Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Comunicació Interactiva | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha cap prerequisit.
Unitat 1. Tipologia de continguts digitals i fonts. Forma i contingut, el propòsit de comunicar.
Unitat 2. Creació de continguts, inclusió de la perspectiva de gènere i diversitat cultural en els continguts digitals.
Unitat 3. Planificació, gestió i distribució de continguts digitals en múltiples plataformes.
Unitat 4. Mesura de l'impacte del contingut digital, mesures quantitatives i qualitatives i impacte social.
Unitat 5. Estratègies, usabilitat i adaptació de continguts en diferents suports.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Sessions pràctiques | 33 | 1,32 | 3, 5, 6, 7, 9, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 |
Sessions teòriques | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 9, 10, 11, 12 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories projecte | 2 | 0,08 | 13, 18, 20 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball en grup | 10 | 0,4 | 1, 3, 5, 6, 8, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 |
Treball individual | 10 | 0,4 | 1, 2, 4, 6, 10, 12, 15, 22 |
L'assignatura manté un equilibri entre la part teòrica (sessions teòriques, debats) i la pràctica (aplicant els conceptes teòrics en l'anàlisi de la pràctica professional a través de la realització d'exercicis i el projecte de l'assignatura). Es basa en els principis de l'aprenentatge dialògic i en la màxima d'aprendre fent. Pràctica i teoria estan íntegrament vinculades per fomentar el pensament científic reflexiu en el desenvolupament professional.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s'exposarà el dia de presentació de l'assignatura i estarà també disponible al Campus Virtual de l’assignatura, on l’alumnat podrà trobar els diversos materials docents i tota la informació necessària per l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per motius de força major segons les autoritats competents, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l'assignatura i en les metodologies docents.
Nota: El contingut de l’assignatura serà sensible als aspectes relacionats amb la perspectiva de gènere i amb l’ús del llenguatge inclusiu.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen | 30 | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 6, 9, 10 |
Pràctiques | 30 | 30 | 1,2 | 1, 2, 3, 6, 7, 8, 11, 15, 21 |
Presentació oral | 10 | 2 | 0,08 | 9, 15, 19, 22 |
Projecte continguts digitals | 30 | 38 | 1,52 | 1, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 22 |
Les activitats d' avaluació consisteixen en:
L’examen s’ha de treure un 4 per fer mitja amb les altres activitats d’avaluació.
L'alumnat tindrà dret a la recuperació de l'assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura.
Les activitats que queden excloses del procés de recuperació són el projecte i la presentació oral (40%). En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
SEGONA MATRÍCULA: En cas de segona matrícula, l’alumnat podrà fer una única prova de síntesi que consistirà en un control de continguts i uns exercicis pràctics. La qualificació de l’assignatura correspondrà a la qualificació de la prova de síntesi. L'estudiant que vol fer aquesta prova de síntesi ho ha de comunicar per escrit a la coordinadora de l'assignatura.
Aquesta assignatura no preveu el sistema d'avaluació única.
En aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d'Inteŀligència Artificial (IA) com a part integrant del desenvolupament del treball, sempre que el resultat final reflecteixi una contribució significativa de l’alumnat en l'anàlisi i la reflexió personal. L’alumnat haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.
Connock, A. (2022). Media management and artificial intelligence: understanding media business models in the digital age. Routledge.
De Gregorio, G. (2022). Digital Constitutionalism in Europe: Reframing Rights and Powers in the Algorithmic Society. Cambridge University Press.
Dykes, B. (2019). Effective Data Storytelling: How to Drive Change with Data, Narrative and Visuals. Newark: John Wiley & Sons, Incorporated.
Enge, E., Spencer, S., Stricchiola, J., & Fishkin, R. (2024). The art of SEO: Mastering Search Engine Optimization. O'Reilly Media, Inc..
Foxwell, H. J. (2020). Creating Good Data: A Guide to Dataset Structure and Data Representation. Berkeley, CA: Apress L. P.
Gu, B. & Pullman, G. (2017). Content management : bridging the gap between theory and practice / edited by George Pullman and Baotong Gu. London: Routledge.
Jenkins, H. et al. (2013). Spreadable media : creating value and meaning in a networked culture. New York: New York University Press.
Majumdar, S. (2024). Resource Management on Distributed Systems: Principles and Techniques. John Wiley & Sons.
Mukherjee, A. S. (2020). Leading in the digital world: how to foster creativity, collaboration, and inclusivity. MIT Press.
*** Referències específiques es facilitaran al campus virtual
S'utilitzaran programes específics de creació, gestió, distribució i mesurament de continguts disponibles a través d'enllaços al campus virtual.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 61 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 6 | Català | segon quadrimestre | tarda |