Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Educació Primària | OT | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
El requisit d'entrada a aquesta assignatura, atès que forma part de la Menció en Llengua Anglesa, és un nivell C1 en llengua anglesa. Els estudiants, a 3r curs, hauran de complir amb aquest requeriment com a màxim abans de la data indicada a la pàgina web de la Facultat de Ciències de l'Educació per poder cursar a 4t, el curs següent, la Menció en Llengua Anglesa. Per cursar aquesta assignatura com a optativa fora de la menció també cal acreditar un nivell C1. Per a més informació, adreceu-vos a Gestió Acadèmica de la Facultat de Ciències de l'Educació.
Aquest curs és obligatori per a l’alumnat matriculat en la Menció d'anglès i optatiu per a qualsevol estudiant d'Educació Primària. S’adreça a tots els futurs mestres interessats a integrar l'ús de les tecnologies per promoure l'aprenentatge de llengües i el treball col·laboratiu. Aquesta assignatura aspira a obrir el camí de la capacitació del professorat d'Educació Primària per a tasques docents relacionades amb l'ensenyament de llengües estrangeres, i la utilització d'aquestes llengües per a la participació de les escoles en programes internacionals de mobilitat i de promoció del plurilingüisme. Els continguts del curs inclouen els principis bàsics d'ensenyament plurilingüe, tal com es recomana en documents a nivell Europeu, com l'European Portfolio for Student Teachers of Languages” (EPOSTL, 2007), la “Guide for the development and implementation of curricula for plurilingual and intercultural education” (CoE, 2015) i l també inclou les característiques destacades en l'informe executiu EVALUATE (2019) sobre les competències pedagògiques-digitals requerides per a l'intercanvi virtual per promocionar l'aprenentatge de llengües. El curs té com a objectiu ajudar els mestres a facilitar les competències comunicatives de l’alumnat, dissenyar i aplicar eficaçment tasques d'aprenentatge de llengües i continguts, utilitzar projectes plurilingües per a l'aprenentatge interdisciplinari, desenvolupar criteris d'avaluació mitjançant descriptors de competències, promoure la sensibilització i la consciència lingüística i intercultural i reflexionar sobre la pràctica docent com a eina valuosa per a la formació permanent —tot això a través del'ús detecnologies, sobretot la media social per comunicar-se amb ‘partners’ en altres parts del món. L’anglès com a llengua franca (o English as a Lingua Franca: ELF) serà l'idioma de la comunicació acadèmica d’estudiants i professorat en aquest curs, incloent documents escrits (programa, lectures, etc.) i documents audiovisuals (videoconferències, comunicació digital, etc.), així com la llengua vehicular de la classe presencial.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes magistrals, activitats grupals, activitats virtuals, discussió de lectures, presentació de treballs individuals i grupals, debats i reflexions sobre qüestions fonamentals dels continguts | 45 | 1,8 | 1, 4, 8, 12, 13, 14, 18, 26, 31, 33, 34, 35 |
Tipus: Supervisades | |||
Treball telecol·laboratiu, desenvolupament de projectes, anàlisi en profunditat de temes específics del contingut | 45 | 1,8 | 1, 4, 12, 13, 18, 26, 31, 33, 34, 35 |
Tipus: Autònomes | |||
Preparació del treball individual i col·lectiu, lectures, preparació per a les discussions, reflexió individual, treball individual relacionat amb el desenvolupament de projectes, treball preparatori relacionat amb el treball en grup telecol·laboratiu | 60 | 2,4 | 1, 4, 8, 12, 13, 14, 18, 26, 31, 33, 34, 35 |
Aquest mòdul combina l'aprenentatge dialògic amb la tel·lecolaboració i l'ús de materials ‟flipped” (d’instrucció invertida). Prenent la premissa subjacent del Sistema Europeu de Transferència de Crèdits (ECTS) que l'aprenentatge dels estudiants ha de promoure una major autonomia de l'estudiant, l'enfocament d'aquest curs posa el mateix èmfasi en el treball realitzat fora de la classe com en les activitats que tenen lloc dins de l'aula. Per facilitar aquest tipus d'aprenentatge, l'ús de la tel·lecolaboració (interactuant amb estudiants d'altres parts del món) és un nexe central per al procés d'aprenentatge d'aquest mòdul, així com la realització de les activitats preparades per a la instrucció invertida (flipped instruction). D'aquesta manera, s'espera que el conjunt d’estudiants (futures i futurs mestres) participin activament en situacions d'aprenentatge presencials (dins de l'aula) i autodirigides (mitjans les tecnologies de comunicació), que promoguin el desenvolupament epistèmic (tant en continguts com en llengües) per després reflexionar sobre com poden transferir aquests coneixements a contextos similars per al seu alumnat. Es vetllarà per un ús no discriminatori de la llengua i per les pràctiques inclusives, inclòs es farà debat sobre les maneres en què la tecnologia avançada pot afectar de manera diferent els rols de gènere.
