Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Educació Infantil | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es recomana haber cursat "Processos educatius i d'aprenentatge" i "Inclusió educativa: NEE".
Els objectius de l'assignatura són:
- Conèixer els processos educatius i d'aprenentatge en l'etapa 0-6 anys en infants amb NEE.
- Comprendre i analitzar els límits de l'educació i l'aprenentatge en la societat actual així com les competències fonamentals dels agents educatius en l'etapa 0-6 anys per poder adaptar els continguts als infants amb NEE
- Conèixer la identitat educativa de l'etapa d'educació infantil per poder fer les adaptacions pertinents als infants amb NEE
BLOC 1. PROCESSOS PSICOLÒGICS BÀSICS
1. Atenció
2. Percepció
3. Llenguatge
BLOC 2. TRANSTORNS ESPECÍFICS
1. Transtorns de la parla i del llenguatge
2. TANV
3. Motricitat
4. SAAC i TDAH
5. Altres transtorns específics
6. Estratègies psicopedagògiques, generals i específiques, per a cada transtorn
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Avaluació | 10 | 0,4 | 2, 3, 4, 5, 6 |
Presencial | 40 | 1,6 | 2, 3, 4, 5 |
Tipus: Supervisades | |||
Treball supervisat | 25 | 1 | 4, 5, 6 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball autònom | 75 | 3 | 2, 5 |
Es realitzarà una proposta de treball individual i de treball grupal per a cadascun dels blocs que es desenvoluparà a partir dels continguts exposats i comentats a les classes presencials. Els treballs individuals implicaran que a partir d'un tema a escollir pel propi alumne es pugui fer una proposta pràctica per afavorir els processos d'E-A en infants amb NEE. Cada treball individual es centrarà en un dels blocs de l'assignatura. Els treballs grupals seran més d'anàlisi de continguts i per tant de poder extreure diferents visions sobre diferents processos d'E-A amb infants amb NEE. Tot aquest treball estarà supervisat mitjançant tutories. A l'assignatura es mostraran diferents casos pràctics i es facilitaran recursos per poder aplicar a les aules d'infantil a la diversitat de NEE. La intenció és que els/les alumnes aconsegueixin diferents recursos per poder aplicar a l'aula i adaptar-los a infants amb NEE. L'assistència és obligatòria en un 80% de les classes.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Treball grupal: analisi d'article | 20% | 0 | 0 | 2, 3, 4, 6 |
Treball grupal: elaboració d'un conte | 20% | 0 | 0 | 2, 4, 5, 6 |
Treball individual: reflexió de processos d'ensenyament-aprenentatge | 30% | 0 | 0 | 1, 2, 5, 7 |
Treball individual: una proposta de joc | 30% | 0 | 0 | 2, 3, 4 |
L'avaluació de l'assignatura continuada es basarà en un treball individual i un treball grupal per a cada bloc. Els treballs individuals es lliuraran al final de cada bloc (a l'abril i al juny) i els treballs grupals s'aniran lliurant progressivament durant les sessions de classe (en finalitzar els temes). En el cas de suspendre el treball individual i/o treball grupal d'un bloc o de tots dos s'efectuarà una prova escrita (prevista el 29 de juny). La nota final un cop realitzat l'examen de recuperació serà com a màxim de 5. Per aprovar l'assignatura s'hauran de superar els treballs (individuals i grupals) de cada bloc amb una nota mínima de 5 en cada treball, sinó no s'efectuará la ponderació de les notes. Es considerarà NP quan l'alumne no lliuri cap dels treballs proposats. En el cas de lliurar-ne tan sols un la nota serà de suspens. Es valorarà el coneixement dels processos d'aprenentatge i adaptar-los a les diferents necessitats dels nens i de les nenes.
Els i les alumnes que s'acullin a'avaluació única, a través dels procediments facilitats per la facultat i n'informi al professorat, realitzarà un únic examen el 15 de juny i en cas de suspendre'l el 29 de juny.
Per aprovar aquesta assignatura, cal que l’estudiant mostri, en les activitats que se li proposin, una bona competència comunicativa general, tant oralment com per escrit, i un bon domini de la llengua o les llengües vehiculars que consten a la guia docent.
D’acord a la normativa UAB, el plagi o còpia d’algun treball o prova escrita es penalitzarà amb un 0 com a nota de l’assignatura perdent la possibilitat de recuperar-la, tant si és un treball individual com en grup (en aquest cas, tots els membres del grup tindran un 0). Si durant la realització d’un treball individual a classe, el professor/a considera que un alumneestà intentant copiar o se li descobreix algun tipus de document o dispositiu no autoritzat pel professorat, es qualificarà elmateix amb un 0, sense opció derecuperació, i per tant, tindrà suspesa l’assignatura.
El tractament de casos particulars, dubtes, suggeriments, etc., s’haurà de plantejar a la professora corresponent. Els i les estudiants rebran el retorn a les seves preguntes o qualificacions en un màxim de 4 dies hàbils.
Per a aquesta assignatura, es permet l'ús restringit de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) exclusivament en cerca bibliogràfica o d’informació. L'estudiant haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia. La no transparència de l’ús de la IA en les activitats avaluables es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l'activitat.
Els i les alumnes rebran retroacció o qualificació per part del professorat en un màxim de 20 dies hàbils del calendari de la Facultat.
Cabrerizo, J. i Rubio, M.J. (2007). Atención a la diversidad. Teoría y práctica. Madrid: Pearson Educación
Basseses, E., Huguet, T. , Solé, I. (1998). Aprendre i ensenyar a l'educació infantil. Barcelona: Graó
Galligó, M. i altres (2003). El aprendizaje y sus trastornos. Consideraciones psicológicas y pedagógicas. Barcelona: CEAC
Puente, A. (2005) Cognición y aprendizaje. Madrid: Piramide
No és necessari
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 1 | Català | segon quadrimestre | tarda |