Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Ciències de l'Antiguitat | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
S'ha de tenir un coneixement de llengües estrangeres a nivell de comprensió lectora per poder fer les activitats supervisades i autònomes.
Treballar els aspectes fonamentals de l'art grec i romà.
Proporcionar a l'alumnat coneixements sobre els modus de realització i centres productius de les obres d'art clàssic, reconeixement i comprensió de les seves imatges, així com dels ambients en els que aquestes es situaren.
1. L'ART CLÀSSIC I EL SEU ESTUDI.
2. MANIFESTACIONS I PRODUCCIÓ.
3. ICONOGRAFIA CLÀSSICA.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 42,25 | 1,69 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories programades de suport a l'aprenentatge | 5 | 0,2 | 2, 5, 7, 8 |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi i treballs personals | 70 | 2,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
- Classes teòriques.
- Tutorització de les activitats supervisades i del treball individual de l'estudiant.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen | 50% | 1,25 | 0,05 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8 |
Lectura i control | 25% | 15,75 | 0,63 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Lectura i control | 25% | 15,75 | 0,63 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 |
Evidència 1:
Lectura i control (2,5 punts, 25% de la qualificació final). NO ÉS PAS SUSCEPTIBLE DE RECUPERACIÓ.
Evidència 2:
Lectura i control (2,5 punts, 25% de la qualificació final). NO ÉS PAS SUSCEPTIBLE DE RECUPERACIÓ.
Evidència 3:
Examen (5 punts, 50% de la qualificació final). ÉS SUSCEPTIBLE DE RECUPERACIÓ.
La nota final és el resultat de la suma de les qualificacions obtingudes a totes tres evidències, sempre i quan s'hagi tret un mínim de 2,5 punts sobre 5 a l'examen.
L’estudiant rebrà la qualificació de “No avaluable” sempre que no hagi lliurat més del 30% de les activitats d’avaluació.
En cas contrari, li constarà la nota que hagi tret. En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor informarà l'alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
Per participar a la recuperació - a la data fixada per la Gestió Acadèmica de la Facultat - l’alumnat ha d’haver estat prèviament avaluat en un conjunt d’activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total (AVALUACIÓ CONTINUADA) o bé lliurar totes les proves previstes (AVALUACIÓ ÚNICA).
La nota màxima a aconseguir a la recuperació és 5 sobre 10.
En cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la
qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés
disciplinari que s'hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació
d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0.
En cas que les proves no es puguin fer presencialment s'adaptarà el seu format (mantenint-ne la
ponderació) a les possibilitats que ofereixen les eines virtuals de la UAB. Els deures, activitats i
participació a classe es realitzaran a través de fòrums, wikis i/o discussions d'exercicis a través de
Teams, etc. El professor o professora vetllarà perquè l'estudiant hi pugui accedir o li oferirà mitjans
alternatius, que estiguin al seu abast.
Procediment de recuperació: Examen (evidència 3).
POSSIBILITAT D'AVALUACIÓ ÚNICA
L'estudiantat es podrà acollir, si ho comunica a principi de curs, a una avaluació única. Consistirà en un examen final que abraçarà totes tres evidències.
Intel.ligència Artificial (IA)
Aquesta assignatura permet l’ús de tecnologies d’Intel·ligència Artificial (IA) exclusivament en tasques de cerca bibliogràfica, correcció de textos o traduccions. Es poden contemplar altres situacions, sempre amb el vistiplau de la professora.
L’estudiant ha de (i) identificar les parts que han estat generades amb IA; (ii) especificar les eines utilitzades; i (iii) incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat.
La no transparència de l’ús de la IA en aquesta activitat avaluable es considerarà falta d'honestedat acadèmica i comporta que l’activitat s’avaluï amb un 0 i no es pugui recuperar, o sancions majors en casos de gravetat
Alcock, Susan E. - Osborne, Robin (Eds.), Classical Archaeology, Oxford, 2007.
Andreae, Bernard, Arte romano, Roma, 1984.
Beard, Mary - Henderson, John, Classical art. From Greece to Rome, Oxford, 2001 (traduït a l'espanyol l'any 2022).
Bianchi Bandinelli, Ranuccio, Introducción a la arqueología clásica como historia del arte antiguo, Madrid, 1982.
Bianchi Bandinelli, Ranuccio - Paribeni, Enrico, El arte de la Antiguedad clásica, Grecia. Madrid, 1998.
Boardman, John, El arte griego, Barcelona, 1997.
Ching, Francis D.K., Architecture: Form, Space and Order, Washington, 2012.
Cline, Eric H., The Oxford Handbook of the BronzeAge Aegean, Oxford, 2012.
Elsner, Jas, Roman Eyes: Visuality and Subjectivity in Art and Text, Princeton-Oxford, 2007.
Fejfer, Jane, Roman portraits in context, Berlin-New York, 2008.
Gros, Pierre, L'Architecture romaine I, Paris, 1996.
Gros, Pierre, L'Architecture romaine II, Paris, 2001.
Gros, Pierre, Torelli, Mario, Storia dell'urbanistica. Il mondo romano, Roma-Bari, 1994.
Grossman, Janet, Looking at Greek and Roman sculpture in stone: A guide to terms, styles and techniques, Los Angeles, 2003.
Giuman, Marco, Archeologia dello sguardo, Roma, 2013.
Hellmann, Marie Christine, L'Architecture Grecque, 2 vols., Paris, 2007.
Henig, Martin, El arte romano, Barcelona, 1985.
Holscher, Tonio, Il linguaggio dell'arte romana, Torino, 1987.
Holscher, Tonio, Visual power in Ancient Greece and Rome. Between art and social reality, Berkeley, 2018.
Kousser, Rachel M., Hellenistic and Roman sculpture. The allure of the classical, Cambridge, 2008.
Levi, Peter, Grecia. Cuna de occidente, Madrid,1989.
Marconi, Clemente, The Oxford handbook of Greek and Roman art and architrecture, New York, 2015.
Marta, Roberto, Architettura romana. Tecniche costruttive e forme architettoniche del mondo romano, Roma, 1985.
Moreno, Paolo, Pittura greca. Da Polignoto ad Apelle, Milano, 1987.
Motta, Federico (Ed.), Pittura romana: dall'ellenismo al tardo-antico, Milano, 2002.
Neer, Richard, The Emergence of the Classical Style in Greek Sculpture, Chicago-Londres, 2010.
Pausanias, Descripción de Grecia, introducción, traducción i notes de M.C. Herrero Ingelmo, Madrid, 1994.
Pitarch, Antoni et alt. (ed.), Arte Antiguo. Próximo Oriente, Grecia y Roma. Fuentes y documentos para la Historia del Arte, Barcelona, 1982.
Sauron, Giles, L'Histoire végétalisé. Ornement et politique a Rome, Paris, 2000.
Scott, Michael, Space and Society in the Greek and Roman Worlds, Cambridge, 2013.
Squire, Michael (Ed.), Sight and the Ancient Senses, Londres, 2016.
Taranilla de la Varga, Carlos Javier, Breve historia del Arte Clásico, Historia del arte: vol. 5, Madrid, 2021.
Torrego, Esperanza, Plinio el Viejo. Textos de historia del arte, Madrid, 1988.
Whitley, James, The Archaeology of Ancient Greece, Cambridge, 2013.
Vitruvio, Marco Lucio, Los diez libros de arquitectura, versióde José Luís OliverDomingo, Madrid, 1995.
VV.AA., Klassische Plastik. Die Geschichte der antiken Bildhauerkunst, vols. I-III, Mainz am Rhein, 2004.
VV. AA., Couleurs et mattie res dans l'antiquité: textes, tecniques et pratiques, Paris, 2006.
-
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |