Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Prevenció i Seguretat Integral | OB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Aquesta asignatura no te prerequisits
Identificar i analitzar els principals riscos relacionats amb incendis, accidents, catàstrofes tecnològiques i situacions de rescat, aplicant els conceptes bàsics de la teoria del foc i la gestió d’emergències.
Conèixer i interpretar el model de seguretat pública de Catalunya, així com els protocols d’actuació dels serveis d’extinció d’incendis i salvament.
Aplicar estratègies d’actuació i de presa de decisions en situacions d’emergència, utilitzant sistemes de comandament, planificació i coordinació operativa.
Utilitzar de manera eficaç eines de planificació, comandament i control per a la gestió d’intervencions en contextos d’alta complexitat.
Desenvolupar una actitud crítica, responsable i professional davant situacions de risc, tenint en compte criteris de seguretat, eficiència i protecció civil.
Introducció a la safety (extinció, prevenció d’incendis i salvaments)
Tema 1
El model de seguretat pública a Catalunya
Tema 2
Teoria i terminologia bàsica incendis
Tema 3
Incendis estructurals (incendis urbans i industrials)
Tema 4
Incendis forestals
Tema 5
Accidents en el transport i la mobilitat
Tema 6
Riscos Tecnològics / infraestructures crítiques
Tema7
Salvaments i rescats
Organització comandament operatiu.
Tema 1
Sistemes de comandament.
Tema 2
Sistemes de planificació.
Tema 3
Sales de comandament i control.
Tema 4
Sistema de presa de decisions.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Avaluació | 4 | 0,16 | |
Video Classes | 12 | 0,48 | |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories de suport a la realització dels treballs pràctics i teòrics | 24 | 0,96 | |
Tipus: Autònomes | |||
Estudi personal, lectura d'articles i elaboració de treballs. | 110 | 4,4 |
Llengua de docència: castellà
"Metodologia per a la redacció de projectes (I)" combina diferents eines d'aprenentatge, com les classes teòriques en línia, la resolució de casos pràctics relacionats amb diferents àmbits de la seguretat integral (protecció civil, àmbit social, àmbit empresarial), i les noves eines ofertes per les Tecnologies de la Informació i la Comunicació (TIC).
A cada sessió, el professorat ofereix una explicació dels continguts teòrics i busca una participació activa de les persones presents a través de la formulació de preguntes i consideracions que permeten generar un debat fluid i constructiu. S'ofereix també la resolució ràpida de casos concrets per reforçar l'aprenentatge de forma immediata i facilitar el repàs a casa dels continguts.
Aquesta metodologia permet a l'alumnat que assisteix a totes les classes fer un esforç d'aprenentatge important directament a l'aula virtual, gràcies a la participació activa ia la col·laboració amb les altres persones presents. D'aquesta manera, la classe es familiaritza amb diferents tipologies de textos de l'actualitat (documents de planificació, documents dels mitjans de comunicació, de les autoritats internacionals, europees, estatals, autonòmiques i locals, entre d'altres) i enfortir les habilitats professionals del alumnat que ja treballa al sector de la seguretat integral.
La incorporació de les TIC es garanteix gràcies a l'ús de contingut multimèdia durant les classes teòriques i de resolució de casos pràctics, a l'ús del Campus Virtual per a les classes, les tutories de supervisió, els debats i els fòrums de discussió. En tot moment, la perspectiva de gènere és un factor pivotal del curs: es fomenta l'ús del llenguatge pla, es consulten fonts publicades per autores, es destaca el paper de les dones a la ciència i el paper d'alguns col·lectius de dones al àmbit de la seguretat.
Aquesta metodologia combinada permet garantir l'aprenentatge no només de les competències bàsiques, sinó també de competències específiques com l'E09, relativa a la capacitat de planificar i coordinar els recursos propis dels subsistemes de seguretat: persones, tecnologies i infraestructures; les competències generals com la G04 sobre l'actuació professional sensible a les desigualtats per raons de sexe o gènere; i les competències transversals, com la T01 sobre el desenvolupament del pensament científic i el raonament crític en temes de prevenció i seguretat integral.
Es important mencionar que les videoclasses tenen com a principal objetiu resoldre els dubtes relatius al temari, per tant es imprescindible una preparació dels temes abans de cada sessió
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Prova teòriques | 50% | 0 | 0 | 1, 3, 4, 5, 8, 9, 12, 13, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 |
Proves d'avaluación continuada | 50% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22 |
El sistema d’avaluació d’aquesta assignatura s’estructura en dos apartats clarament diferenciats:
1. Part pràctica:
L´ alumnat realitzarà les diferents pràctiques que plantejarà el professorat a l'aula.
Aquesta part pràctica tindrà un valor de 5 punts de la nota final de l'assignatura.
La nota mitjana d'aquestes pràctiques es sumarà a la mitjana obtinguda de les proves teòriques individuals sempre que aquestes hagin estat superades en les condicions que s’especifiquen a l’apartat següent*.
2. Proves teòriques individuals
Examen escrit:
L´ alumnat ha de superar les proves teòriques que estableixi el professorat. El valor de les mateixes serà de 5 punts, respecte de la nota final de l’assignatura.
*L’alumne que obtingui, com a mínim, un 3,5 sobre 10 del conjunt de les proves teòriques se li podrà sumar la nota que hagi obtingut de la part pràctica.
Per superar l’assignatura serà necessari arribar, i de conformitat amb les condicions anteriors, a un 5 sobre 10.
L’alumnat que arribi aquesta nota es podrà presentar a l’examen de recuperació sempre i quan compleixi els requisits establerts en el punt següent.
3. Examen Recuperació.
Les persones que no superin l’avaluació continuada tindran dret a recuperació en el dia marcat oficialment per l'Escola, sempre i quan aquest alumnat hagi estat prèviament avaluat en un conjunt d’activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total.
Aquest examen consistirà en una prova d’avaluació on s’avaluarà el conjunt dels continguts de l’assignatura.
Per aprovar aquest examen serà necessari obtenir un 5.
La superació de l’examen de recuperació implicarà obtenir un 5 a l’expedient de l’alumne.
S'ha de tenir en compte quei si l'alumne no ha estat avaluat d'aquest conjunt d’activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total serà avaluat amb una nota de "No presentat".
4. Revisió:
Al moment de realització de cada activitat avaluativa, el Professorat s'informarà a l'Alumnat dels mecanismes de revisió de les Qualificacions.
5. Avaluació única:
Els estudiants que optin per l'avaluació única faran una prova de síntesi final de tot el contingut de l'assignatura, tant teòric com pràctic. La data per a aquesta prova serà la mateixa programada a l'horari per a l'últim examen d'avaluació continuada. L'alumnat que es vulgui acollir a l'avaluació única ho haurà de sol·licitar dins del termini oficial establert per fer-ho. En cas que no ho fes, perdrà l'oportunitat d'avaluació única. S'aplica el mateix sistema de recuperació que per a l'avaluació continuada.
6. Avaluació de lalumnat en segona convocatòria o més:
L'alumnat que repeteixi l'assignatura haurà de realitzar les proves i els exàmens programats i lliurar les pràctiques de l'assignatura en les dates indicades a l'aula o bé aula Moodle, segons el cas.
7. Canvi de data d'una prova o examen:
L'alumnat que necessiti canviar una data d'avaluació ha de presentar la petició emplenant el document que es troba a l'espai Moodle de Tutorització EPSI. Un cop emplenat el document s'ha d'enviar al professorat de l'assignatura ia la coordinació del Grau.
8. Ús de la IA
En aquesta assignatura, es permet utilitzar tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) com a part integrant del desenvolupament del treball. Lalumnat ha didentificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de lactivitat. La no transparència de l'ús de la IA podrà ser considerada com una irregularitat acadèmica i pot comportar una penalització a la nota de l'activitat, o l'aplicació de les conseqüències previstes a l'apartat següent "Altres consideracions".
9. Altres consideracions:
En cas que l'estudiant faci qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d'un acte d'avaluació, es qualificarà amb aquest acte d'avaluació 0, amb independència del procés disciplinari que es pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats als actes davaluació duna mateixa assignatura, la qualificació final daquesta assignatura serà 0. Així mateix, si hi ha la sospita de plagi, inclòs el tecnològic, el professorat podrà verificar el contingut de la prova mitjançant la realització de proves orals, o un altre tipus de proves, per verificar l'originalitat i l'autoria del treball. Si concorren circumstàncies sobrevingudes que impedeixin el desenvolupament normal de lassignatura, el professorat podrà modificar tant la metodologia com lavaluació de lassignatura.
El professor responsable de l’assignatura posarà a disposició dels alumnes, a través de l’Aula Moodle, uns materials docents per a preparar els diversos temes de l’assignatura. És convenient, a més, consultar la següent bibliografia de l’assignatura (citada a continuació seguint l’estil APA 6th Edition):
Enllaços recomenats:
Observatori Dona i Seguretat: https://www.mujeryseguridad.es/
Banc Mundial (2022), Necesitamos más niñas y mujeres en la ciencia. ¿Cuáles son las tres formas en que podemos apoyarlas?, disponible en https://blogs.worldbank.org/es/education/necesitamos-mas-ninas-y-mujeres-en-la-ciencia-cuales-son-las-tres-formas-en-que-podemos
S'espera que les i els estudiants tinguin els coneixements bàsics sobre l'ús dels programes informàtics més comuns per a la recerca d'informació en internet, i per a l’elaboració i edició de textos, quadres i gràfics.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Espanyol | primer quadrimestre | tarda |