Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Direcció Hotelera | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits.
L’assignatura de Gestió d’Esdeveniments està dissenyada per proporcionar una comprensió profunda i pràctica de la planificació, organització i gestió d’esdeveniments.
Al llarg del curs, els/les estudiants adquiriran els coneixements i habilitats necessàries per concebre, dissenyar i executar esdeveniments amb un enfocament innovador, tenint en compte tant les tendències actuals com les demandes del mercat.
L’objectiu principal d’aquest curs és dotar els/les futurs/es professionals d’eines estratègiques i creatives per gestionar esdeveniments que no només siguin reeixits sinó que també generin experiències memorables per als assistents.
Els temes clau inclouran conceptualització d’esdeveniments, selecció i gestió de proveïdors, logística i producció, pressupostos i promoció d’esdeveniments en un entorn digital cada cop més interconnectat.
Els/Les estudiants aprendran a assignar recursos de manera eficaç, gestionar els costos de l’esdeveniment i assegurar que cada esdeveniment ofereixi el millor valor per al pressupost assignat, maximitzant el retorn de la inversió (ROI).
A més, la sostenibilitat serà un focus fonamental, ensenyant als estudiants com integrar pràctiques ecològiques i responsabilitat social en el procés de planificació d’esdeveniments, assegurant que els esdeveniments no només siguin exitosos sinó també respectuosos amb el medi ambient.
Els/Les estudiants aprendran a aprofitar les noves tecnologies i les xarxes socials com a eines potents per a la promoció i la implicació amb l’esdeveniment.
També desenvoluparan una comprensió sòlida de com crear esdeveniments que prioritzin la sostenibilitat, des de minimitzar residus i consum energètic fins a l’ús de materials sostenibles i la promoció de la inclusió social.
Així mateix, el curs farà èmfasi en habilitats de lideratge, negociació i treball en equip, essencials per gestionar projectes complexos en la indústria d’esdeveniments en constant evolució.
Durant el curs, els/les estudiants participaran activament en estudis de casos reals, projectes en equip i interaccions amb professionals del sector, fomentant una experiència d’aprenentatge dinàmica i en constant evolució.
En finalitzar aquest curs, els estudiants hauran de ser capaços de:
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classe teòrica | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 |
Classes Pràctiques amb ponents externs | 0 | 0 | 7, 8, 12, 16, 17 |
Planificació d'Esdeveniments, execució i assistència | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 |
Tipus: Autònomes | |||
Casos pràctics | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 |
Classes teòriques
Classes centrades en l'ensenyament dels conceptes bàsics utilitzats en la indústria de l'esdeveniment (principals associacions, formes de comunicació, eines d'organització, anàlisi d'esdeveniments, desenvolupament de ROI, etc.)
Classes pràctiques
Els estudiants treballaran conjuntament amb el professor casos reals a classe i faran l'anàlisi de les necessitats per aprendre l'habilitat esperada i aplicar-la correctament per a la gestió futura dels esdeveniments.
Estudis de casos i presentacions
La classe es dividirà en comissions, assignades pel professor, i es proposarà un cas per analitzar, desenvolupar i presentar a classe. Els casos seran referents a la indústria de l’esdeveniment i es centraran en els temes tractats a classe.
Planificació d'esdeveniments, execució i assistència
El professor de l'assignatura coordinarà l'organització d'un esdeveniment. Aquesta organització serà a càrrec dels estudiants, supervisats en tot moment pel professor. Això permetrà posar en pràctica els continguts explicats pel professor a l'aula.
Tutories presencials
L'organització de l'esdeveniment requerirà que els comitès es trobin amb el professor per tal de revisar les tasques atorgades, desenvolupar l'organització i planificar en conseqüència l'esdeveniment.
Nota:es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Casos Pràctics i presentacions | 30% | 25 | 1 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 |
Participació i assistència | 10% | 20 | 0,8 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 |
Planificació d'Esdeveniments. | 40% | 28 | 1,12 | 1, 3, 14, 17, 18, 20, 21 |
Test | 20% | 2 | 0,08 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 |
AVALUACIÓ CONTÍNUA
Tots els/les estudiants que trien l’avaluació contínua han d’assistir obligatòriament a un mínim del 80% de les classes i organitzaran un esdeveniment com a presentació final de l’assignatura.
El sistema d’avaluació contínua consta dels següents requisits:
A) Assistència i participació a classe (10%) – assistència mínima del 80% de les classes.
B) Proposta guanyadora (20%) – preparació d’una proposta guanyadora pel teu client amb la finalitat d’obtenir la seva aprovació i poder començar l’organització de l’esdeveniment.
C) Activitat de reflexió sobre l’assignatura (10%) – Què han après i com ho podran aplicar en el seu futur.
D) Organització i presentació final (40%) – Organització d’un esdeveniment. L’assistència a la sessió final de presentacions de projectes serà obligatòria per aprovar l’assignatura.
E) Examen final (20%) – Test que cobreix els conceptes bàsics de l’assignatura.
INFORMACIÓ IMPORTANT: La comunicació oficial ONLINE entre el professor i els estudiants durant el curs es realitzarà a través de MOODLE o el correu oficial de la UAB.
AVALUACIÓ ÚNICA
Els/Les estudiants que trien l’avaluació global estan obligats sol.licitar aquesta modalitat a través de Tràmits en Línia a la web del centre.
L’avaluació única consistirà en l’entrega de dos exercicis (que el professor indicarà a través del campus virtual) i un examen final. Tot s’haurà de lliurar el dia de l’examen d’avaluació única, establert per la Coordinació del Grau.
EXAMEN FINAL / REAVALUACIÓ
L’examen de recuperació està destinat a estudiants que:
Aquest examen comptarà com el 100% de la nota final del curs.
La data i hora seran establertes per la FUAB al calendari oficial del curs.
NO AVALUABLE
La qualificació de l’assignatura serà NO AVALUABLE quan l’estudiant es presenti a menys de la meitat de les activitats d’avaluació i/o no es presenti a la sessió de presentacions finals.
GUIDARA, W. (2022). Unreasonable Hospitality. Optimism Press.
HERNANDEZ, L. (2021). Customer Experience Guía Práctica. Kolima.
KAIROS, C. (2022). The Branding Method. Independently Published.
KOTLER, P. (2023). Marketing 6.0. Wiley John + Sons.
QUINN, Bernadette (2013) Key Concepts in Event Management. Publisher: Sage Publications Ltd
EDVI GRACIA, Ardani (2017) The Importance of the Venue Selection in an Event Organization Case Study: Special Event Organization Rencontre Alumni Enterprise 1 & 2. E-Journal of Tourism, Vol 4, Iss 1
Cheryl MALLEN and Lorne ADAMS (2013) Event management in sport, recreation and tourism: theoretical and practical dimensions. Publisher: Routledge
FENICH, George G. (2015) Planning and Management of Meetings, Expositions, Events and Conventions, Global Edition. eBook
GETZ, Donald (2018) Event Evaluation: Theory and Methods for Event Management and Tourism. eBook
LUNDERGER, Erik; AMBRECHT, John;ANDERSSON, Tommy D.; GETZ, Donald (2017) The Value of Events. eBook
Cap
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 1 | Anglès | segon quadrimestre | matí-mixt |