Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Comunicació de les Organitzacions | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha
L'assignatura introdueix l'alumnat als recursos i tècniques de captació d'imatges fotogràfiques aplicades al camp de la comunicació institucional i corporativa.
A més d'identificar els principals gèneres de la fotografia que s'incorporen als plans estratègics de comunicació de les institucions, s'aporten les eines tècniques per produir imatges que transmetin valors, promoguin accions i participin activament de la identitat de les organitzacions.
1. Tècnica de captació d'imatge amb càmeres fotogràfiques.
2. Fotografia amb dispositius mòbils i aplicacions dedició.
3. Il·luminació amb llum contínua / amb flaix
4. Recursos estètics en fotografia.
5. Fotografia de retrat institucional / corporatiu
6. Fotografia d’espais i instal·lacions.
7. Fotografia conceptual
8. Reportatge fotogràfic d'esdeveniments/organitzacions
9. Recursos complementaris/bancs d'imatge
10. Gestió de projecte de sessió fotogràfica
Nota: El contingut de l’assignatura serà sensible als aspectes relacionats amb la perspectiva de gènere i amb l’ús del llenguatge inclusiu.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistral | 18 | 0,72 | 1, 4, 5, 6, 7 |
Pràctiques laboratori | 27,5 | 1,1 | 5, 6, 7, 8, 9 |
Tipus: Supervisades | |||
Activitats d'avaluació | 7,5 | 0,3 | 1, 3, 5, 6, 7 |
Tutories | 7,5 | 0,3 | 1, 5, 6, 8 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures, tutories, exercicis de planificació | 82,5 | 3,3 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9 |
L'adquisició de coneixements i competències per part de l'alumnat s'aconseguirà a través de diferents procediments metodològics, alternant classes magistrals, on es treballen les qüestions metodològiques i els coneixements teòrics amb classes pràctiques dirigides en què l'alumnat desenvolupa les seves competències tècniques a través d'exercicis tant a l'estudi fotogràfic com a localitzacions.
En complement l'alumnat haurà de fer exercicis de manera autònoma a través de diverses tasques.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s'exposarà el dia de presentació de l'assignatura i estarà també disponible al Campus Virtual de l’assignatura, on l’alumnat podrà trobar els diversos materials docents i tota la informació necessària per l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per motius de força major segons les autoritats competents, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l'assignatura i en les metodologies docents.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen teòric | 40% | 3 | 0,12 | 1, 2, 3, 5, 6 |
Participació i assistència | 10% | 1 | 0,04 | 1, 5, 6, 8 |
Pràctiques | 50% | 3 | 0,12 | 4, 5, 7, 9 |
Aquesta assignatura no preveu el sistema d'avaluació única
L'assignatura consta de les avaluacions següents:
1. Un examen tipus test que permetrà avaluar els coneixements teòrics adquirits durant l’assignatura (40%)
2. Unes pràctiques obligatòries amb lliurament d’exercicis a través del campus virtual. (50%)
3. L'assistència a les classes magistrals i la participació activa a les classes pràctiques. (10%)
Per poder aprovar l'assignatura, caldrà treure una nota mínima de 5 a l'examen teòric.
L’alumnat tindrà dret a la recuperació de l’assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura.
Per poder-se presentar a la recuperació de l’assignatura, s’haurà d’obtenir la nota mitjana de 3,5.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
En aquesta assignatura, no es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) en cap de les seves fases. Qualsevol treball que inclogui fragments generats amb IA serà considerat una falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.
- Carroll, Henry 2019. Llegiu aquest llibre si voleu fotografiar bons retrats. Blume, Barcelona
- Jacquart, Anne-Laure 2012, Composeu, ajust i dispareu. Omega, Barcelona
- Folsom, William & Goodridge, James 2008, Event Photography Handbook. Amherst Media, Buffalo
- Ang, Tom 2012, Fotografia digital pas a pas. Edicions Omega, Barcelona
- Sájara, Víctor 2020, Fotografia d'arquitectura i d'interiorisme. JdeJ Editors (Foto Ruta), Madrid
- Kelby, Scott 2019, Com fer això a Lightroom Classic? Photoclub (Anaya multimèdia), Madrid
- Dilg, Brian 2021, Por qué nos gusta una fotografía. Blume, Barcelona
L'alumnat treballarà amb programari d'edició d'imatges disponible a la facultat com Affinity PHOTO. També podreu utilitzar altres programaris d'edició d'imatges per a dispositius mòbils.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 71 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 7 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |