Logo UAB

Direcció de Comptes

Codi: 103162 Crèdits: 6
2025/2026
Titulació Tipus Curs
Publicitat i Relacions Públiques OB 3

Professor/a de contacte

Nom:
Maria Montserrat Lavilla Raso
Correu electrònic:
montse.lavilla@uab.cat

Equip docent

Leila Mohammadi

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

Cap.


Objectius

• Conèixer la figura del director de comptes
• Acostar al sector de les agències als estudiants
• Aprendre a desenvolupar exercicis de planificació estratègica: insights, benchmark, brand awareness, brand positioning.
• Crear estratègies i plans de comunicació
• Desenvoulpar noves estratègies en below the line i Internet
• Adquirir eines per a presentacions. Saber vendre i presentar


Resultats d'aprenentatge

  1. CM22 (Competència) Planificar una estratègia publicitària atenent a la part interessada (stakeholders) i també a la repercussió social que tenen.
  2. CM24 (Competència) Dissenyar estratègies de campanyes publicitàries evitant el biaix per raó de gènere.
  3. KM27 (Coneixement) Reconèixer el valor de marques i públics com a eixos estratègics en la relació entre empreses anunciants i persones consumidores.
  4. SM20 (Habilitat) Determinar els objectius de comunicació per al disseny de les estratègies publicitàries més adequades tenint en compte les necessitats de les marques i el públic.
  5. SM21 (Habilitat) Determinar les funcions i les responsabilitats del personal executiu de comptes en la relació agència-anunciant.

Continguts

  • Unitat 1. Benchmark per al desenvolupament del pla de comunicació
    Unitat 2. Públic objectiu: Segmentació, definició del Buyer Persona i Customer Journey
    Unitat 3. Marca: Propòsit de marca, valors i personalitat de marca. Ideació de la marca
    Unitat 4. Mètode del cas: Diversos casos amb reptes de comunicació per resoldre
    Unitat 5. Definició d’estratègia i d’objectius. Concepte de planificació estratègica per al desenvolupament de campanyes
    Unitat 6. Màrqueting digital: Tipologies de campanyes digitals i la seva aplicació a les estratègies de comunicació
    Unitat 7. New business: Presentació de credencials de l’agència. Concursos d’agència 

  

Nota: El contingut de l’assignatura serà sensible als aspectes relacionats amb la
perspectiva de gènere i amb l’ús del llenguatge inclusiu.


Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Classes teòriques, pràctiques i seminaris 52,5 2,1
Tipus: Supervisades      
Tutories 7,5 0,3
Tipus: Autònomes      
Lectura, anàlisi i síntesi de textos, preparació i realització de treballs 82,5 3,3

• Sessions teòriques + sessions pràctiques
• Aula 1 (teoria i pràctica) i aula 2 (pràctica)
• Mètode de cas
• Ponències professionals sector
• Pràctiques individuals + pràctica grup
• Presentacions

 El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s'exposarà el dia de
presentació de l'assignatura i estarà també disponible al Campus Virtual de l’assignatura,
on l’alumnat podrà trobar els diversos materials docents i tota la informació necessària
per l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per motius
de força major segons les autoritats competents, el professorat informarà dels canvis que
es produiran en la programació de l'assignatura i en les metodologies docents.

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Benchmark 30 2,5 0,1 CM22, CM24, KM27, SM20
Pla de comunicació 30 2,5 0,1 CM22, CM24, KM27, SM20
Pràctiques 40 2,5 0,1 CM22, CM24, KM27, SM20, SM21

Aquesta assignatura segueix avaluació continuada o avaluació única

 

Avaluació continuada

Les activitats de l'avaluació continuada són: 30% pla de comunicació - 30% benchmark - 40% exercicis i pràctiques

Per tal de fer la mitja i aprovar la assignatura cal que tant el benchmark com el pla de comunicació estiguin aprovats.

• Obligatòria assistència 80% de les classes. 

• Obligatori lliurament de TOTS els treballs

• Molt estrictes en timings; no s'acceptaran treballs amb un retard superior a una setmana. Els treballs lliurats fora de termini tindran una penalització de -1 punt a restar de la nota final.

Recuperació

L’alumnat tindrà dret a la recuperació de l’assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura.

• Les activitats d'avaluació recuperables són: el pla de comunicació i el benchmark.

Avaluació única

Les activitats de l'avaluació única són: 40% examen - 50% pla de comunicació - 10% exercici pràctic

Recuperacio avaluació única

Les activitats recuperables de l'avaluació única són: l'examen i el pla de comunicació.

 

S’exclouen de la recuperació les pràctiques perquè es tracta d’activitats que impliquen processos de producció i presentació que no es poden reproduir en el període establert per a la recuperació

 

No avaluable

L’alumnat que no hagi completat almenys el 33% de les activitats d’avaluació previstes en l’assignatura serà considerat com a ‘no avaluable’ i així constarà en la qualificació final.

 

 

Segona matrícula

• L'alumnat que es matriculi de nou en la assignatura (repetidors) haurà de realitzar una prova de síntesi que es comunicarà oportunament a l'inici de curs.

Plagi

En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0. 

IA

En aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologiesd'Intel·ligència Artificial (IA) com a
part integrant del desenvolupament del treball, sempre que el resultat final reflecteixi una
contribució significativa de l’alumnat en l'anàlisi i la reflexió personal. L’alumnat haurà
d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia,
especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han
influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA es
considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització en la nota de
l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.

 


Bibliografia

- Cooper, Alan (editor, 2009) Planning: cómo hacer el planeamiento estratégico de las comunicaciones, Ediciones Paraninfo, Madrid.
- Fernández-Gómez, Jorge David (2014) Mecanismos estratégicos en publicidad: de la USP a las Lovemarks, Advook, Sevilla.
- Keller, Kevin Lane (2013) Strategic Brand Management, Pearson.
- Kotler, Philip (2018). Marketing 4.0. Editorial Lid.
- Lannon, Judie y Baskin, Merry (editoras) (2008): A Master Class in Brand Planning. The Timeles Work of Stephen King, JohnWiley & Sons, West Sussex, England.
- Sánchez-Blanco, Cristina (2011): Planificación estratégica. Editorial Universitas. Madrid.
- Santesmases, M (2011). Marketing, conceptos y estrategias. Grupo Anaya Lectura.
- Soler, P (2008). El director de cuentas. Gestión de cuentas en marketing y publicidad. Barcelona: UAB. Servei de Publicacions
- Steel, Jon (2012): Verdades, Mentiras y Publicidad. El arte de la planificación de cuentas. Editorial Fragua, Madrid


Programari

L'assignatura no requereix cap programari específic.


Grups i idiomes de l'assignatura

La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura

Nom Grup Idioma Semestre Torn
(PLAB) Pràctiques de laboratori 51 Català primer quadrimestre tarda
(PLAB) Pràctiques de laboratori 52 Català primer quadrimestre tarda
(TE) Teoria 5 Català primer quadrimestre tarda