Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Administració i Direcció d'Empreses | OT | 4 |
Economia | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
El coneixements que resulten d’haver cursat les assignatures “Introducció a l’economia” i “Economia Internacional”, és a dir, una comprensió dels conceptes bàsics de l’economia i un coneixement dels trets de l’evolució de l’economia mundial i les relacions internacionals.
Dotar els/les estudiants/tes dels instruments bàsics i coneixements necessaris per a la comprensió i interpretació dels processos d'integració i globalització econòmica. El curs pretén situar la importància del fenomen de la integració econòmica a través de l'anàlisi dels acords comercials regionals, la integració financera, les zones monetàries i les institucions de la integració. També donar compte dels canvis tecnològics, socials i econòmics que acompanyen el procés de globalització.
1. Fonaments de la globalització i integració econòmica
2. Elements de la integració: unions duaneres i monetàries
3. Elements de la integració europea
4. Globalització i integració comercial: cadenes de valors
5. Integració regional al món
6. Globalització i integració financera
7. Economies avançades vs. economies emergents
8. Crisi, recessió i proteccionisme econòmic
9. Unió Monetària Europea
10. Polítiques econòmiques europees
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teoriques | 32,5 | 1,3 | 1, 2, 3, 8, 9, 10, 11, 13 |
Practiques | 17 | 0,68 | 4, 5, 6, 7, 12, 14, 15, 21, 22, 23 |
Tipus: Supervisades | |||
Turories i seguiment de les pràctiques i les lectures | 20 | 0,8 | 5, 7, 12, 15, 21, 22 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures i estudi del material | 37 | 1,48 | 1, 2, 3, 10, 13 |
Recollida i processament d'informació | 20 | 0,8 | 1, 2, 5, 13, 18, 19, 20 |
Classes magistrals: en aquestes sessions el/la docent introduirà a els/les estudiants els coneixements bàsics de cadascun dels temes de la matèria.
Classes pràctiques: es tracta d'un conjunt d'activitats que realitzen conjuntament els/les estudiants/tes i el/la docent per a aprofundir idees i conceptes introduïts a classe. Algunes sessions es podran realitzar en classes informatitzades.
Activitats autònomes: els/les estudiants assimilaran, a través de l'estudi individual, els temes tractats en classe amb el suport de les tutories del/ de la docent.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Assaigs, presentacions i exercicis | 20% | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 |
Exàmen final | 40% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 |
Exàmen parcial | 40% | 1,5 | 0,06 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23 |
Avaluació continuada
Avaluació continuada consistent en un examen final comprensiu (40% de la nota final), un exàmen parcial per verificar l'estat d'aprenentatge de les competències i habilitats (40% de la nota final) i l'escriptura d'assaigs, realització de presentacions i exercicis de classe (20% de la nota final).
El professorat informarà sobre el contingut dels exàmens i d'altres activitats avaluables.
Per aprovar l’assignatura, l’estudiant/a ha de complir les dues condicions següents:
La nota final ha de ser, com a mínim, de 5;
La nota de l’examen final ha de ser, com a mínim, de 3,5.
Si l’estudiant/a no compleix amb una de les dues condicions anteriors però ha participat en almenys 2/3 de les activitats d’avaluació, podrà presentar-se a la recuperació; en cas contrari, no aprovarà l’assignatura.
Si la nota de l’estudiant/a és igual o superior a 5, aprovarà l’assignatura i no podrà ser objecte de cap altra avaluació. Si la nota és inferior a 3,5 (independentment de la nota de l’examen final), haurà de repetir l’assignatura el curs següent.
Els/les estudiants/tes que hagin obtingut una nota igual o superior a 3,5 inferior a 5 (i amb una nota mínima de 3,5 a l’examen final) podran presentar-se a l’examen de recuperació. El professorat decidirà el tipus d’examen de recuperació.
Quan la nota de la recuperació sigui superior a 5, la nota final serà un APROVAT amb una nota numèrica màxima de 5. Quan la nota de la recuperació sigui inferior a 5, la nota final serà un SUSPENS amb la nota numèrica corresponent a la nota obtinguda durant el curs (no la de l’examen de recuperació).
Un/a alumne/a només pot obtenir un "No avaluable" si no ha participat en cap de les activitats d'avaluació de l'assignatura. Per tant, es considera que la realització d'algun component d'avaluació impedeix d'optar a un "No avaluable".
Aquesta assignatura preveu el sistema d’avaluació única (Art. 265 de la Normativa Acadèmica de la UAB)
La sol·licitud d’avaluació única suposa la renúncia a l’avaluació continuada.
L'avaluació única ha de ser sol·licitada en la Gestió Acadèmica del Campus on es cursa el grau/màster dins del termini i amb el procediment que estableix el calendari administratiu de la Facultat d'Economia i Empresa. L'avaluació única consisteix en dues exàmens sobre el contingut de tot el curs la durada total del qual serà de tres hores (80% nota final). Addicionalment, el dia d'avaluació única el/la estudiant haurà de lliurar els assajos i altres activitats avaluablesrealitzades al llarg del curs (20% nota final)
Presencialitat:
Tipología Evidència (1) |
Pes a l’avaluació final (%) (2) |
Durada de l’activitat |
L’activitat que dona lloc a l’evidència es realitza presencialment en la data establerta? (SÍ/NO) (3) |
Exàmen parcial |
40% |
1 hora |
SI |
Exàmen final |
40% |
2 horas |
SI |
Assaigs i exercisis |
20% |
NO |
En la recuperació no es fa distinció entre els estudiants que han fet avaluació contínua i aquells que han optat per l’avaluació única, tots s’avaluen amb la mateixa prova o evidència d’avaluació.