El curs es divideix en 3 o 4 blocs (segons el calendari i el ritme de classe). Cada bloc se centra en l'aprenentatge pràctic de la didàctica de llengües a través de tecnologies específiques (per exemple, IA, RV, RA, imatges de 360º). Els estudiants treballen individualment i en grup en una sèrie de tasques relacionades amb cada tecnologia. Els treballs individuals i en grup es lliuren al final de cada bloc (vegeu l'avaluació en aquesta guia).
Per a informació més detallada sobre aquest enfocament, podeu consultar: Sadler, R. & Dooly, M. (2016). Twelve years of telecollaboration: What we have learnt. ELT Journal, 70(4), 401-413.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats autònomes (activitats programades telecolaboratives i projecte) | 25% | 0 | 0 | 1, 4, 8, 12, 13, 14, 18, 21, 24, 26, 28, 30, 31, 33, 34, 35, 39 |
Activitats supervisades i treball en grup (activitats programades, etc.) | 25% | 0 | 0 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 11, 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 23, 25, 26, 27, 31, 32, 33, 34, 35, 36, 37, 38, 41 |
Avaluació individual (avaluació continua, presentacions, competències lingüístiques en llengua meta) | 50% | 0 | 0 | 4, 10, 13, 18, 20, 29, 31, 35, 40 |
L'avaluació del curs abasta el desenvolupament de les competències bàsiques identificades per a l'assignatura. Atesa la importància de la participació, l'assistència a les classes presencials de l'assignatura és obligatòria* en un 80%, per poder fer l’avaluació continuada. Els justificants que algunes vegades es presenten en cas d’absència serveixen únicament per explicar l’absència, en cap cas són un eximent de la presencialitat. Si algú no pot complir el percentatge de presencialitat establert, caldrà que es presenti a la recuperació, sempre i quan hagi presentat el 66% de les activitats d’avaluació prèviament.
Arribar tard o marxar abans de la classe/activitats en línia pot afectar el porcentatge d’assistència.
Cal superar els següents blocs per aprovar l'assignatura. Cada bloc es compon de diverses tasques avaluables. Els blocs es divideixen percentualment entre l'esforç individual i col·lectiu de la manera següent:
Restem 1 punt per dia de retard per tasques lliurades després del terminis. No es proporcionaran comentaris sobre tasques lliurades després dels terminis.
Examen de recuperació:
Alumnes que no superen el curs tenen dret a un examen de recuperació. L'examen constarà de diferents parts. La primeres parts seran escrites, la part final serà oral. L'examen de recuperació tindrà lloc el 2 de febrer de 2026.
Les activitats d'avaluació de recuperació seran:
La nota més alta que es pot obtenir a la recuperació és 5/10.
Aquesta assignatura preveu l’avaluació única. En aquest cas, la presencialitat és imprescindible per a l’avaluació en el percentatge anteriorment establert (80%). Si algú no el compleix, pot presentar-se a la convocatòria de recuperación, sempre i quan hagi presentat el 66% de les activitats d’avaluació prèviament.
L'alumnat que opti per una avaluació única hauria de tenir en compte el següent:
Aquesta assignatura no preveu un examen de síntesi. Els alumnes que hagin cursat l'assignatura anteriorment i hagin completat totes les activitats, però no hagin superat l'avaluació continuada i/o l'avaluació única, s'hauran de matricular i després podran optar per l'avaluació única o per presentar-se a l'examen de recuperació, que s'oferirà el 2 de febrer del 2026.
