Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Geografia, Medi Ambient i Planificació Territorial | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
L’objectiu general de l’assignatura és una introducció a l'estudi dels diferents elements que composen el medi físic i dels processos i interaccions que es produeixen entre ells. S'estudia el planeta Terra com a integrant del sistema solar i com a globus terraqüi i dins del planeta, l’atmosfera, la hidrosfera, la litosfera i la biosfera.
Els objectius formatius rauen en:
Bloc 1: INTRODUCCIÓ
- Unitat 01: Introducció a la geografia i a la geografia física
Bloc 2: EL SISTEMA SOLAR I EL PLANETA TERRA
- Unitat 02: El globus terraqüi. La xarxa geogràfica
- Unitat 03: El sistema solar i el planeta Terra
- Unitat 04: El mapa topogràfic
Bloc 3: LA LITOSFERA
- Unitat 05: Sismicitat i tectònica de plaques
- Unitat 06: Introducció a la petrologia. Roques ígnies o magmàtiques
- Unitat 07: Roques sedimentàries
- Unitat 08: Roques metamòrfiques
Bloc 4: L'ATMOSFERA
- Unitat 09: L’atmosfera. Composició i estructura
- Unitat 10: Insolació i balanç energètic
- Unitat 11: Pressió atmosfèrica i vents
- Unitat 12: Humitat atmosfèrica, núvols i precipitació
- Unitat 13: Introducció a la climatologia
En aquesta assignatura es tindrà en compte la perspectiva de gènere en els aspectes següents:
- No permetre un ús sexista del llenguatge a les contribucions orals i escrites de l’alumnat.
- Posar a la bibliografia els noms complets dels autors i autores, en comptes de només la inicial.
En aquesta assignatura hi ha un ús restringit de la IA:
Per a aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) exclusivament en tasques de suport, com la cerca bibliogràfica o d’informació, la correcció de textos o les traduccions. Quan es demani i quan sigui necessari, l'estudiant haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA en aquesta activitat avaluable es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classe magistral | 20 | 0,8 | KM07, KM08, SM06 |
Pràctiques de camp | 16,67 | 0,67 | CM04, CM05 |
Pràctiques Laboratori | 8,33 | 0,33 | CM04, SM06 |
Tipus: Supervisades | |||
Seminari sobre el terreny | 25 | 1 | CM04, CM05, KM07, KM08 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi i elaboració de treballs i exercicis pràctics | 75 | 3 | CM04, CM05, SM06 |
Tipus Autònomes
Tipus Dirigides
Tipus Supervisades
A començament de l’assignatura el professorat explicarà el protocol de mesures i bones pràctiques de les sortides de camp. En les sortides de camp s’aplicarà el Protocol de Sortides de Camp de la Facultat.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exàmens pràctics | 40% | 3 | 0,12 | SM06 |
Exàmens teòrics | 40% | 2 | 0,08 | KM07, KM08 |
Pòster sortides de camp | 20% | 0 | 0 | CM04, CM05 |
Aquesta assignatura/mòdul no preveu el sistema d’avaluació única.
Exàmens pràctics. Exàmens de pràctiques de cada bloc, en total 3 exàmens (prova individual)
Exàmens teòrics. Tests de teoria de cada unitat o grup d’unitats, en total 6 tests (prova individual)
Pòster sortides de camp. Treball de la sortida de camp de 3-4 dies (pòster col·lectiu)
Comentaris
1.Per a ser avaluats/des, cal entregar totes les pràctiques dins dels terminis previstos.
2. Per tenir dret a l'examen de recuperació cal haver obtingut una nota mitjana de l'assignatura igual o superior a 3,5. En aquest cas, caldrà recuperar totes les parts suspeses fins a un màxim de 3 proves teòriques i 3 pràctiques (qui hagi suspès més de 3 proves parcials no tindrà dret a presentar-se a la recuperació i tindrà un suspens de l’assignatura). En cas contrari (si no s'ha obtingut un 3,5 de mitjana), l'assignatura es considerarà suspesa.
3. Plagi. En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0 i no es podrà recuperar.
4. L’assistència a totes les sortides de camp és indispensable per ser avaluat/da, ergo la inassistència a alguna d’elles implica un no avaluable.
5. L’estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat més del 1/3 parts de les activitats d’avaluació.
6. Qualsevol cas particular serà contemplat per part del professorat amb l’objectiu de garantir un tracte equitatiu i evitant el perjudici de l’alumnat.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s’adaptarà el seu format (mantenint-ne la ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d’exercicis a través de Teams, etc. El professor o professora vetllarà perquè l'estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans alternatius, que estiguin al seu abast.
La metodologia docent i l'avaluació proposades a la guia poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o la professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i la data de revisió de les qualificacions.
Aquells actes d’avaluació en què hi hagi hagut irregularitats no són recuperables.
Programari d'office i programes de cartografia del Grau i disponibles a l'aula d'informàtica
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PCAM) Pràctiques de camp | 13 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PCAM) Pràctiques de camp | 14 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PCAM) Pràctiques de camp | 15 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 11 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 12 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |