Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Comunicació de les Organitzacions | FB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits
Actors i institucions polítiques contemporànies és una introducció al sistema polític català i espanyol. Anàlisi de les institucions polítiques, els partits polítics i altres actors polítics emergents a Catalunya i Espanya.
Enfocament comparatiu de la diversitat de les cultures polítiques, des del punt de vista de la tipologia de les institucions, a escala mundial.
També introdueix una referència constant a l'experiència comparativa en administració, gestió pública i polítiques públiques, amb estudis de casos en diferents contextos polítics i culturals. El seu objectiu principal és que els estudiants coneguin aquests referents teòrics i empírics i que sàpiguen utilitzar-los per interpretar la dinàmica de funcionament i canvi en les administracions i les polítiques públiques.
Nota: El contingut de l’assignatura serà sensible als aspectes relacionats amb la perspectiva de gènere i amb l’ús del llenguatge inclusiu.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Estudi i lectura de material | 75 | 3 | 1, 5, 6, 8, 12, 13, 16 |
Tipus: Supervisades | |||
Classes magistrals i Seminaris participatius | 50 | 2 | 1, 5, 6, 8, 12, 13, 16 |
Tipus: Autònomes | |||
treball final de curs | 25 | 1 | 1, 5, 6, 8, 12, 13, 16 |
La dedicació a aquesta assignatura es concreta en diversos tipus d'activitats. El seu valor, 6 crèdits ECTS, implica una dedicació total de 150 hores, que es distribuiran de la següent manera:
a.- Activitats dirigides, amb presència del professor. Inclouran classes magistrals. Seminaris amb exposicions orals dels estudiants sobre diferents documents històrics.
Aquestes activitats representen, aproximadament, el 33% del temps de treball de l'estudiant.
b.- Activitats supervisades, realitzades fora de l'aula, i seguint les indicacions del professor. S'haurà de preparar un treball individual.
Aquesta activitat representa, aproximadament, el 17% del temps de treball de l'estudiant.
c.- Activitats autònomes, que realitza cada estudiant pel seu compte per a la preparació del temari, mitjançant les lectures recomanades pel professor.
Aquestes activitats representen, aproximadament, el 50% del temps de treball de l'estudiant.
El procés d'aprenentatge i adquisició de competències serà supervisat pel professor a través de tutories individuals.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s'exposarà el dia de presentació de l'assignatura i estarà també disponible al Campus Virtual de l’assignatura, on l’alumnat podrà trobar els diversos materials docents i tota la informació necessària per l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per motius de força major segons les autoritats competents, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l'assignatura i en les metodologies docents.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Seminaris participatius | 40% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 |
treball en grup | 15% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 |
treball final de curs | 45% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17 |
Avaluació continuada
El sistema d’avaluació continuada de l'assignatura està basat en els següents percentatges:
A) 40% Control de coneixement: prova teòrica final. La prova teòrica haurà d'estar aprovada (5 o més) per superar l'assignatura (condició indispensable).
B) 30% Realització i presentació dels exercicis pràctics. Les pràctiques es faran a l’aula.
C) 30% Realització treball final. El treball es farà en equip.
Avaluació única
El sistema d’avaluació única de l'assignatura està basat en els següents percentatges:
A) 50% Prova teòrica. Haurà d'estar aprovada (5 o més) per superar l'assignatura (condició indispensable) (El model d’examen és diferent respecte al d’avaluació continuada).
B) 50% Lliurament d’un treball final.
Es considerarà "no avaluable" l'estudiant que no hagi presentat un mínim de 2/3 parts dels treballs, no s'hagi presetnat a la prova final o no hagi entregat el treball final de l'assignatura.
Recuperació: avaluació continuada
a) Segons normativa per poder participar al procés de recuperació, l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat almenys 2/3 del total d'activitats avaluables de l'assignatura.
b) Només es pot recuperar la teoria si l'alumne/a s'ha presentat a la prova teòrica fixada a l’avaluació continuada i s'ha obtingut una nota inferior a 4,9. La prova de recuperació consistirà en una prova escrita d'avaluació de coneixements teòrics.
c) El treball final de l'assignatura (30%) és un treball avaluable que no es podrà recuperar en cas de suspendre'l. La raó és perquè fer un treball d'aquesta característiques resulta pràcticament impossible de fer amb el temps del que disposem a la recuperació.
Recuperació: avaluació única
a) Segons normativa per poder participar al procés de recuperació, l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat almenys 2/3 del total d'activitats avaluables de l'assignatura.
b) Només es pot recuperar la prova de teoria si l'alumne/a ha obtingut una nota inferior a 4,9. La prova de recuperació consistirà en una prova escrita d'avaluació de coneixements teòrics.
Plagi
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Ús d'Intel·ligència Artificial
En aquesta assignatura, no es permet l'ús de tecnologies d'Inteŀligència Artificial (IA) en cap de les seves fases. Qualsevol treball que inclogui fragments generats amb IA serà considerat una falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.
Bibliografía més rellevant:
CROSSMAN, Richard HS (1941), Biografía del Estado moderno, Madrid, FCE.
JUDT, Tony (2008), Postguerra. Una historia de Europa desde 1945, Madrid, Taurus.
SARTORI, Giovanni (2012), Partidos y sistema de partidos, Madrid, Alianza Editorial.
NOELLE-NEUMANN, Elisabeth (2010), La espiral del silencio, Barcelona, Paidós.
Bibliografía complementaria:
AJA, Eliseo. (2014) Estado autonómico y reforma federal. Alianza.
AJA, Eliseo. i SOLÉ TURA, Jordi. (1977) Constituciones y períodos constituyentes en España (1808-1936). Siglo XXI.
AMAT, Jordi. (2015) El llarg procés. Tusquets.
ANDUIZA, Eva. i BOSCH, Agustí. (2004) Comportamiento político y electoral. Ariel.
BARTOMEUS, O. (2016) El terratrèmol silenciós. Eumo.
BOSCH, Agustí (2004) Guía del sistema electoral. UAB.
COTARELO, Ramon. (ed.) (1992).- Transición polítia y consolidación democrática. CIS.
EQUPIO PIEDRAS DE PAPEL (2015) Aragón es nuestro Ohio. El hombre del tres
Fundación ALTERNATIVAS.- Informes sobre la democracia.
MONTABES, Juan. i MARTÍNEZ, Antonia. (2019) Gobierno y política en España. Tirant lo Blanch.
PANEBIANCO, A. (2009) Modelos de partido. Alianza.
RENIU, Miquel. (ed.) (2012).- El sistema político español. Huygens.
TOHARIA José Juan (ed.) et al. (2011).- Pulso de España. Un informe sociológico. Fundación Ortega-Marañón.
TORCAL, Mariano Et al. (2005).- España: sociedad y política en perspectiva comparada. Tirantlo Blanch.
En aquesta assignatura no s'utilitzen programes informàtics
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 7 | Català | primer quadrimestre | tarda |