Logo UAB

Llengua Estrangera I (Anglès)

Codi: 103574 Crèdits: 6
2025/2026
Titulació Tipus Curs
Humanitats FB 1

Professor/a de contacte

Nom:
Maria Merce Coll Alfonso
Correu electrònic:
merce.coll@uab.cat

Equip docent

(Extern) TBD

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

Per cursar aquesta assignatura els alumnes han de tenir un nivell d’anglès equivalent al nivell B1 (nivell intermig) del Marc europeu comú de referència per a les llengües. El nivell B1l s’assoleix al final de l’etapa de l’educació secundària post-obligatòria, i serà el punt de partida de l’assignatura.


Objectius

Aquest curs posa un èmfasi especial en la comprensió oral de la llengua anglesa. A partir de diversos TED Talks es tractaran diferents aspectes gramaticals i lèxics de la llengua anglesa corresponents al nivell del curs (com ara les maneres de expressar el comparatiu i el superlatiu o el present simple, entre d'altres). També es treballarà la redacció en llengua anglesa i la comprensió de textos escrits, així com la pronúncia.


Competències

  • Desenvolupar un pensament i un raonament crítics i saber comunicar-los de manera efectiva, tant en les llengües pròpies com en una tercera llengua.
  • Que els estudiants puguin transmetre informació, idees, problemes i solucions a un públic tant especialitzat com no especialitzat.
  • Que els estudiants sàpiguen aplicar els coneixements propis a la seva feina o vocació d'una manera professional i tinguin les competències que se solen demostrar per mitjà de l'elaboració i la defensa d'arguments i la resolució de problemes dins de la seva àrea d'estudi.
  • Que els estudiants tinguin la capacitat de reunir i interpretar dades rellevants (normalment dins de la seva àrea d'estudi) per emetre judicis que incloguin una reflexió sobre temes destacats d'índole social, científica o ètica.

Resultats d'aprenentatge

  1. Construir un text escrit amb la correcció gramatical i lèxica
  2. Construir un text oral amb correcció gramatical i lèxica
  3. Expressar-se en la llengua estudiada, oralment i per escrit, utilitzant el vocabulari i la gramàtica de manera adequada.
  4. Identificar les idees principals i les secundàries i expressar-les amb correcció lingüística.
  5. Interpretar, a partir d'un text, el significat de les paraules desconegudes
  6. Mantenir una conversa adequada al nivell de l'interlocutor.
  7. Realitzar prediccions i inferències sobre el contingut d'un text
  8. Realitzar presentacions orals utilitzant un vocabulari i un estil acadèmic adequat

Continguts

Unit 1: Why do we sleep?

Grammar: The perfect aspect.

Vocabulary: Collocations to talk about sleeping habits.

Unit 2: Image, Identity and Clothing.

Grammar: Structures to talk about amounts and comparisons.

Vocabulary: Vocabulary to talk about image, identity and clothing.

Unit 3: Dealing with groupthink.

Grammar: Cleft sentences.

Vocabulary: Dealing with groupthink.

Unit 4: Challenges.

Grammar: Structures to talk about approximations.

Vocabulary: Obstacles and opportunities.

Unit 5: Inspiration.

Grammar: Unreal past.

Vocabulary: Softening negative statements.

Unit 6: Solutions.

Grammar: Structures to express purpose.

Vocabulary: Solutions collocations.

 


Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Activitats Dirigides 50 2
Activitats Supervisadas 25 1
Tipus: Autònomes      
Activitats Autònoms 50 2

Activitats dirigides:

S’analitzaran i es practicaran els models de text oral i escrit que l’alumnat haurà de treballar i es potenciaran les estratègies d’aprenentatge que faciliten l’expressió i la comprensió oral i escrita.

Activitats supervisades:

Les activitats de tutoria permetran al professor supervisar el progrés d'una manera més individualitzada i resoldre les dificultats amb què es troben els alumnes, així com resoldre els dubtes o les dificultats que puguin sorgir.

Activitats autònomes:

Les activitats autònomes que l’alumnat farà pel seu compte permetran realitzar els treballs i exercicis assignats al llarg del curs i aprofundir en els aspectes concrets amb els quals es tinguin més problemes.

