Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Empresa i Tecnologia | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No calen prerequisits per cursar aquesta assignatura.
Context:
Aquesta assignatura figura contextualitzada entre els àmbits de coneixement de Comptabilitat (Comptabilitat Bàsica) i d'Operacions (Gestió per Processos i Direcció d'Operacions).
Objectius:
Tema 1 Concepte i Classificació dels Costos
Tema 2 Sistemes d'imputació dels Costos
Tema 3 Les Seccions Homogènies
Tema 4 Sistemes de Càlcul de Costos
Tema 5 El Cost Estàndard i el Control Pressupostari
Tema 6 Gestió de sistemes de control i preus de transferencia
Tema 7 Els costos i la Gestió Empresarial
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques debat de casos i treball en grup | 29,5 | 1,18 | KM20 |
Classes de pràctiques i problemes | 10 | 0,4 | KM20 |
Pràctiques de Laboratori | 10 | 0,4 | KM20 |
Tipus: Supervisades | |||
Seguiment d'exercicis i casos | 5 | 0,2 | KM20 |
Tutories dels casos pràctics i dels treballs en grup | 10 | 0,4 | KM20 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi i recerca d'informació | 40,5 | 1,62 | KM20 |
Preparació i elaboració de treballs en grup | 45 | 1,8 | KM20 |
La metodologia docent estarà basada en una combinació dels 4 tipus d’activitat següents:
L'assignatura es desenvolupa utilitzant la mateodologia docent d'Aprenentatge Basat en Reptes (APR) i realitzant processos de feedback efectius.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen Final | 40% | 0 | 0 | KM20 |
Pràctiques de Laboratori | 15% | 0 | 0 | KM20 |
Projecte en grup | 45% | 0 | 0 | KM20 |
Avaluació.
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única. L’avaluació de l’estudiant es fonamentarà en les següents activitats:
1ª) Desenvolupament d'un projecte en grup (45% de la nota total).
2ª) Pràctiques de Laboratori (15% de la nota total). La nota és computable si s'obté una qualificació superior a 5 punts sobre 10.
3ª) Examen Final, temes 5 fins el 7 (40% de la nota). La nota és computable si s'obté una qualificació superior a 3,5 punts sobre 10.
Per superar l'assignatura cal que l'alumne del seu còmput global obtingui una nota igual o superior a 4,9 punts sobre 10. És condició necessària per aprovar l'assignatura haver realitzat les tres activitats: projecte, pràctiques de laboratori i examen final.
Calendari d’activitats d’avaluació
Les dates de les diferents activitats d'avaluació (practiques de laboratori, lliurament de treballs, ...) s'anunciaràn amb suficient antel.lació durant el semestre.
La data de la prova final de l'assignatura està programada en el calendari d'exàmens de la Facultat.
"La programació de les proves d’avaluació no es podrà modificar, tret que hi hagi un motiu excepcional i degudament justificat pel qual no es pugui realitzar un acte d’avaluació. En aquest cas, les persones responsables de les titulacions, prèvia consulta al professorat i a l’estudiantat afectat, proposaran una nova programació dins del període lectiu corresponent." Apartat 1 de l'Article 115. Calendari de les activitats d’avaluació (Normativa Acadèmica UAB)
Els i les estudiants de la Facultat d'Economia i Empresa que, d'acord amb el paràgraf anterior, necessitin canviar una data d'avaluació han de presentar la petició omplint el document Sol·licitud reprogramació prova que trobaran a https://eformularis.uab.cat/group/deganat_feie/reprogramacio-proves
Procediment de revisió de les qualificacions
Coincidint amb l'examen final s'anunciarà el dia i el mitjà en que es publicaran les qualificacions finals. De la mateixa manera s'informarà del procediment, lloc, data i hora de la revisió de les mateixes d'acord amb la normativa de la Universitat.
Procés de Recuperació
“Per participar al procés de recuperació l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat en un conjunt d'activitats que representi un mínim de dues terceres parts de la qualificació total de l'assignatura o mòdul.” Apartat 3 de l'Article 112 ter. La recuperació (Normativa Acadèmica UAB). Els i les estudiants han d'haver obtingut una qualificació mitjana de l’assignatura entre 3,5 i 4,8.
