Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Publicitat i Relacions Públiques | OP | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Assignatura Planificació de Mitjans
L'assignatura té com a objectius principals introduir a l'estudiant en el món de la planificació estratègica de mitjans. Per a assolir aquest objectiu, l'assignatura es centrarà bàsicament en:
1.- Conèixer en profunditat les característiques dels mitjans publicitaris per tal de poder portar a terme una selecció de mitjans i suports correcta en una estratègia de mitjans.
2.- Ser original en la recerca de nous mitjans, suports i formats publicitaris.
3.- Desenvolupar les aptituds d’investigació de cara al briefing de mitjans.
4.- Conèixer la importància del coneixement del target.
5.- Ser capaç de crear una estratègia de mitjans correcta (decisió estratègica), en funció d’uns objectius determinats.
6.- Practicar les presentacions en públic.
Tema 1 Anàlisi dels mitjans. Característiques qualitatives i quantitatives
Premsa, Revistes, Ràdio, Cinema, Exterior, Internet, Televisió
Tema 2 Elaboració de l’Estratègia de Mitjans
Briefing, Anàlisi de Situació, Estratègia de Mitjans, Selecció de Mitjans, Tàctica d’Actuació, Selecció de Suports, Negociació, Avaluació, Seguiment i Anàlisi Post Campanya
Tema 3 Case Studies: Exemples d’Estratègies de Mitjans
Tema 4 Tècniques de Negociació amb els Mitjans
Tema 5: Planificació tàctica
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Pràctiques i Seminaris | 37,5 | 1,5 | |
Sessions Presencials Teòriques | 15 | 0,6 | |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 7,5 | 0,3 | |
Tipus: Autònomes | |||
Treballs | 82,5 | 3,3 |
La dinàmica del semestre és eminentment pràctica i participativa, orientada a la presentació d’un “concurs” final i centrada en el treball autònom/en grup per a complementar i adaptar els contiguts a les necessitats de cada equip. Es preveuen 4 o 5 pràctiques d’equip més la presentació del Treball final. Unes lectures bàsiques son obligàtories, i seràn la base de discussió a clase per a complementar les sessions teòriques.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s'exposarà el dia de presentació de l'assignatura i estarà també disponible al Campus Virtual de l’assignatura, on l’alumnat podrà trobar els diversos materials docents i tota la informació necessària per l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per motius de força major segons les autoritats competents, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l'assignatura i en les metodologies docents.
Nota: El contingut de l’assignatura serà sensible als aspectes relacionats amb la perspectiva de gènere i amb l’ús del llenguatge inclusiu.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Pràctiques | 50% | 4,75 | 0,19 | CM25, SM23 |
Seminari | 10% | 0,5 | 0,02 | CM25, SM23 |
Treball Final | 40% | 2,25 | 0,09 | CM25, SM23 |
AVALUACIÓ CONTINUADA
L'avaluació de l'assignatura es basarà en l'avaluació de les pràctiques i l'assistència i participació a classe (50%), seminaris (lectures, 10%) i en la presentació d'un treball final que computarà en un 40% per a la nota final. Totes les activitats hauran de ser superades per a optar a l'avaluació final de l'assignatura. L'assistència a les tutories de seguiment del treball final i a la presentació d'aquest són obligatòries.
RECUPERACIÓ DE L’AVALUACIÓ CONTINUADA
Les últimes tres setmanes del curs es dedicaran a activitats de reavaluació. L'alumnat tindrà dret a la recuperacióde l'assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura..
Per a poder-se presentar a la recuperació de l'assignatura, s'haurà hagut d'obtenir la nota mitjana de 3,5. Podran ser recuperables tant les pràctiques com el seminari. S’exclou de la recuperació el treball final perquè es tracta d’una activitat de desenvolupament progressiu amb seguiment continuat.
AVALUACIÓ ÚNICA
El sistema d’avaluació única de l'assignatura està basat en els següents percentatges:
A) 40% Prova teòrica. Haurà d'estar aprovada (5 o més) per superar l'assignatura (condició indispensable)
B) 30% Resolució de 3 casos d’estudi / pràctiques
C) 30% Lliurament d’un treball final: estrategia de mitjans aportant anàlisis de target, de competència, plantejament estratègia, estratègia de mitjans, distribució de pressupost, calendarització accions, etc
A (40%) + B (30%)+ C (30%) = 100% NOTA FINAL DE L’ASSIGNATURA
RECUPERACIÓ DE L'AVALUACIÓ ÚNICA
L'alumnat tindrà dret a la recuperacióde l'assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura.
Per a poder-se presentar a la recuperació de l'assignatura, s'haurà hagut d'obtenir la nota mitjana de 3,5. Podran ser recuperables tant la prova teórica com la resolució dels casos pràctics. S’exclou de la recuperació el treball final perquè es tracta d’una activitat de desenvolupament progressiu amb seguiment continuat.
NO AVALUABLE
L’alumnat que no hagi completat almenys el 33% de les activitats d’avaluació previstes en l’assignatura serà considerat com a ‘no avaluable’ i així constarà en la qualificació final.
PLAGI
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL
En aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d'Inteŀligència Artificial (IA) com a part integrant del desenvolupament del treball, sempre que el resultat finalreflecteixi una contribució significativa de l’alumnat en l'anàlisi i la reflexió personal. L’alumnat haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat
-
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 51 | Català | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 5 | Català | primer quadrimestre | tarda |