport, marítim, aeri i terrestre. Normativa del transport per carretera. competències de les autonomies. Transport urbà, metro i autobús, la seguretat al transport.
NORMATIVA DE MOBILITAT. Llei d’Economia sostenible. La mobilitat sostenible, normes estatals i autonòmiques. Obligacions a les empreses.
PLANS DE MOBILITAT I SEGURETAT VIÀRIA A L'EMPRESA. Referències i guies d’aplicació.
SEGURETAT VIÀRIA I ACCIDENTS LABORALS DE TRÀNSIT. Riscos vials. Formació en seguretat viària. Prevenció de factors de risc, accions específiques al món laboral.
Normativa sobre circulació i seguretat viària. Delictes contra la seguretat viària.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
CLASSES PRESENCIALS i participació activa estudiants | 40 | 1,6 | 1, 4, 10, 11, 12, 13, 16, 18 |
Proves d'avaluacio continuada | 4 | 0,16 | 14, 15, 16 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories de recolzament a la realització del treball pràctic | 12 | 0,48 | 6, 7, 14 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures i recensions programades | 34 | 1,36 | 1, 3, 4, 5, 9, 11, 13, 16, 17, 18 |
Resolució casos pràctics individuals. | 60 | 2,4 | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 13, 14, 15, 17, 18 |
L'assistència a les classes pràctiques, bé dissabte o dimecres seran obligatòries. Si no es pot assistir, s'ha de comunicar i justificar documentalment la no-assistència enviant correu al professor i copiar-la al coordinador.
Els esquemes i presentacions que es facin a classe no es penjaran a l'aula Moodle, excepte alguna presentació ia criteri del professor.
A les classes presencials, s'explicaran els aspectes generals i els coneixements bàsics en matèria de mobilitat i seguretat viària.
El Manual de l’assignatura és complement de les explicacions de classe. Aquestes explicacions teòriques donaran resposta aplicant aquests coneixements als aspectes pràctics de les línies generals de l’assignatura. Es valorarà la intervenció i participació a les classes. Les guies de consulta, que s'indiquen a la bibliografia, de com realitzar un Pla de mobilitat són també de lectura i valoració als exàmens.
L'alumnat treballarà fora de classe aspectes d'ampliació de coneixements i els aspectes pràctics que se sol·licitin a les proves d'avaluació continuada.
Les classes no es poden enregistrar, ni so ni imatges. Si es detecta algun enregistrament no autoritzat, serà motiu per a l'infractor de suspendre l'assignatura.
L'ús de mòbils, Tablet i ordinadors només es podran utilitzar a classe amb finalitats acadèmiques, com ara prendre apunts. L'ús indegut d'aquestes tecnologies durant la classe i que no s'ajustin als criteris acadèmics indicats penalitzaran l'alumne amb 3 punts de l'avaluació final, si hi ha reincidència, pot ser causes de suspendre l'assignatura.
A l'aula Moodle es penjaran els documents de lectures recomanades, articles o informes que complementin o ampliïn les explicacionsde classe, tot això serà material avaluable.
Quan els alumnes necessitin o requereixin una tutoria se sol·licitarà al correu electrònic del professor i es podrà fer el dia de classe abans o després de la classe.
Llengua Docència: català. Materials en català i castellà.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Proves teòriques amb preguntes sobre aspectes generals de mobilitat i aspectes jurídics | 50% | 0 | 0 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 16, 17, 18 |
Treballs individuals i realització d'un pla de mobilitat a l'empresa. | 50% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18 |
L'avaluació global de l'assignatura serà la suma de les notes dels treballs realitzats durant el curs i les proves o les proves d'avaluació amb preguntes sobre continguts del curs.
Per causes sobrevingudes que impedissin el desenvolupament normal de l'assignatura, el professorat podrà modificar tant la metodologia com el sistema d'avaluació de l'assignatura.
El treball "Pla de mobilitat i seguretat viària" (PMSV) és un treball individual que es considera integrat al treball transversal del quart curs i que serveix com a cas pràctic i d'avaluació continuada de l'assignatura de mobilitat i seguretat viària. Per tant, aquest esquema és avaluable per a aquesta assignatura i com a part del treball transversal.
A les classes pràctiques de dissabtes i/o dimecres s'ampliarà la informació dels PAC es resoldran dubtes i es realitzarà un seguiment de la pràctica del PMSV i es podrà sol·licitar ampliació o explicacions als alumnes dels treballs lliurats I es podran realitzar treballs sobre temes del contingut de l'assignatura i que es lliuraran i comentaran a classe. La seva valoració s'inclourà a l'avaluació contínua.