La data d’aquesta prova està programada en el calendari d'exàmens de la Facultat. L'estudiant que es presenti i la superi aprovarà l'assignatura amb una nota de 5. En cas contrari mantindrà la mateixa nota.
Irregularitats en actes d’avaluació
Sense perjudici d'altres mesures disciplinàries que s'estimin oportunes, i d'acord amb la normativa acadèmica vigent, "en cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0". Apartat 10 de l'Article 116. Resultats de l'avaluació. (Normativa Acadèmica UAB).
No avaluable
Seguint el punt 9 de l’article 266 de la Normativa Acadèmica de la UAB, quan es consideri que l’estudiant no ha pogut aportar prou evidències d’avaluació d'aquesta assignatura es qualificacrá com a no avaluable.
Ús de la IA
En aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) com a part integrant del desenvolupament del treball, sempre que el resultat final reflecteixi una contribució significativa de l'estudiant en l'anàlisi i la reflexió personal. L'estudiant haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat. No es permet l'utilització de la IA en la realització dels examens.
Bibliografia bàsica:
Amat, O. & Soldevila, P. (2010). Contabilidad y gestión de Costes. Profit Editorial. ACCID Barcelona.
Bhimani, Alnoor, et al. Management and Cost Accounting, Pearson Education, Limited, 2018. ProQuest Ebook Central, https://ebookcentral.proquest.com/lib/uab/detail.action?docID=5763136.
Horngren, Charles T., Srikant M. Datar, and Madhav V. Rajan. Horngren’s Cost Accounting : a Managerial Emphasis / Charles T. Horngren, Srikant M. Datar, Madhav V. Rajan. Sixteenth edition, global edition. Harlow, Essex, England: Pearson Education Limited, 2017. Print.
Kaplan, Robert S., and David P. Norton. El Cuadro de mando integral = The balanced scorecard / Robert S. Kaplan, David P. Norton ; [traducción: Adelaida Santapau]. 3a ed. rev. Barcelona: Gestión 2000, 2009. Print.
Mallo, C.; Mallo, M.A.; Jiménez M.A.; Mallo, J. & Merlo, J. (2000). Contabilidad de Costes. Pirámide.
Ripoll Feliu, V. & Álvarez Lópes, J. (1994). Introducción a la contabilidad de gestión. Cáculo de costes. s. n/Madrid.
UAB: Material proporcionado en el Aula Moodle de la asignatura.
Bibliografia complementaria:
Datar, Srikant, and Madhav Rajan. Horngren's Cost Accounting, Global Edition, Pearson Education, Limited, 2020. ProQuest Ebook Central, https://ebookcentral.proquest.com/lib/uab/detail.action?docID=6340519.
Farooq, Muhammad Arsalan et al. “Cost of Quality: Evaluating Cost-Quality Trade-Offs for Inspection Strategies of Manufacturing Processes.” International journal of production economics 188 (2017): 156–166. Web.
Horngren, Charles T., Srikant M. Datar, and Madhav V. Rajan. Horngren’s Cost Accounting : a Managerial Emphasis / Charles T. Horngren, Srikant M. Datar, Madhav V. Rajan. Sixteenth edition, global edition. Harlow, Essex, England: Pearson Education Limited, 2017. Print.
Kaplan, R. S., & Norton, D. P.(2001). Transforming the balanced scorecard from performance measurement to strategic management: Part I. Accounting Horizons, 15(1), 87-104. Retrieved from https://www.proquest.com/scholarly-journals/transforming-balanced-scorecard-performance/docview/208896029/se-2
Kaplan, R. S., & Norton, D. P. (2001). Transforming the balanced scorecard from performance measurement to strategic management: Part II. Accounting Horizons, 15(2), 147-160. Retrieved from https://www.proquest.com/scholarly-journals/transforming-balanced-scorecard-performance/docview/208910161/se-2
S'utilitza l'Excel com a fulla de càlcul.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 201 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 201 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 202 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 20 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |