Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Comunicació Interactiva | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Per poder cursar aquesta assignatura és necessari tenir coneixement bàsics de llengua anglesa per afrontar la lectura de la bibliografia.
Aprendre les tècniques de recol·lecció de dades per a l'elaboració d'informes a partir de la informació obtinguda d'Internet per optimitzar processos.
S'aprofundirà també en els sistemes de mesurament i recollida de dades i eines d'analítica web.
L'analítica de social media hi tindrà un paper destacat, així com les estratègies de mesura.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals amb suport TIC | 15 | 0,6 | 1, 4, 7, 9, 12, 16, 18, 19, 20, 22, 24 |
Pràctiques de laboratori | 12 | 0,48 | 2, 5, 10, 11, 13, 14, 15, 17 |
Seminaris | 21 | 0,84 | 1, 3, 4, 6, 7, 9, 12, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 |
Tipus: Supervisades | |||
Examen de teoria | 3 | 0,12 | 1, 5, 10, 11, 13, 20, 24 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi: lectura i síntesi de documents científics | 54 | 2,16 | 1, 2, 4, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 14, 24 |
Tutories (activitat presencial individual o en grup orientada a resoldre problemes d'aprenentatge) | 12 | 0,48 | 1, 2, 3, 6, 8, 13, 14, 15, 20, 21, 23, 24 |
L'adquisició de coneixements es farà a través de diversos procediments metodològics que inclouen diferents tipus d'activitats, agrupades en: classes magistrals, pràctiques i seminaris.
En les sessions teòriques es farà l'exposició dels continguts del programa, propiciant d'aquesta manera els elements necessaris per a dur a terme els exercicis pràctics als laboratoris.
Pel que fa a les pràctiques, serviran per aplicar en casos reals els coneixements adquirits en les sessions teòriques. En els seminaris s'afavoreix la reflexió crítica i el debat sobre l'anàlisi de casos reals i models.
El calendari detallat i el contingut de les diferents sessions, s'exposarà el dia de presentació de l'assignatura i es penjarà també al campus virtual on l'alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, així com els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per l'adequat seguiment de l'assignatura.
Nota: El contingut de l’assignatura serà sensible als aspectes relacionats amb la perspectiva de gènere i amb l’ús del llenguatge inclusiu.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Entrega i presentació de treball final grupal | 40% | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 6, 7, 8, 9, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 |
Examen teòric | 40% | 3 | 0,12 | 1, 5, 10, 11, 13, 20, 24 |
Lliurament de treballs individuals | 20% | 15 | 0,6 | 1, 3, 4, 6, 7, 9, 12, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 |
Les competències d'aquesta assignatura s'avaluen amb diferents activitats:
- Examen teòric (40% de la nota final)
- Entrega i presentació del treball final grupal (40% de la nota final)
- Entrega de treballs individuals (20% de la nota final)
La nota final serà la suma de la puntuació obtinguda en cadascuna d'aquestes parts.
És imprescindible realitzar les tres proves d'avaluació per a superar la assignatura.
Es farà la ponderació de les tres parts avaluables, encara que una d'elles estigui suspesa. Però no es realitzarà la ponderació si dues estan suspeses.
El sistema d'avaluació d'aquesta assignatura es correspon a avaluació continuada.
En aquesta assignatura, no es permet l'ús de tecnologies d'Inteŀligència Artificial (IA) en cap de les seves fases. Qualsevol treball que inclogui fragments generats amb IA serà considerat una falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.
SISTEMA DE RECUPERACIÓ OPTATIU:
L’alumnat tindrà dret a la recuperació de l’assignatura només si ha estat avaluat del conjunt d'activitats. Només podran recuperar-se les pràctiques individuals i la prova teòrica. Per tant, queden excloses de recuperació totes les activitats no presentades. El treball final no és recuperable ni reevaluable.
La nota máxma en les práctiques individuals recuperades será de 5 sobre 10.
La nota obtinguda en la recuperació de la prova escrita será la nota final d'aquest apartat, amb independència de si aquesta és millor o pitjor que la primera prova realitzada.
Assistència: L'assistència a les classes de seminaris i pràctiques de laboratori és obligatòria. L'absència no justificada de l'alumnat en aquestes sessions comporta un "no presentat" a la nota del seminari o pràctica específica, i per tant no será recuperable.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de laqualificaciód’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Aquesta assignatura no preveu el sistema d'avaluació única
Bonini, Tiziano & Treré, Emiliano (2024). Algorithms of Resistance: The everyday fight against platform power. The MIT Press.
Bucher, Taina (2018). If... then: Algorithmic power and politics. Oxford University Press.
Gupta, Shaphali, et al. (2020). Digital analytics: Modeling for insights and new methods. Journal of Interactive Marketing 51(1), 26-43.
Kaushik, Avinash (2011). Analítica Web 2.0: El arte de analizar resultados y la ciencia de centrarse en el cliente. Gestión 2000.
Lara-Navarra, Pablo; López-Borull, Alexandre; Sánchez-Navarro, Jordi & Yànez, Pau (2018). Medición de la influencia de usuarios en redes sociales: Propuesta Socialengagement. El profesional de la información, 2018, 27(4).
Muñoz Vera, Gemma & Elosegui, Tristán (2011). El arte de medir: Manual de analítica Web. Bresca.
Perriam, Jessamy, Andreas Birkbak, and Andy Freeman (2020). Digital methods in a post-API environment. International Journal of Social Research Methodology 23(3), 277-290.
Rogers, Richard (2013). Digital methods. MIT press.
Van Atteveldt, Wouter, Damian Trilling & Carlos Arcila Calderon (2022). Computational analysis of communication. John Wiley & Sons.
Wolf, Christine T. (2019). Invisible Women: Data Bias in a World Designed for Men. Ballantines Book.
Eines d'analítica digital i visualització de dades.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 61 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 6 | Català | primer quadrimestre | tarda |