La revisió de la qualificació final segueix el mateix procediment que per a l’avaluació continuada.
Calendari d’activitats d’avaluació
Les dates de les diferents proves d'avaluació (exercicis en aula, entrega de treballs, ...) s'anunciaran amb suficient antelació durant el semestre.
La data de l'examen parcial i final de l'assignatura està programada en el calendari d'exàmens de la Facultat.
"La programació de les proves d’avaluació no es podrà modificar, tret que hi hagi un motiu excepcional i degudament justificat pel qual no es pugui realitzar un acte d’avaluació. En aquest cas, les persones responsables de les titulacions, prèvia consulta al professorat i a l’estudiantat afectat, proposaran una nova programació dins del període lectiu corresponent". Apartat 1 de l'Article 264. Calendari de les activitats d’avaluació (Normativa Acadèmica UAB)
Els estudiants i les estudiantes de la Facultat d'Economia i Empresa que d'acord amb el paràgraf anterior necessitin canviar una data d'avaluació han de presentar la petició omplint el següent formulari: e-Formulari per a la reprogramació de proves.
Procediment de revisió de les qualificacions
Coincidint amb l'examen final s'anunciarà el dia i el mitjà en quees publicaran les qualificacions finals. De la mateixa manera s'informarà del procediment, lloc, data ihora de la revisió d'exàmens d'acord amb la normativa de la Universitat.
Procés de Recuperació
"Per participar a la recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats el pes de les qual equivalgui a un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura". Apartat 2 de l'Article 261. La recuperació (Normativa Acadèmica UAB). Els estudiants i les estudiants han d'haver obtingut una qualificació mitjana de l’assignatura més gran o igual que 3,5 i menor que 5.
La data d’aquesta prova estarà programada en el calendari d'exàmens de la Facultat. L'estudiant que es presenti i la superi aprovarà l'assignatura amb una nota de 5. En cas contrari mantindrà la mateixa nota.
Irregularitats en actes d’avaluació
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, s'ha de qualificar amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura és 0". Apartat 11 de l'Article 266. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB).
Intel·ligència Artificial (IA)
En aquest curs, l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) està permès exclusivament per a tasques de suport, com ara la cerca de referències o altra informació, la correcció de textos o les traduccions. L’estudiant ha d’identificar clarament quines parts han estat generades mitjançant aquesta tecnologia, especificar les eines utilitzades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i en el resultat final de l’activitat. Si l’estudiant no declara l’ús de la IA en qualsevol activitat avaluada, això es considerarà una manca d’integritat acadèmica i comportarà una penalització parcial o total en la qualificació de l’activitat.
Baldwin, R i C. Wyplosz (2023): "The Economics of European Integration (7th edition), Mc Graw Hill, (disponible online a les Biblioteques UAB)
Camarero, M. i Tamarit Escalona C. (2023): "Economía de la Unión Europea" (9ª Edición), CIVITAS (disponible a les Biblioteques UAB)
Feenstra, R. i Taylor. A. (2014): "International Trade", McGraw-Hill (disponible a les Biblioteques UAB))
Feenstra, R. i Taylor. A. (2015): "Comercio Internacional", Editorial Reverté (disponible online a les Biblioteques UAB)
Feenstra, R. i Taylor. A. (2017): "International Macroeconomics", McGraw-Hill (disponible a les Biblioteques UAB))
Feenstra, R. i Taylor. A. (2012): "Macroeconomía internacional", Editorial Reverté (disponible online a les Biblioteques UAB)
Krugman, P., Obsfeld, M. i Melitz M. (2022): " International Economics: theory and policy", 12th Edition,Pearson Global Edition (disponible online a les Biblioteques UAB)
Krugman, P., Obsfeld, M. i Melitz M. (2016): " Economía Internacional: teoría y política", 10ª edición, Pearson (disponible online a les Biblioteques UAB)
Pugel, Th. (2023): "International Economics", McGraw-Hill, 18th Edition (disponible online a les Biblioteques UAB)
Pugel, Th. (2004): "Economía Internacional", McGraw-Hill (disponible a les Biblioteques UAB))
Altres referències
Beugelsdijk, S., Brackman, S., Garretsen, H., Van Marrewijk, Ch. i Murtunu, S. (2024): "International Economics and Business. Nations and Firms in the Global Economy", Cambridge University Press (disponible a les Biblioteques UAB)
Lechner, Frank & Boli, J. (eds.), The globalization reader (6th edition), Wiley-Blackwell, 2020.
Ravenhill, J., Global Political Economy (5th edition), Oxford University Press, 2018.
MS Office
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 8 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 51 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 1 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 8 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 51 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 1 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 8 | Anglès | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 51 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | tarda |