Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Comunicació Interactiva | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
L'objectiu principal de l'assignatura és que l'alumnat obtingui les habilitats i les competències bàsiques per poder gestionar, analitzar i visualitzar grans volums d'informació estructurada. Per això es farà una introducció al llenguatge de programació Python orientat exclusivament al treball amb datasets. Es farà un èmfasi en els mètodes de minat de dades, neteja i transformació de la informació per a la posterior anàlisi. Per això ens centrarem en llibreries com Pandas i Numpy. Per a l'apartat d'anàlisi i visualització es realitzarà una immersió al programari "Tableau Desktop".
Bloc 1: Anàlisi de Big Data:
Bloc 2: Visualització de Big Data:
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Sessions de laboratori | 33 | 1,32 | 3, 6, 8, 10, 11, 12, 15, 21, 22 |
Teoria i aprenentatge pràctic guiat | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 |
Tipus: Supervisades | |||
Projecte Final Grupal | 50 | 2 | 1, 2, 4, 5, 7, 8, 12, 14, 15, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 |
Tipus: Autònomes | |||
Hores d'estudi | 27 | 1,08 | 15, 22 |
Preparació de pràctiques de laboratori | 25 | 1 | 2, 3, 8, 12, 14, 21, 22 |
Sessions teòriques i pràctiques.
Nota: El contingut de l’assignatura serà sensible als aspectes relacionats amb la perspectiva de gènere i amb l’ús del llenguatge inclusiu.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i Participació | 10% | 0 | 0 | 3, 15, 22 |
Exercicis a l'aula | 35% | 0 | 0 | 5, 6, 7, 8, 10, 11, 14, 15 |
Presentació oral de treballs | 5% | 0 | 0 | 2, 4, 7, 13, 17 |
Treball pràctic grupal | 50% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 |
Les competències d’aquesta assignatura s’avaluen amb les següents activitats:
Assistència i participació (10% de la nota final).
Exercicis a l’aula (35% de la nota final).
Treball pràctic en grup (50% de la nota final).
Presentacions orals dels treballs (5% de la nota final).
La nota final serà la suma de la puntuació obtinguda en cadascuna d’aquestes parts.
És imprescindible realitzar i aprovar els exercicis a l’aula i el treball pràctic en grup per superar l’assignatura.
Aquells estudiants que NO superin l’avaluació tenen l’opció de presentar-se a l’examen final, que tindrà lloc l’últim dia de classe. Aquest examen serà teòric i pràctic. Per presentar-se a l’examen final és obligatori haver lliurat el treball en grup.
Aquesta assignatura ofereix la possibilitat d’avaluació única. Les condicions per ser avaluats amb aquesta modalitat s’explicaran el primer dia de classe.
En el cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa d’un acte d’avaluació, aquest acte es qualificarà amb un 0, amb independència del procediment disciplinari que es pugui iniciar. En cas que es produeixin diverses irregularitatsen els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà un 0.
En aquesta assignatura, no es permet l'ús de tecnologies d'Inteŀligència Artificial (IA) en cap de les seves fases. Qualsevol treball que inclogui fragments generats amb IA serà considerat una falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.
Ghani, Norjihan Abdul, et al. (2019). Social media big data analytics: A survey. Computers in Human behavior, 101, 417-428.
Kelleher, John D.; Namee, Brian Mac & D'arcy, Aoife (2020). Fundamentals of machine learning for predictive data analytics: algorithms, worked examples, and case studies. MIT press.
Knaflic, Cole Nussbaumer (2015). Storytelling with data: A data visualization guide for business professionals. John Wiley & Sons.
Lomborg, Stine & Bechmann, Anja (2014). Using APIs for data collection on social media. The Information Society 30(4), 256-265.
Parks, Malcolm R. (2014). Big data in communication research: Its contents and discontents. Journal of communication 64(2), 355-360.
Tufekci, Zeynep (2014). Big questions for social media big data: Representativeness, validity and other methodological pitfalls. Proceedings of the international AAAI conference on web and social media, 8(1).
Van Atteveldt, Wouter; Trilling, Damian & Arcila, Carlos (2022). Computational analysis of communication. John Wiley & Sons.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 61 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 6 | Català | segon quadrimestre | tarda |