L'examen final escrit es podrà desglossar en un examen parcial previ al final. Per realitzar aquest examen parcial caldrà haver lliurat tots els treballs sol·licitats.
PROVA FINAL D'AVALUACIÓ CONTINUADA
Hi haurà una prova escrita sobre aspectes generals de mobilitat i sobre aspectes jurídics. L'examen final escrit es podrà desglossar en un examen parcial previ al final. Per realitzar aquest examen parcial caldrà haver lliurat tots els treballs sol·licitats. Aquesta prova tindrà una avaluació global i màxima del 50% de la nota final.
La bibliografia recomanada seràmatèria que serà avaluada a la prova final de l'assignatura.Tota la bibliografia facilitada o recomanada la cerca serà motiu d'avaluació final de l'assignatura, excepte si el material aportat s'avisa pel professor de la seva exclusió de l'avaluació final.
RECUPERACIÓ
En cas de no superar l’assignatura d’acord amb els criteris abans esmentats (avaluació contínua), es podrà fer una prova de recuperació en la data programada en l’horari, i que versarà sobre la totalitat dels continguts del programa.
Per participar en la recuperació de l’alumnat ha d’haver estatprèviament avaluat en un conjunt d’activitats, el pes de les quals equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l’assignatura. Tot i això, la qualificació que constarà a l'expedient de l'alumne és d'un màxim de 5-aprovat.
L'alumnat que necessiti canviar una data d'avaluació ha de presentar la petició justificada emplenant el document que trobareu a l'espai Moodle de Tutorització EPSI.
PLAGI
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l'estudiant faci qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb un 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que es pugui instruir.
Diverses irregularitats als actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0".
ALUMNES SUSPESOS CURSOS ANTERIORS:
Els repetidors d'aquesta assignatura han de seguir els criteris establerts en aquesta guia per superar l'assignatura.
AVALUACIÓ ÚNICA
Els estudiants que optin per l'avaluació única realitzaran una prova de síntesi final de tot el contingut de l'assignatura i lliuraran tots treballs de l'assignatura. La data per a aquesta prova i el lliurament dels treballs de l'assignatura serà la mateixa programada en l'horari per a l'últim examen d’evaluació continuada. S'aplica el mateix sistema de recuperació que per a l'avaluació continuada.
Per a aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) exclusivament en tasques de suport, com la cerca bibliogràfica o d’informació, la correcció de textos o les traduccions. L'estudiant haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA en aquesta activitat avaluable es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.
Bibliografia
Bibliografia recomanada:
A l'inici del curs es facilitarà un document en PDF que es considera manual o referència de l'assignatura.
La bibliografia bàsica del curs, a més de les lectures que es facilitessin s'haurà de complementar amb les dues guies de referència que s'indiquen a continuació els seus enllaços. Es pot descarregar a PDF.
Guia PTT: Plans de Transport al Treball:
https://www.idae.es/sites/default/files/documentos/publicaciones_idae/guia-idae-019_ptt.pdf
i la guia de la DGT:
Aquestes dues guies, a més de les lectures de l’assignatura són bàsiques per poder realitzar la part pràctica de l’assignatura, durant el curs sindicaran la lectura obligatòria de certs apartats d’aquestes guies.
Lectura recomanada d'articles:
Zonas de bajas emisiones: acotando jurídicamente la movilidad sostenible y otras referencias normativas y jurisprudenciales locales- JOSEP RAMON FUENTES I GASÓ. Profesor Titular de Derecho Administrativo, Universitat Rovira i Virgili. Investigador,Centre de Estudis de Dret Ambiental de Tarragona (CEDAT), Institut Universitari de Recerca en Sostenibilitat, Canvi Climàtic i Transició Energètica (IU-RESCAT). En: Anuario. Observatorio de políticas ambientales 2023.
El impacto del coche autónomo en la movilidad. ALFONSO PERONA GÓMEZ
Jurista. Profesor de Movilidad y Seguridad Vial Escuela de Prevención y Seguridad Integral (FUAB formación-EPSI). En el libro colectivo: CONDUCCIÓN AUTÓNOMA Y SEGURIDAD JURÍDICA DEL TRANSPORTE DESDE LA PERSPECTIVA EUROPEA E INTERNACIONAL
Aquesta assignatura utilitzarà el programari bàsic del paquet d'office 365
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 2 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |