Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Història de l'Art | OT | 3 |
Història de l'Art | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Cap.
Introducció a les arts figuratives del "Gòtic internacional" i del "Renaixement Nòrdic".
1. Les arts figuratives a França i els Països Baixos en temps del “gòtic internacional”
1.1. Introducció. Europa al voltant de 1400. Sobre l’ “estil gòtic internacional”. Els espais arquitectònics de Carles V i Carles VI de França i dels prínceps del llinatge reial.
1.2. La renovació de l’escultura en temps de Carles V i de Carles VI de França. L’orfebreria parisenca al voltant de 1400. Els retaules neerlandesos. L’expansió de l’escultura francesa i neerlandesa vers el sud. Els Sants Enterraments monumentals.
1.3. La pintura en les seves múltiples manifestacions. Els manuscrits il·luminats: objectes de luxe. La renovació dels vitralls.Formats, temes i usos de la pintura sobre taula. El brodat pictòric a França i als Països Baixos. Els grans tapissos historiats flamencs i la seva exportació.
2. El Renaixement nòrdic : una revolució pictòrica
2.1. Els fundadors: els germans Van Eyck i Robert Campin (Mestre de Flémalle)
2. 2. La segona generació. Rogier Van der Weyden, Petrus Christus i Dirk Bouts.
2.3. Les darrerres generacions: Hugo Van der Goes i Hans Memling. Gerard David i Hieronymus Bosch.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals, tutories i estudi | 120 | 4,8 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Tipus: Supervisades | |||
Seminaris i discussions a classe | 10 | 0,4 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures obligatòries | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Lliçons magistrals, discussions i seminaris a classe, lectures obligatòries, ejercicis individuals.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Control de lectures obligatòries | 20% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Primer exercici escrit | 40% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Segon exercici escrita | 40% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11 |
Primera prova escrita: primera part del temari
Segona prova escrita: segona part del temari
Control de les lectures obligatòries
Per a aprovar l'assignatura cal sumar un mínim del 50% de la puntuació total.
L'alumne que no superi el curs i tingui una nota final mínima de 3,5 pot presentar-se a una prova de recuperació, on s'examinarà de la part suspesa.
L’estudiant rebrà la qualificació de "No avaluable" sempre que no hagi lliurat més del 30% de les activitats d’avaluació.
En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.
Avaluació única: L'avaluació única constarà de les mateixes tres evidències previstes en l'avaluació contínua, amb els mateixos percentatges.
Plagi: En cas que l'estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d'avaluació, amb independència del procés disciplinari que s'hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d'avaluació d'una mateixa assignatura, la qualificació final d'aquesta assignatura serà 0.
Intel·ligència Artificial (IA): En aquesta assignatura, no es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) en cap de les seves fases. Qualsevol treball que inclogui fragments generats amb IA serà considerat una falta d'honestedat acadèmica i comporta quel’activitat s’avaluï amb un 0 i no es pugui recuperar, o sancions majors en casos de gravetat.
Les bibliografies de curs i lectures obligatòries es lliuraran a l'inici del curs.
Cap
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PAUL) Pràctiques d'aula | 1 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català/Espanyol | primer quadrimestre | matí-mixt |