Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Comunicació Audiovisual | OP | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
És molt recomanable haver cursat prèviament "Estructura del Sistema Audiovisual"
Aproximació conceptual i pràctica a la gestió de l'empresa de creació de continguts i serveis de comunicació audiovisual en el context de la seva relación amb la indústria cultural i creativa i els processos de convergència digital.
Tema 0: Introducció.
a) Finestres d'explotació,
b) Cadena de valor
c) Distribució dels ingressos.
Tema 1: L'organització i direcció de l'empresa audiovisual.
a) Tipus d'empreses.
b) Òrgans de govern i decisions corporatives.
c) Direcció estratègica.
d) Direcció de persones.
e) Perfils professionals
f) Equip de producció
Tema 2: Planificació, pressupostos i finançament
a) Fluxe de treball.
b) Desglossament de tasques i assignació de recursos.
c) Diagrama de GANTT
d) Pressupostos. elaboració, tipus i objectius.
e) Tipus de costos
f) Fluxe de caixa
g) Ingressos: tipus, ajuts públics, venda de drets, incenctius fiscals, prèstecs inversors privats i crowfunding.
Tema 3: Drets de propietat inte·lectual, figures jurídiques i tipus de contractes
a) Drets morals
b) Drets patrimonials
c) Tipus de Figures jurídiques: SL, SLU, SA, UTE, Cooperativa.
d) Tipus de contractes en l'empresa audiovisual
e) Elements d'un contracte audiovisual
Tema 4. Marketing
a) Concepte
b) Marketing estratègic
c) Marketing Mix
d) Aplicació a l'empresa audiovisual
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Aplicació dels conceptes de teoria al treball de curs | 27 | 1,08 | CM07, CM08, CM09, SM13 |
Clases teòriques | 17 | 0,68 | CM08, KM13, SM13 |
Seminaris (exercicis i participació) | 15 | 0,6 | CM08, CM09, SM13 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 1 | 0,04 | CM07, CM08, CM09, KM13, SM13 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectura, anàlisi i síntesi de textos pels seminaris i les classes de teoria. | 82,5 | 3,3 | CM08, KM13, SM13 |
Desenvolupament de classes expositives sobre conceptes claus i pràctiques de la gestió de l'empresa audiovisual, lectures de textos recomanats relacionats amb la matèria a partir dels quals es farà una anàlisi de casos de gestió i discussió dels mateixos en les sessions de seminari. Realització d'un treball de curs entre dues persones que consistirà en la realització d'un projecte d'empresa audiovisual original, creatiu i viable, que serà desenvolupat i guiat en sessions específiques cada dilluns. Per tant, l'assistència presencial a tots els dies és altament recomanable.
L'estructura de les classes teòriques serà aproximadament la següent:
L'estructura dels seminaris serà aproximadament la següent:
L'ús d'ordinadors, tauletes i telèfons mòbils serà regulat pel professor segons el tipus d'activitat docent a l'aula. En deteriminats moments seran necessaris per ampliar conceptes amb la intel·ligència artificial, en altres, en canvi, no els farem servir. En els seminaris, per exemple, les lectures s'hauran de portar impreses i l'exercici final s'haura d'escriure a mà. A l'aplicació dels conceptes de teoria al treball de curs també es pot restringir l'ús de dispositius i, per tant, s'ha de portar sempre —a banda d'ordinadors, tauleta o mòbil—, material d'escitori, com paper en blanc o d'apunts, bolígraf o similar.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s'exposarà el dia de presentació de l'assignatura i estaràtambé disponible al Campus Virtual de l’assignatura, on l’alumnat podrà trobar els diversos materials docents i tota la informació necessària per l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docentper motius de força major segons les autoritats competents, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l'assignatura i en les metodologies docents.
Nota: El contingut de l’assignatura serà sensible als aspectes relacionats amb la perspectiva de gènere i amb l’ús del llenguatge inclusiu.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exàmens | 30% | 2 | 0,08 | CM07, CM08, CM09, KM13, SM13 |
Seminaris (resolució d'exercicis i participació) | 30% | 2,5 | 0,1 | CM08, CM09, SM13 |
Treball de curs | 40% | 3 | 0,12 | CM07, CM08, CM09, SM13 |
Avaluació continuada
S'ha d'haver superat amb un mínim de 5 les següents proves:
-Exàmens (30% de la nota final)
-Seminaris (30% de la nota final)
-Treball de curs (40% de la nota final)
El treball és una activitat a realitzar per gruos de dos estudiants. A principis de curs, es penjarà el protocol que especifica amb tot detall com s’ha de procedir.