Nota important: Degut al fet que de la naturalesa del curs(especialització enl'ensenyament de l'anglès com a llengua estrangera), s'avaluarà per separat la competència comunicativa en la llengua d'instrucció del mòdul (l'anglès). L’alumnat que no aprovi aquesta avaluació lingüística (a través d'avaluació continuada) no podrà superar el mòdul. Aquesta nota es calculará progressivament a través de rúbriques d'avaluació segons les activitats del mòdul (activitats escrites, orals, etc.). En el cas de l'avaluació única, aquest component és avaluat mitjançant les tasques de treball (escrites) i la defensa oral de les tasques en el dia del lliurament de les tasques. En el cas de l'examen de recuperació, la competència lingüística s'avaluarà mitjançant l'ús de l'anglès en els components escrits i orals de l'examen.
La còpia i el plagi són robatoris intel·lectuals i, per tant, constitueixen un delicte que serà sancionat amb un zero en tot el bloc a què correspongui el treball. En el cas de còpia entre dos alumnes, si no es pot saber qui ha copiat de qui, s'aplicarà la sanció als dos alumnes. En cas de reincidència se suspendrà tota l'assignatura.
L'ús de la intel·ligència artificial: En aquest curs, es pot utilitzar la IA com a eina de suport per generar idees, aclarir conceptes i generar materials didàctics preliminars, però no és acceptable com a substitut del pensament o la veu pròpia de l'estudiant. S'ha de reconèixer clarament qualsevol ús de la IA en les tasques, i s'espera que els estudiants avaluïn críticament i adaptin qualsevol contingut generat per IA segons els contextos específics del curs. Les reflexions, les avaluacions i els lliuraments finals s'han d'elaborar de manera independent i és responsabilitat de l'alumne demostrar la seva visió i comprensió individual. Està estrictament prohibit presentar treballs generats per IA sense divulgació completa, utilitzar la IA per completar 'quizzes' o lectures, o fer servir la IA per produir avaluacions o reflexions individuals. L'ús responsable de la IA en aquesta assignatura significa fer servir-la per millorar, no eludir, el procés d'aprenentatge. En els casos en què hi hagi incertesa o desacord sobre si la IA s'ha usat de manera inadequada, es demanarà a l'estudiant que completi una activitat d'avaluació extraordinària per verificar l'autoria i la comprensió del contingut (p. ex. explicar el seu procés de pensament crític, revisar el treball en un entorn de temps limitat o discutir conceptes clau oralment).
L'avaluació extraordinària es realitzarà davant un tribunal compost per la professora del curs i un altre professor de la menció. Si els membres del tribunal decideixen a favor de l'alumne/a, el tribunal emetrà una qualificació consensuada sobre l'activitat. En cas que el tribunal dicta desfavorablement, se li assignarà un 0 a l'activitat en qüestió i es computarà a l'avaluació continuada de l'alumne.
Bibliografia recomanada (no tota la lectura d'aquesta llista s'utilitzarà específicament durant les activitats dirigides, però són útils per al treball autònom.) Es donarà bibliografia específica per a les activitats al començament del curs o durant el curs. Deguda a la ràpida actualització d'enllaços web, es donarà una llista al començament del curs.
L'enfocament d'aquesta assignatura és l'ús de l'ensenyament i l'aprenentatge de llengües mediat per la tecnologia i, per tant, l'enfocament és a través d'una exploració d'una varietat d'eines digitals. Això implica l'ús de noves aplicacions i tecnologia al llarg del curs. A part de les eines preseleccionades, les noves aplicacions que s'exploraran es determinaran mitjançant la negociació entre estudiants i professors.
Els estudiants haurien de portar portàtils a classe si és possible. Si no és factible, els professors treballaran amb els estudiants per trobar solucions alternatives els dies en què siguin necessaris els portàtils.
Eines organitzatives per al curs:
Agenda d'el curs interactiu: accessible a través d'ordinador, tauleta o mòbil
Tallers: tecnologia recomanats (es poden compartir):
Eines / tecnologia que es proporcionaran pel seu ús a l'aula:
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(TE) Teoria | 90 | Anglès | primer quadrimestre | tarda |