Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Comunicació de les Organitzacions | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es requereix que l'alumnat tingui coneixement de l'actualitat política i social. També són condicions indispensables una actitud proactiva, participativa, un interès pel context geopolític i sensibilitat pels conflictes socials de proximitat.
Nota: El contingut de l’assignatura serà sensible als aspectes relacionats amb la
perspectiva de gènere i amb l’ús del llenguatge inclusiu.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques i activitats a l'aula | 30 | 1,2 | 1, 3 |
Tipus: Supervisades | |||
Seminaris | 14 | 0,56 | 1, 2, 3 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal | 54 | 2,16 | 1, 4 |
La docencia combinarà diversos mètodes d'ensenyament per a promoure l'aprenentatge dels estudiants:
Activitats dirigides
a) Classes magistrals: en aquestes sessions el professor explicarà els conceptes bàsics i les nocions de l'assignatura i permetrà als alumnes discutir i reflexionar sobre el contingut principal a través d'una participació activa.
b) Seminari: sessions de treball centrades en lectures, activitats orals o presentacions en grup, treballs de curs individuals.
Activitats supervisades
a) Tutories: els estudiants podran consultar amb la professora de l'assignatura, en determinat horari, per a aclarir els dubtes que puguin tenir sobre l'assignatura.
b) Sessions d'avaluació.
Activitats autònomes
a) Treball autoorganitzat: lectura de textos i cerca d'informació, redacció de treballs individuals.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s'exposarà el dia de presentació de l'assignatura i estarà també disponible al Campus Virtual de l’assignatura, on l’alumnat podrà trobar els diversos materials docents i tota la informació necessària per l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per motius de força major segons les autoritats competents, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l'assignatura i en les metodologies docents.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Participació a classe | 10% sobre la qualificació final | 8 | 0,32 | 3, 4 |
Prova de síntesi | 40% sobre la qualificació final | 4 | 0,16 | 1, 3 |
Seminari | 20 % sobre la qualificació final | 14 | 0,56 | 1, 3, 4 |
Treball individual de curs | 30 % sobre la qualificació final | 26 | 1,04 | 1, 2, 4 |
Avaluació continuada
Prova teòrica: 50%
Activitats a classe: 15%
Seminari: Exposició oral d’un treball individual o en grup sobre un tema o lectura vinculat a l’assignatura: 35%
Per poder aprovar l'assignatura, caldrà treure una nota mínima de 4 en la prova de síntesi.
No avaluable
Alumnat que no es presenta a la prova teòrica, que no lliura les activitats a classe i que no fa el treball individual o en grup sobre un tema relacionat amb els continguts de l’assignatura.
Avaluació única
Prova teòrica: 50%
Treball individual sobre algun tema o lectura vinculat a l’assignatura 35%
Lliurament d’una activitat pràctica: 15%
Per poder aprovar l'assignatura, caldrà treure una nota mínima de 4 en la prova de síntesi.
L'alumnat tindrà dret a la recuperació de l'assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació de l'assignatura. Per poder-se presentar a la recuperació de l'assignatura, s'haurà hagut d'obtenir la nota mitjana de 3.5 o superior. Les activitats que quedaran excloses del procés de recuperació són: el seminari i el treball.
Recuperació avaluació continuada
Prova teòrica de coneixements
Les activitats que quedaran excloses del procés de recuperació són: el seminari, les activitats de participació a classe i el treball individual de curs.
L’alumnat tindrà dret a la recuperació de l’assignatura si ha estat avaluat del conjunt d’activitats, el pes de les quals sigui d’un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l’assignatura.
Recuperació avaluació única
Prova teòrica de coneixements
Les activitats que quedaran excloses del procés de recuperació són: el seminari, les activitats de participació a classe i el treball individual de curs
Alumnes de segona matrícula:avaluació final
En cas de segona matrícula, l'alumnat podrà fer una única prova de síntesi al final del semestre. La qualificació de l'assignatura correspondrà a la qualificació de la prova de síntesi
Plagi
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
IA
Per a aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d'Inteŀligència Artificial (IA) exclusivament en tasques de suport, com la cerca bibliogràfica o d’informació, la correcció de textos o les traduccions.
Canel, María José. 2006. Comunicación política: Una guía para su estudio y práctica. Madrid: Tecnos.
Chadwick, Andrew. 2017. The Hybrid Media System: Politics and Power. 2nd ed. Nova York: Oxford University Press.
Curran, James. 2011. Media and Democracy. Abingdon, Oxon: Routledge.
Donsbach, Wolfgang i Michael W. Traugott, eds. 2008. The Sage Handbook of Public Opinion Research. Londres-Thousand Oaks: Sage.
Esser, Frank i Jesper Strömbäck, eds. 2014. Meditatization of Politics. Understanding the Transformation of Western Democracies. Basingstoke: Palgrave Macmillan.
Gerbaudo, Paolo. 2019. The digital party: Political organisation and online democracy. Londres: Pluto Press.
Grossi, Giorgio. 2007. La opinión pública. Teoría del campo demoscópico. Madrid: Centro de Investigaciones Sociológicas.
Kriesi, Hanspeter; Lavenex, Sandra; Esser, Frank; Matthes, Jörg; Bühlmann, Marc i Bochsler, Daniel. 2013. Democracy in the Age of Globalization and Mediatization. Palgrave Macmillan.
Ortega, Felix. 2011. La política mediatizada. Madrid: Alianza Editorial.
Semetko, Holli i Margaret Scammell, eds. 2012. The SAGE Handbook of Political Communication. Londres: Sage Publications.
Street, John. 2001. Mass media, politics and democracy. Nova York: Palgrave Macmillan.
Per a aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d'Inteŀligència Artificial (IA) exclusivament en tasques de suport, com la cerca bibliogràfica o d’informació, la correcció de textos o les traduccions.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 71 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 7 | Català | segon quadrimestre | tarda |