Al llarg del curs es faran diversos exàmens que inclouran el que s’ha vist a les sessions teòriques de classe i als seminaris.
Els seminaris tenen un protocol i unes lectures específicas. S'hauran de preparar prèviament. Les faltes d'assistència als seminaris, les dates dels quals seran comunicades a principi de curs, seran qualificats amb un 0.
Avaluació única:
L’avaluació única està integrada per tres parts diferenciades, cadascuna de les quals s’ha d’aprovar amb un 5 com a mínim per a superar l’assignatura:
El treball és una activitat individual tutoritzada. A principis de curs, es penjarà el protocol que especifica amb tot detall com s’ha de procedir.
L’examen teòric presencial inclourà el que s’ha vist a les sessions teòriques de classe i als seminaris.
L’exercici de síntesi a partir d'un conjunt de lectures addicionals i el contingut dels seminaris és una prova presencial en què l’estudiantat haurà de posar en relació les lectures i la teoria vista a classe.
Sobre el període i condicions de la recuperació
L’alumnat tindrà dret a la recuperació de l'examen i del treball o d'ambdues parts sempre i quan hagi estat avaluat del conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura.
Per poder-se presentar a la recuperació del treball i/o de l'examen, s’haurà hagut d’obtenir una nota mitjana de l'assignatura de 3,5.
Les activitats que queden excloses del procés de recuperació són els seminaris (avaluació continuada) i l’exercici de síntesi a partir de lectures (avaluació única).
No Avaluable
Segons el punt 9 de l’article 266 de la Normativa Acadèmica de la UAB, "quan es consideri que l’estudiant no ha pogut aportar prou evidències d’avaluació s’ha de qualificar aquesta assignatura com a no avaluable".
Sobre el plagi
L’estudiant que realitzi qualsevol irregularitat (còpia, plagi, suplantació d’identitat,...) que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació. En cas que es produeixin diverses irregularitats, la qualificació final de l’assignatura serà 0.
Per a aquesta assignatura, es permet l’ús de tecnologies d’Intel·ligència Artificial (IA) exclusivament en tasques de suport que es definiran a principi de curs. L’alumnat haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió́ critica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA en aquesta activitat avaluable es considerarà̀ falta d'honestedatacadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.
Bibliografia bàsica:
Medina Laverón, Mercedes (2018): Estructura y gestión de empresas audiovisuales. Pamplona: EUNSA. Disponible a la biblioteca com a llibre electrònic.
Pardo, A. (2014). Fundamentos de producción y gestión de proyectos audiovisuales. Pamplona: EUNSA. Disponible a la biblioteca com a llibre electrònic.
Bibliografia complementària
Pardo, A. (2014). Producción ejecutiva de proyectos cinematográficos. Pamplona: EUNSA.
Boix Palop, A., Guichot, E., Carrillo Donaire, J. A., Sierra Morón, S. de la, & Vázquez Alonso, V. J. (2022). Derecho de la comunicación (6a edición). Iustel.
Calvo Herrera, C., Menéndez Nadal, F., & Pérez Robledo, C. (2020). Glosario de la empresa cinematográfica: 2a Edición. Editorial Zumaque.
Poveda Criado, M. Á. (2020). Producción en cine y televisión. Fragua Editorial.
Lizanda Cuevas, J. M. (2017). Guía contable y fiscal de la industria del cine y audiovisual. Benecé Produccions, S.L.
Melwani, V. D. (2021). Manual de producción low cost: Cómo hacer tu primera película sin morir en el intento. Editorial UOC.
Manfredi Fernández, M., & Medina López, I. (2022). Gestión de proyectos de televisión y radio: Guía de producción. Altaria.
Aquesta assignatura no necessita un programari concret per al desenvolupament de les classes i els treballs.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 41 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 4 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |