Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Publicitat i Relacions Públiques | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Cap
Unitat 1: Introducció al màrqueting estratègic i operatiu.
Unitat 2: Anàlisi i diagnòstic de la situació.
Unitat 3: Estratègies de producte i gestió de marca.
Unitat 4: Estratègies de preu.
Unitat 5: Estratègies de distribució.
Unitat 6: La comunicació integrada de màrqueting.
Unitat 7: Implementació i control del pla de màrqueting.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Seminaris i pràctiques | 33 | 1,32 | |
Sessions de teoria | 15 | 0,6 | |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 6 | 0,24 | |
Tipus: Autònomes | |||
Realització d'exercicis, lectures i estudi | 83,5 | 3,34 |
L'assignatura combinarà les classes magistrals -a les quals s’impartiran els continguts teòrics bàsics- amb la realització d’exercicis pràctics, on s’aplicaran els coneixements adquirits a les sessions teòriques. Es preveu també la realització de tutories de seguiment del treball final, així com la realització d'exercicis de forma autònoma per part de l'alumnat, dins i fora de l'aula.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s'exposarà el dia de presentació de l'assignatura i estarà també disponible al Campus Virtual de l’assignatura, on l’alumnat podrà trobar els diversos materials docents i tota la informació necessària per l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per motius de força major segons les autoritats competents, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l'assignatura i en les metodologies docents.
Nota: El contingut de l’assignatura serà sensible als aspectes relacionats amb la perspectiva de gènere i amb l’ús del llenguatge inclusiu.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen final | 50% | 2 | 0,08 | KM26 |
Pràctiques | 15% | 3 | 0,12 | SM20, SM22 |
Treball de curs | 35% | 7,5 | 0,3 | CM21, CM22, CM24 |
Avaluació continuada:
La nota final de l’assignatura en la modalitat d’avaluació continuada s’obté a partir dels següents percentatges:
a) 50% Prova teòrica final. Cal treure una nota superior a 4 a la prova teòrica per poder fer mitjana amb la resta d’ítems d’avaluació.
b) 15% Realització i presentació dels exercicis pràctics (individuals i en grup), que es realitzaran al llarg del curs, tant dins com fora de l’aula.
c) 35% Realització i presentació oral del treball final, els requeriments del qual s’explicaran a classe i es publicaran al Campus Virtual.
Avaluació única:
La nota final de l’assignatura en el sistema d’avaluació única s’obté a partir dels següents percentatges:
a) 50% Prova teòrica final. Cal treure una nota superior a 4 a la prova teòrica per poder fer mitjana amb la resta d’ítems d’avaluació.
b) 20% Resolució individual de casos pràctics a l’aula.
c) 30% Lliurament d’un treball final, els requeriments del qual s’explicaran a classe i es publicaran al Campus Virtual.
Nota: En el sistema d’avaluació única, és obligatori assistir presencialment a classe a les següents sessions: 1) presentació de l’assignatura; 2) prova teòrica i resolució de casos pràctics.
Segona convocatòria i successives:
L’alumnat podrà seguir qualsevol dels sistemes d’avaluació previstos a primera convocatòria i, addicionalment, podrà optar per l’avaluació de l’assignatura exclusivament a partir d’una prova teòrica-pràctica final (100% de la nota final).
Recuperació:
a) Avaluació continuada
Segons normativa, per poder participar al procés de recuperació, l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat almenys de dos terços del total d'activitats avaluables de l'assignatura.
Recuperació de la prova teòrica: Només pot recuperar la prova teòrica final l’alumnat que hagi obtingut una qualificació inferior a 4 en aquest ítem d’avaluació. La recuperació consistirà en una prova escrita d'avaluació de coneixements teòrics.
No es podrà recuperar ni el treball final de l’assignatura ni la resolució individual de casos pràctics, perquè la naturalesa d’aquestes activitats i el temps disponible a la recuperació ho fa impossible.
b) Avaluació única
Segons normativa, per poder participar al procés de recuperació, l'alumnat ha d'haver estat prèviament avaluat almenys de dos terços del total d'activitats avaluables de l'assignatura.
Recuperació de la prova teòrica: Només pot recuperar la prova teòrica final l’alumnat que hagi obtingut una qualificació inferior a 4 en aquest ítem d’avaluació. La recuperació consistirà en una prova escrita d'avaluació de coneixements teòrics.
Recuperació de la resolució individual de casos pràctics: Només podrà recuperar aquest ítem d’avaluació l’alumnat que hagi obtingut una qualificació mínima de 3,5. La recuperació consistirà en un exercici presencial de característiques similars al de la primera convocatòria.
Indicacions en relació a la qualificació “No avaluable”
Segons el punt 9 de l’article 266 de la Normativa Acadèmica de la UAB, “quan es consideri que l’estudiant no ha pogut aportar prou evidències d’avaluació s’ha de qualificar aquesta assignatura com a no avaluable”. En aquesta assignatura, es qualificarà amb un “no avaluable” l’alumnat que no es presenti a la prova teòrica final o que no lliuri el treball final de l’assignatura. Les pràctiques no entregades es qualificaran amb un zero, a excepció de faltes d’assistència per causes de força major.
Ús de la intel·ligència artificial
Per a aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d'inteŀligència artificial (IA) exclusivament en tasques de suport, com ara la correcció de textos o les traduccions, així com en altres situacions específiques prèviament aprovades pel professorat. L’alumnat haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA en aquesta activitat avaluable es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.
Plagi
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Andreu, Luisa; Bigné, Enrique. (2004). Marketing estratégico de destinos turísticos. Ediciones Tirant lo Blanch.
Kotler, Philip; Keller, Kevin Lane. (2012). Dirección de marketing (14.ª ed.). Pearson Educación.
Lambin, Jean-Jacques; Schuiling, Isabelle. (2012). Marketing estratégico y operativo: El camino hacia la creación de valor (9.ª ed.). McGraw-Hill.
Miquel, Salvador; Bigné, Enrique; Mollá, Ana. (2010). Investigación de mercados y comportamiento del consumidor. ESIC Editorial.
Moorman, Christine; Rust, Roland T.; Bhalla, Girish. (2010). Rethinking marketing. Harvard Business Review, 88(1), 94–101. https://hbr.org/2010/01/rethinking-marketing
Quelch, John A.; Jocz, Katherine E. (2012). All business is local: Why place matters more than ever in a global, virtual world. Portfolio/Penguin.
Santesmases, Miguel. (2011). Marketing: Conceptos y estrategias (7.ª ed.). Ediciones Pirámide.
Taylor, Heidi. (2022). B2B marketing strategy: Differentiate, develop and deliver lasting customer engagement. Kogan Page.
No es requereix cap programari.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 51 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 52 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 5 | Català | segon quadrimestre | tarda |