Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Educació social | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha.
1. Conèixer i reflexionar individualment i grupal sobre la història, la conceptualització actual, els paradigmes d’interpretació i intervenció i la situació actual en el món de la Pedagogia Social i l'Educació Social
2. Conèixer les tecnologies, els professionals, les metodologies i els àmbits d’intervenció de la Pedagogia Social i l'Educació Social
3. Analitzar i conèixer en profunditat un àmbit específic d’intervenció en l'ámbit de la Pedagogia Social i l'Educació Social
1. Pedagogia social i educació social: conceptualització i relacions 1.1. Eines conceptuals bàsiques 1.1.1. Pedagogia Social; Educació Social; Treball social; 1.1.2. Acción e intervenció socioeducativa; praxis social; concientització; emancipació; inadaptació; exclusió; animació; etc. 1.2. Evolució històrica de la pedagogia social i de l’Educació Social a Europa i Espanya. Autors i autores més rellevants. 1.3. Problemàtiques i desafiaments actuals de la Pedagogia Social i l’Educació Social. 2. Bases pedagógiques de la socialització i l’aprenentatge social 2.1. Pedagogia, socialització i aprenentatge social 2.2. Models i teories de l’aprenentatge social 3. Educació social i processos d’empoderament 3.1. Pedagogia, educació social i política 3.2. Intervenció socioeducativa, ideologia i poder 3.3. Empoderament i intervenció socioeducativa 3.4. Tipus d’empoderament 4. Models d’acció i intervenció socioeducativa 4.1. Models d’intervenció socioeducativa 4.2. L’univers d’accions i intervencions de la Pedagogia Social i l’Educació Social 4.3.Normativa en pedagogia i educació social 4.4. Metodologia de la intervenció socioeducativa 5. Professionalització en educació social i professiones d'allò social 5.1. Les professions de la sociocultura 5.2. Els perfils professionals histórics d’educació social 5.2. Ambits profesionals dels educadors i educadores socials 5.3. Educació social, interdisciplinarietat i interprofesionalitat |
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Presencial en gran grup | 30 | 1,2 | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 17, 18 |
Seminaris | 30 | 1,2 | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 17, 18 |
Tipus: Supervisades | |||
Supervisada | 15 | 0,6 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 |
Tipus: Autònomes | |||
Autònoma | 75 | 3 | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 17, 18 |
El protagonista en el procés d’ensenyament aprenentatge és l’estudiant i és sota aquesta premissa que s’ha planificat la metodologia de l’assignatura tal i com es mostra en el quadre que hi ha a continuació:
Activitat |
Hores |
Metodologia |
Presencial en gran grup |
30 |
Exposicions per parte del professor dels continguts i questions bàsiques del temari. Es desenvolupa presencialment o mitjançant càpsules virtuals de formació que el professor penja al Moddle. Després de cada tema hi ha una sessió presencial de preguntes |
Seminaris |
15 x 2 |
Espais de treball en grup reduïts supervisat pel professor. A continuació es mostra la relació d’activitats a desenvolupar a l’aula |
Relació d’Activitats:
A) Treball sobre articles de revista o capítols de llibre (individual i Grupal)
B) Treball sobre pel·lícules (individual i Grupal)
C) Elaboració d’un pòster d’un àmbit d’intervenció o d’una temàtica concreta de pedagogia social. (Grupal)
D) Presentació i defensa a l’aula del pòster(Grupal)
E) 2 exàmens parcials de l’assignatura (individual)
La metodologia docent i l'avaluació proposades poden experimentar alguna modificació en funció de les restriccions a la presencialitat que imposin les autoritats sanitàries.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Autoavaluació | 1% | 0 | 0 | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 17, 18 |
Millors preguntes d'examen elaborades per grup | 2% | 0 | 0 | 2, 7, 8, 9, 15, 16, 18 |
Participació a l'aula i implicació en les dinámiques | 2% | 0 | 0 | 2, 3, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 11, 12, 13, 17, 18 |
Photovoice | 2% | 0 | 0 | 3, 7, 8, 9, 10, 14, 15, 16, 18 |
Presentació pública del pòster | 5% | 0 | 0 | 2, 7, 9, 11, 12, 13, 18 |
Presentacions a l'aula articles /pel·lícules | 5% | 0 | 0 | 3, 6, 7, 11 |
Realització d'un pòster sobre una temàtica específica | 15% | 0 | 0 | 2, 3, 6, 9, 10, 11, 18 |
2 exàmens parcials | 68% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19 |
És requisit obligatori per accedir a l’avaluació final de l’assignatura:
(1) haver fet, al menys, una presentació en grup a l’aula d’un article i una pel·lícula;
(2) haver presentat els documents de valoració i preguntes de cada article;
(3) haver presentat el pòster, aplicant el photovoice i haver fet la defensa pública del mateix.
Si no s'acompleixen aquests criteris l'estudiant no podrà ser avaluat
L’assistència a les classes presencials (seminaris) de l’assignatura és obligatòria. L’estudiant ha d’assistir a un mínim d’un 80% de les classes, en cas contrari es considerarà no presentat.
Hi ha dos exàmens parcials d’aquesta assignatura. Cal aprovar els dos per passar l’assignatura. Les notes obtingudes en els 2 parcials, quan ambdós estiguin aprovats, faran mitjana per la nota final que es complementa amb la resta de notes de l’assignatura. Hi ha una recuperació de l’assignatura. Únicament són recuperables els exàmens parcials. Cap de la resta de les activitats ho és.
Els estudiants que facin avaluació única tindrán un examen escrit en el que entrarà tota la teoria elaborada pel docent, les lectures obligatòries treballades en els seminaris i el treball al voltant de les les pel.lícul.les visionades
Les dates dels exàmens i recuperació són:
Primer parcial: 28 d'octubre del 2025 .
Segon Parcial i avaluació única:20 de Gener del 2026
Recuperació de cada parcial i recuperaciód'avaluació única: 27 de gener del 2026
|
Activitats d’Avaluació
|
% de la nota |
PART GRUPAL |
Realització d’un pòster sobre una temàtica específica |
20% |
Presentació pública del pòster |
5% |
|
Photovoice a partir del pòster |
3% |
|
PART INDIVIDUAL |
Participació a l’aula i implicació en les dinàmiques |
2% |
Autoavaluació |
2% |
|
2 exàmens parcials (eliminatoris de matèria) |
34% + 34% |
Per aprovar aquesta assignatura, cal que l'estudiant mostri una bona competència comunicativa general, tant oralment com per escrit, i un bon domini de la llengua o les llengües vehiculars que consten a la guia docent.
En totes les activitats (individuals i en grup) es tindrà en compte la correcció lingüística, la redacció i els aspectes formals de presentació. L’estudiant ha de ser capaç d'expressar-se amb fluïdesa i correcció i ha de mostrar un alt grau de comprensió dels textos acadèmics. Una activitat pot ser retornada (no avaluada) o suspesa si el professor/a considera que no compleix aquests requisits”.
Els resultats de les avaluacions seran lliurats a l'estudiantat en un període no superior a 20 dies hàbils del calendari acadèmic. Excepció feta dels exàmens, l'estudiantat pot fer servir la Intel·ligència Artificial generativa
Aquesta assignatura admet una Prova de Síntesi per als estudiants que es matriculen per segona vegada
A - Manuals generals i específics
B - Altres textos de consulta
C - Metodologies i tècniques
D) Revistes i enllaços web
No n'hi ha
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 311 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 312 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 3 | Català | primer quadrimestre | matí-mixt |