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Deures i exercicis a l'aula 15% 4 0,16 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Examen final 35% 8 0,32 1, 4
Examen parcial 35% 8 0,32 1, 4, 5, 7
Presentació oral 15% 5 0,2 2, 3, 4, 6, 8

  • Els exàmens i la presentació oral són obligatoris.
  • L’estudiantat rebrà la qualificació de No avaluable sempre que no hagi lliurat més del 30% de les activitats d’avaluació.
  • Per tal de fer mitjana entre els exàmens escrits i l’avaluació continuada, els estudiants han d’obtenir una nota mínima de 3,5 a cada un dels exàmens.
  • Aquesta assignatura no preveu el sistema d'avaluació única. 

 Procediment de revisió de les qualificacions

En el moment de realització de cada activitat avaluativa, el professor o professora informarà l’alumnat (Moodle) del procediment i data de revisió de les qualificacions.

Recuperació

  • Només poden optar a la recuperació aquells estudiants que tinguin com a mínim 3,5 de nota mitjana. 
  • La recuperació consistirà en una prova escrita que inclourà tota la matèria del curs. 
  • La nota màxima que es pot obtenir a la recuperació és un 5.

Activitats avaluatives excloses de la recuperació

  • Deures y exercicis en classe
  • Presentació oral

MOLT IMPORTANT:

En cas que l’estudiantat realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura,la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.

Aquesta assignatura permet l’ús de tecnologies d’Intel·ligència Artificial (IA) exclusivament en tasques de cerca bibliogràfica i d’informació i en la correcció de textos per a la preparació de la presentació oral

L’estudiantat ha de (i) identificar les parts que han estat generades amb IA; (ii) especificar les eines utilitzades; i (iii) incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat.

La no transparència de l’ús de la IA en aquesta activitat avaluable es considerarà falta d'honestedat acadèmica i comporta que l’activitat s’avaluï amb un 0 i no es pugui recuperar, o sancions majors en casos de gravetat.


Bibliografia

 

Llibre de text:

Lansford, Lewis, Dummett, Paul, and Helen Stephenson. (2017). Keynote Advanced. Hampshire:National Geographic Learning.

 Llibre de referència

Swan, Michael. 2104. Practical English Usage. 4th ed. Oxford: OUP.

 Diccionaris:

Cambridge Advanced Learner’s Dictionary

Collins Cobuild English Language Dictionary

Collins Dictionary Spanish-English / English-Spanish

Longman Dictionary of Contemporary English (with CD-ROM)

Macmillan English Dictionary for Advanced Learners of English (with CD-ROM)

Oxford Dictionary of Spanish-English / English-Spanish

Cambridge Dictionaries Online www.dictionary.cambridge.org 

Linguee Online Dictionary Linguee | Diccionario español-inglés, entre otros idiomas

Bibliografia de temàtica específica

  •  Per millorar l’expressió escrita es recomanen:

Fawcett, Susan & Alvin Sandberg. 2014. Evergreen.  Boston: Houghton Mifflin.

Raimes, Anne.1991. Keys for Writers: a  Brief Handbook.Boston: Houghton Mifflin.

White, Ronald  & Valerie Arndt. 1991. Process Writing.London: Lognman.

  • Per millorar l’expressió oral es recomana:

Baker, Anne. 2006.  Ship or Sheep? An Intermediate Pronunciation Course. 3rd edition. Cambridge: CUP

Hancock, Mark. 2012. English Pronunciation in Use. Cambridge: CUP. 

  •  Per millorar la comprensió lectora es recomana:

Penguin Readers Selection (levels 4 to 5)

Mikulecky, Beatrice S. & Linda Jeffries. More Reading Power. London: Longman.

 

 


Programari

Aquesta asisgnatura no requereix l'ús o coneixement d'eienes específiques de software.


Grups i idiomes de l'assignatura

La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura

Nom Grup Idioma Semestre Torn
(PAUL) Pràctiques d'aula 1 Anglès primer quadrimestre matí-mixt
(TE) Teoria 1 Anglès primer quadrimestre matí-mixt