Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Comunicació de les Organitzacions | FB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Cap
La gestió documental i d'arxius s'encarrega de:
Tema 1. Aspectes fonamentals de la Gestió Documental i d’Arxius.
Tema 2. Els documents i la informació.
Tema 3. Sistemes de gestió documental i cicle de vida dels documents.
Tema 4. Transparència i accés a la informació.
Tema 5. Els arxius a España i a Catalunya.
Tema 6. La consulta de fons i documents als arxius.
Tema 7. Arxius d'imatge i audiovisuals
Nota: El contingut de l’assignatura serà sensible als aspectes relacionats amb la perspectiva de gènere i amb l’ús del llenguatge inclusiu.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Participació a classe, debats i discussions | 45 | 1,8 | 4, 6, 7, 8, 10, 15, 17 |
Tipus: Supervisades | |||
Realització de pràctiques | 29 | 1,16 | 3, 4, 5, 6, 9, 10, 11, 15, 17 |
Tipus: Autònomes | |||
Elaboració de treballs | 35 | 1,4 | 3, 4, 5, 7, 9, 11, 16 |
Estudi i lectura de la bibliografia i els materials recomanats | 35 | 1,4 | 3, 4, 6, 7, 8, 10, 15, 16, 17 |
La metodologia combina sessions teòriques, discussions i debats i l'elaboració d'exercicis pràctics i treballs de reflexió. Al campus virtual es penjaran els materials a treballar per a cada tema: lectures i propostes d'activitats teòrico-pràctiques.
Per a les activitats pràctiques cal ús d'ordinadors i connexió a les xarxes.
Algunes pràctiques serán en grup i d'altres individuals.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen | 40% | 2 | 0,08 | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 15, 17 |
Exercicis práctics | 35% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 16 |
Treball | 25% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 16 |
L'avaluació és continuada. Aquesta assignatura no contempla avaluació única.
L'alumnat ha de demostrar el seu progrés realitzant diverses activitats d’avaluació. Per aprovar l'assignatura l'estudiant haurà de tenir una nota mitja de 5 d'entre totes les activitats i una nota mínima de 4 a l'examen. Per tal que els exercicis pràctics puguin ser avaluats, cal presentar un mínim de 4 activitats pràctiques. L'alumnat que presenti 3 o menys exercicis pràctics obtindrà un 0 a la qualificació corresponents a aquesta part de l'assignatura. Els exercicis pràctics no són recuperables.
Per a aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d'Inteŀligència Artificial (IA) exclusivament en la cerca bibliogràfica o d’informació, la correcció de textos o les traduccions. L’alumnat haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.
Revisió
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta, la docent comunicarà per escrit una data i hora de revisió. La revisió de les diverses activitats d’avaluació s’acordarà entre la docent i l’alumnat.
Recuperació
Podrà accedir a la recuperació l'alumnat que s’hagi presentat a activitats el pes de les quals equivalgui a un 66,6% (dos terços) o més de la qualificació final i que hagi tret una qualificació mitjana ponderada de 3,5 o més. En cap cas es podrà fer una activitat de reavaluació pel valor del 100% de la nota final.
En el moment de lliurar la qualificació final prèvia a l’acta de l’assignatura, la docent comunicarà per escrit el procediment de recuperació. La docent pot proposar una activitat de recuperació per a cada activitat suspesa o no presentada o pot agrupar diverses activitats en una de sola.
Consideració de “no avaluable”
S’assignarà un “no avaluable” quan les evidències d’avaluació que hagi aportat l’alumnat equivalguin a un màxim d’una quarta part de la qualificació total de l’assignatura.
Segona matrícula
En cas de segona matrícula, l’alumnat podrà fer una única prova de síntesi que consistirà en un examen teòricopràctic. Cal que l'estudiant que estigui en aquesta situació contacti amb la docent i li comuniqui la voluntat d'avaluar l'assignatura seguint aquest mètode. La qualificació de l’assignatura correspondrà a la qualificació de la prova de síntesi.
Irregularitatsen les activitats d’avaluació
En cas d’irregularitat (plagi, còpia, suplantació d’identitat, etc.) en una activitat d’avaluació, la qualificació d’aquesta activitat d’avaluació serà 0. En cas que es produeixin irregularitats en diverses activitats d’avaluació, la qualificació final de l’assignatura serà 0. S’exclouen de la recuperació les activitats d’avaluació en què s’hagin produït irregularitats (com ara plagi, còpia, suplantació d’identitat).
BUSTELO, Carlota (2009). La Gestión de documentos y las evidencias en las organizaciones. Del plano operativo al plano estratégico: una propuesta desde la normalización. Revista Española de Documentación Científica, 32(4), 157–161.
CAPELL, Emilia; COROMINAS, Mariona (coords.) (2009). Manual d'arxivística i gestió de documents. Barcelona: Associació d'Arxivers de Catalunya.
CRUZ MUNDET, Jose Ramon (2006). La gestión de documentos en las organizaciones. Madrid: Pirámide.
DURANTI, Luciana, FRANKS, Patricia C (eds.) (2015). Encyclopedia of Archival Science. Lanham, MD: Rowman & Littlefield.
DURANTI, L. (ed.) (2019). Trusting Records and Data in the Cloud: The Creation, Management, and Preservation of Trustworthy Digital Content. London: Facet Publishing. http://doi.org/10.29085/9781783304042.
FERNÁNDEZ RAMOS, Severiano; Sierra rodríguez, Javier (eds.) ( 2019). Transparencia y Lucha Contra La Corrupción. Las Rozas, Madrid : Wolters Kluwer,.CASTELLS M. (2005). La era de la información: Economía, sociedad y cultura I. La sociedad red. ISBN-10: 8420677000
GONZÁLEZ PEDRAZA, José Andrés (2009). Los archivos de empresas. Qué son y cómo se tratan. Gijón: Ediciones Trea.
GONZÁLEZ QUINTANA, Antonio; Gálvez Biesca, Sergio; Castro Berrojo, Luis (2019). El Acceso a Los Archivos En España. Fundación Francisco Largo Caballero; Fundación 1o de Mayo.
JIMERSON, Randall C. (2009). Archives Power. Memory, Accountability, and Social Justice. Chicago: Society of American Archivists.
MACNEILL, Heather, EASTWOOD, Terry (eds) (2017). Currents of Archival Thinking, 2nd Edition. Santa Barbara: Libraries Unlimited.
MAYER, Viktor; CUKIER, Kenneth (2013). Big data. La revolución de los datos masivos. Madrid: Turner Noema, 278p.
TÉRMENS, Miquel (2013). Preservación Digital. 1a ed. Barcelona: Editorial UOC. 109 p. (El professional de la información; 16)
Consulta a bases de dades i cercadors especialitzats en línia.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 71 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 72 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 7 | Català | primer quadrimestre | tarda |