Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Matemàtica Computacional i Analítica de Dades | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Es recomana tenir coneixements de probabilitat i inferència estadística així com una certa pràctica amb el programari R.
El principal objectiu és proporcionar eines estadístiques per a l'anàlisi de dades, dominant les tècniques més rellevants per a poder enfrontar-se amb models complexes.
Tema 1- Models lineals: regressió lineal múltiple i ANOVA.
Tema 2- Models lineals generalitzats: regressió logística i de Poisson.
Tema 3- Tècniques de Big Data en model lineals i models lineals generalitzats.
Tema 4- Tècniques de remostreig: Bootstrap.
Tema 5 (si hi ha temps)- Regularització: Models lasso i ridge.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Resolució d'alguns problemes i pràctiques de laboratori a classe | 14 | 0,56 | CM14, CM15, CM16, KM12, SM14, SM15 |
Sessions de teoria | 27 | 1,08 | CM14, CM15, CM16, KM12, SM14, SM15 |
Tipus: Supervisades | |||
Realització de pràctiques de laboratori a l'aula | 8 | 0,32 | CM14, CM15, CM16, KM12, SM14, SM15 |
Tipus: Autònomes | |||
Ampliació de conceptes introduïts a les sessions de teoria | 35 | 1,4 | CM14, CM15, CM16, KM12, SM14 |
Realització autònoma de cada pràctica de laboratori | 35 | 1,4 | CM14, CM15, CM16, KM12, SM14, SM15 |
Solució de problemes teòrics | 14 | 0,56 | CM14, CM15, CM16, KM12, SM14 |
D'acord amb els objectius de l'assignatura, el desenvolupament del curs es basa en les següents activitats:
El curs pràctic d'aquesta assignatura es planteja com un camí per a orientar l'estudiant en un treball de camp d'estadística en cadascuna de les seves etapes. Així realitzen pel seu compte amb el programari R uns exercicis pràctics dirigits a resoldre problemes reals concrets. Aquest plantejament està orientat a promoure un aprenentatge actiu i a desenvolupar el raonament crític i la capacitat d'anàlisi i síntesi.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen 1 (E1) | 35 | 3 | 0,12 | CM14, CM15, KM12, SM14 |
Examen 2 (E2) | 21 | 2 | 0,08 | CM14, CM15, KM12, SM14 |
Problemes i pràctiques avaluables (PP) | 30 | 6 | 0,24 | CM14, CM15, KM12, SM14, SM15 |
Projecte Bootstrap (BP) | 14 | 6 | 0,24 | CM14, CM15, CM16, KM12, KM14, SM14, SM15 |
L'avaluació es realitza al llarg de tot el curs i té diversos objectius fonamentals: (i) Monitoritzar el procés d'ensenyament i aprenentatge, permetent tant a l'alumne com al professor conèixer el grau d'assoliment de les competències i corregir, si és possible, les desviacions que es produeixin, (ii) Incentivar l'esforç continuat de l'alumne enfront del sobreesforç, sovint inútil, d'última hora, i (iii) Verificar que l'alumne ha assolit les competències determinades en el pla d'estudis.
Avaluació continua
L'avaluació continua de l'assignatura consistirà en un primer examen a la meitat del curs (E1, 35%), un segon examen a final de curs (E2, 21%), un projecte final sobre tècniques de remostreig bootsrap (BP, 14%, no recuperable) i els problemes i pràctiques avaluables (PP, 30%, no recuperable). Els exercicis i pràctiques avaluables es resoldran a classe presencialment durant la segona hora de pràctiques i s'entregaran tot just acabar la sessió. Es podran fer en parelles les quals hauran d'anar variant al llarg del curs. L'entrega fora de termini sense causa degudament justificada tant dels problemes com del projecte final comportarà una penalització a la nota corresponent de pràctiques. A més a més, el plagi o còpia dels treballs de pràctiques comportarà automàticament la qualificació de 0 en el treball corresponent. La nota final (F), per tant, es calcularà de la següent manera:
F = E1×0.35 + E2×0.21 + PP×0.30 + BP×0.14.
Si l'alumne no assoleix un 5 a la nota final de l'assignatura, si vol passar el curs, haurà d'anar a l'examen de recuperació (R) on podrà recuperar els exàmens E1 i E2, però no els problemes i pràctiques avaluables (PP) ni el projecte final sobre tècniques de remostreig bootstrap (BP). Per aquests alumnes que van a recuperació, la nota final del curs serà:
F = min(R×0.56 + PP×0.30 + BP×0.14, 5).
No es pot anar a apujar nota a l'examen de recuperació.
Avaluació única
L'alumnat que s'hagi acollit a la modalitat d'avaluació única haurà de fer una prova final que consistirà en un examen on hi podran haver qüestions de teoria i resolució de problemes (E, 56%). A més a més, haurà de lliurar els resultats d'un conjunt de pràctiques i problemes (que no seran iguals que els que es lliuraran a l'avaluació continua, però que avaluaran un contingut semblant) (PP, 30%, no recuperable) així com el projecte final sobre tècniques de remostreig bootstrap (BP, 14%, no recuperable). Aquesta prova es farà el mateix dia, hora i lloc que es faci el segon examen de l'avaluació continua (E2). Qui no es presenti a aquesta prova sense causa justificada, obtindrà la qualificació de NO AVALUABLE. Per tant, la nota final (F) serà el resultat de:
F=E×0.56 + PP×0.30 + BP×0.14.
Si l'alumne no assoleix un 5 a la nota final de l'assignatura (F), si vol passar el curs, haurà d'anar a l'examen de recuperació (R) on podrà recuperar l'examen de teoria i problemes (E), però no els problemes i pràctiques avaluables (PP) ni el projecte final sobre tècniques de remostreig bootstrap (BP). Per aquests alumnes que van a recuperació, la nota final del curs serà:
F=min(R×0.56 + PP×0.30 + BP×0.14, 5).
L'examen de recuperació serà el mateix dia, hora i lloc que es faci la recuperació de la resta d'alumnes del curs. No es pot anar a apujar nota a l'examen de recuperació.
Es farà servi el programari R.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 1 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 1 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |