Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Ciències de l'Antiguitat | FB | 1 |
Estudis d'Anglès i de Clàssiques | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Prerequisits
Aquesta assignatura NO és una introducció a la llengua llatina sinó que està destinada a estudiants que han cursat llatí a batxillerat o que en tenen un coneixement equivalent. A més, s'adverteix que l'estudiant haurà de tenir ben assimilats els continguts bàsics de morfosintaxi nominal i verbal, de sintaxi casual i oracional i de lèxic, que formen part del programa de l'assignatura Elements de Llengua Llatina del primer semestre. L'estudiant que es trobi amb dificultats per assolir el nivell podrà demanar materials de suport i ajuda al professorat en tutories, però tindrà la responsabilitat d'esforçar-se per arribar-hi.
Llengua
L'estudiant ha de tenir la disposició de seguir les classes impartides en català i d'utilitzar materials escrits en aquesta llengua (sense excloure'n altres), però pot utilitzar en el seu treball o la seva participació el castellà (o una altra llengua pròxima, d'acord amb el professorat).
Aquesta assignatura és la continuació lògica de l'assignatura "Elements de Llengua Llatina" que la major part dels estudiants ha cursat el primer semestre del primer curs. Després d'haver consolidat els coneixements gramaticals i lèxics bàsics en l'assignatura esmentada, Textos Narratius proposa continuar, d'una banda amb l'estudi d'elements progressivament més sofisticats de la gramàtica llatina (sempre a partir de la seva ocurrència en els textos); i, d'una altra, amb la pràctica de la lectura comprensiva, comentari i si escau traducció de textos llatins de caràcter bàsicament narratius.
L'estudiant, en acabar el semestre, haurà de ser capaç de:
I. TEXTOS
II. GRAMÀTICA
Morfologia nominal i verbal.
Aprofundiment en la sintaxi dels casos.
Sintaxi de l'oració simple.
Sintaxi de l'oració complexa.
III. EL SATÍRICON DE PETRONI
Lectura del Satíricon de Petroni.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Activitats realitzades a l'aula | 5 | 0,2 | 1 |
Exposició teòrica | 5 | 0,2 | 1 |
Traducció i comentari filològic de textos en prosa i en vers | 45 | 1,8 | 1, 2, 7, 8, 9 |
Tipus: Autònomes | |||
Activitats de morfosintaxi | 20 | 0,8 | 1 |
Estudi personal | 10 | 0,4 | 1 |
Lectura del Satíricon de Petroni | 15 | 0,6 | |
Treball personal dels textos | 50 | 2 | 1, 2, 6, 9 |
Les activitats docents seran eminentment pràctiques. El professor i els estudiants dedicaran temps a:
L'estudiant s'haurà de responsabilitzar de dur preparat al dia el text que es proposa per a la seva lectura comprensiva, les activitats morfosintàctiques i de lèxic i l'obra de lectura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats de morfosintaxi CV | 5 | 0 | 0 | 1 |
Activitats realitzades a l'aula | 15 | 0 | 0 | 1, 2, 5, 7, 9 |
Assistència i participació a les activitats docents | 10 | 0 | 0 | 1, 2, 7, 8, 9 |
Control sobre la lectura del Satíricon de Petroni | 10 | 0 | 0 | 3, 4, 6, 8 |
Primera prova de comprensió de text, lèxic i gramàtica | 20 | 0 | 0 | 1, 2, 5, 6, 7, 9 |
Segona prova de comprensió de textos, lèxic i gramàtica | 40 | 0 | 0 | 1, 2, 5, 6, 9 |
L'avaluació de l'estudiant es farà a partir de la recollida de les evidències següents:
Arribar tard a un examen pot suposar perdre l'opció de fer-lo.
L’estudiant rebrà la qualificació de No avaluable sempre que no hagi lliurat més del 30% de les activitats d’avaluació.
Per estar en condicions de superar l'assignatura, l'estudiant, com a mínim, haurà d'haver realitzat:
Així, doncs, en cas que la suma de la ponderació de les notes fos 5 o més, però no s'acomplís algun dels dos requisits esmentats anteriorment per superar-la, l'estudiant tindrà qualificació de 4,5 (suspès).
Igualment, per poder presentar-se a la prova de recuperació, cal haver fet abans totes dues proves de llengua (morfologia i sintaxi bàsiques + les dues proves de comprensió de textos, lèxic i gramàtica) i el control de lectura del Satíricon.
La recuperació només permetrà recuperar el 70% de les activitats d'avaluació (les proves de llengua i del Satíricon).
L’estudiant rebrà la qualificació de No avaluable sempre que no hagi lliurat més del 30% de les activitats d’avaluació.
El calendari de proves és el següent (sempre que no aconselli canviar-lo algun motiu de força major):
En cas que l'estudiant no pugui assistir a una prova parcial o a la prova final de recuperació el dia fixat no tindrà oportunitat de repetir l'examen, si no és que el professorat ho considera oportú a la vista de la documentació acreditativa del motiu de l'absència.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin més d'una irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Aquells actes d’avaluació en què hi hagi hagut irregularitats (còpia, mal ús de la IA, etc.) no són recuperables.
L'estudiant tindrà el dret a una revisió de les proves i altres activitats d'avaluació, que es farà de manera individualitzada amb el professorat en la data i horari que aquest estableixi i que comunicarà a l'alumnat.
Aquesta assignatura permet l’ús de tecnologies d’Intel·ligència Artificial (IA) exclusivament en aquelles tasques que permeti explícitament el professorat. Es poden contemplar altres situacions, sempre amb el vistiplau del professorat. Quan sigui permès, l’estudiant ha de (i) identificar les parts que han estat generades amb IA; (ii) especificar les eines utilitzades; i (iii) incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat.
La no transparència de l’ús de la IA en aquesta activitat avaluable es considerarà falta d'honestedat acadèmica i comporta que l’activitat s’avaluï amb un 0 i no es pugui recuperar, o sancions majors en casos de gravetat.
Aquesta assignatura no preveu el sistema d’avaluació única.
Manuals de gramàtica i sintaxi llatines:
Diccionaris bilingües.
Diccionaris / Manuals de literatura.
Traduccions del Satíricon de Petroni.
Al català:
Al castellà:
Aracniografia:
Diccionaris i vocabularis online:
Gramàtica, literatura i activitats:
Textos llatins:
No es demana cap programa.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(PAUL) Pràctiques d'aula | 2 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |