Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Comunicació Interactiva | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Aquesta assignatura no té requisits previs.
Aprendre a desenvolupar un pla d'empresa a partir d'una idea pròpia.
Trobar oportunitats en un mercat donat a partir del seu estudi i del maneig de tècniques de foment de la creativitat.
Conèixer els aspectes jurídics i legals essencials de l'àmbit de les empreses.
Explicar com la innovació s'ha convertit en un motor del canvi econòmic i social, i de quina manera aquesta innovació afecta a la tipologia i les característiques internes i externes de les empreses que es creen.
Analitzar iniciatives d'èxit i bones pràctiques desenvolupades per emprenedors en l'àmbit de la comunicació digital.
Estudiar els aspectes gerencials i econòmics bàsics de la gestió empresarial, així com les qüestions ètiques bàsiques que convé considerar en una empresa.
1. INTRODUCCIÓ A L'EMPRENEDORIA I LA CREACIÓ D'EMPRESES. Conceptes clau. Pla d'empresa. Innovació i creativitat.
2. L'EMPRESA DIGITAL EN EL SEU ENTORN. Entorn macro (PESTEL) i principals indicadors macroeconòmics i entorn micro (estudi de mercat). Tipus d'estructura juridicoeconòmica de les empreses. Les organitzacions sense ànim de lucre. L'ètica empresarial.
3. MÀRQUETING I MODELS DE NEGOCI DIGITAL. Objectius i estratègies de màrqueting (pla màrqueting, 4 P). Models de negoci i estratègies de comunicació.
4. PRODUCCIÓ I ORGANITZACIÓ. Lideratge. Organigrama. Processos, recursos i costos de producció (pla de producció).
5. PLA FINANCER I FONTS DE FINANÇAMENT. Inversions i fonts de finançament. Instruments de planificació i informació economicofinancera: pressupostos i comptes anuals (pla financer).
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s'exposarà el dia de presentació de l'assignatura i estarà també disponible al Campus Virtual de l’assignatura, on l’alumnat podrà trobar els diversos materials docents i tota la informació necessària per l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per motius de força major segons les autoritats competents, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l'assignatura i en les metodologies docents. El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s'exposarà el dia de presentació de l'assignatura i estarà també disponible al Campus Virtual de l’assignatura, on l’alumnat podrà trobar els diversos materials docents i tota la informació necessària per l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per motius de força major segons les autoritats competents, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l'assignatura i en les metodologies docents.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals | 28 | 1,12 | 6, 7, 8, 9, 10, 16 |
Pràctiques | 10 | 0,4 | 7, 12, 14, 16, 22 |
Seminaris | 10 | 0,4 | 7, 8, 12, 14, 22 |
Tipus: Supervisades | |||
Anàlisis, plantejament i presentació oral de casos reals i d'estudi | 4 | 0,16 | 8, 12, 16, 22 |
Tutories | 3 | 0,12 | 12, 14, 16, 22 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal | 15 | 0,6 | 5, 6, 8, 9, 10 |
Lectures relacionades | 4 | 0,16 | 5, 6, 9 |
Preparació de treballs i pràctiques | 42 | 1,68 | 6, 7, 8, 9, 10, 12, 14, 16, 22 |
Presentació oral dels treballs | 4 | 0,16 | 6, 7, 8, 9, 10, 12, 14, 16, 22 |
L'assignatura consta d'una part teòrica i una part pràctica que es desenvoluparan de manera presencial.
A la part teòrica es farà una introducció als principals conceptes de l’emprenedoria i la creació d’empreses, que es complementaran amb exercicis, lectures i altres recursos digitals.
A la part pràctica es profunditzarà en els coneixements de l’emprenedoria i la creació d’empreses a través d'exercicis i anàlisi de casos reals, amb l’objectiu de disposar d’eines per desenvolupar un projecte a partir d'una idea pròpia o d’un problema donat per una organització real, que es presentarà durant les últimes sessions del curs.
La metodologia docent pot veure's modificada quan s'estableixi la persona titular de l'assignatura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assistència i participació en classe | 10% | 5 | 0,2 | 6, 7, 9, 12, 22 |
Examen teòric individual | 40% | 10 | 0,4 | 5, 6, 9, 12 |
Presentació oral dels treballs | 10% | 5 | 0,2 | 1, 4, 8, 12, 15, 16, 17 |
Treball final de pràctiques en grup | 40% | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 16, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 24 |
Per superar l'assignatura s'ha d'optar per una de les següents 3 opcions:
Per superar l'assignatura s'ha d'assistir almenys al 80% de totes les classes i obtenir una qualificació mitjana de 5 sobre 10. Per poder fer mitjana s'han d'aprovar totes i cadascuna de les proves que componen les parts A i B. En cas contrari, es suspendrà l'assignatura i només quedarà l'opció de superar-la en la recuperació. L'avaluació continuada s'estructura en les següents parts:
A) 40% Examen teòric individual
B) 40% Treball final de pràctiques en grup
C) 10% Presentació oral del treball
D) 10% Assistència i participació
Per optar a l'avaluació única, l'alumnat ha de sol·licitar-ho durant el mes de febrer. En aquest cas, l'assistència a classe serà recomanable, però no obligatòria. Per poder fer mitjana i superar l'assignatura s'han d'aprovar totes i cadascuna de les proves que componen les parts A i B. En cas contrari, es suspendrà l'assignatura i només quedarà l'opció de superar-la en la recuperació. L'avaluació única s'estructura en les següents parts:
A) 50% Examen teòric individual
B) 50% Treball final de pràctiques individual
Per optar a la prova de síntesi, l'alumnat ha de sol·licitar-ho durant el mes de febrer. Només l'alumnat de segona matrícula pot optar a la prova final i única de síntesi. No existeix dret a recuperació. Aquest examen es realitzarà el dia de la recuperació i serà el mateix examen que la recuperació de la resta d'alumnes.
Recuperació
L'alumnat només tindrà dret a la recuperació de l'assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats i ha obtingut una qualificació menor a 5.
Advertències
Cerezo, Pepe. (2019) Los medios ante los modelos de suscripción. Barcelona. Editorial UOC
Covey, Stephen. (2016). Los 7 hábitos de la gente altamente efectiva. Barcelona: Paidós.
De Mateo, Rosario; Laura Bergés; Marta Sabater (2009) Gestión de empresas de comunicación. Sevilla/Zamora: Comunicación Social.
Laloux, F. (2015). Reinventar las organizaciones: Una guía para crear organizaciones inspiradas en el siguiente estadio de consciencia humana (A. Gumbau, Trad.). Editorial Arpa.
Observatorio del Emprendimiento de España. (2025). Informe GEM España 2024-2025.
OECD/Eurostat. Oslo Manual 2018: Guidelines for Collecting, Reporting and Using Data on Innovation, 4th Edition
Ries, Eric (2011). The lean startup: How today's entrepreneurs use continuous innovation to create radically successful businesses.
Sáinz de Vicuña Ancín, Jose Maria. (2021). El plan de marketing digital en la práctica (23rd ed.). Madrid: ESIC.
Salaverría, Ramon. (2020) Digital Native News Media: Trends and Challenges. Media and Communication, 2020, Volume 8, Issue 2.
Paquets d'ofimàtica.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 61 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 62 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 6 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | tarda |