Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Publicitat i Relacions Públiques | OP | 4 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Coneixements mitjans de la llengua anglesa, per escriure i expressar-se oralment amb certa fluïdesa
De forma general aquesta assignatura pretén:
• D'una banda, veure la importància dels sistemes d'informació en l'actualitat, dins de les organitzacions i clarificar l'alumnat el paper d'aquests sistemes d'informació en el procés de presa de decisions de màrqueting.
• D'una altra, explicitar el contingut i el procés de desenvolupament d'uns sitema tipus en una organització, dotant l'alumnat els coneixements bàsics dels moderns sistemes d'informació.
A més, específicament, aquest programa està plantejat de manera que els participants puguin:
• Desenvolupar la seva capacitat per analitzar problemes de màrqueting i l'habilitat per descompondre'ls en qüestions més senzilles, de tal manera que sigui factible la recerca d'Informació per a resoldre'ls.
• Adquirir els coneixements bàsics sobre Gestió de la Informació, per a, almenys, ser capaços d'enfocar el desenvolupament i la posada en marxa d'un SIM.
• Desenvolupar la sensibilitat cap als biaixos i limitacions de la informació.
• Recordar alguns dels mètodes i tècniques i fonts d'Investigació més actuals en el camp del màrqueting
• Dotar l'alumnat de la metodologia d'aplicació, explicitar el contingut i el seu desenvolupament.
Sistemes d'Informació de màrqueting
Fonts d'informació.
L'auditoria de màrqueting
Big data
Màrqueting relacional i CRM
Sistemes d'informació centrats en el consumidor:
Business Intelligence i Sistemes d'informació
La Globalització, el Márketing y los SI
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Sessions pràctiques | 37,5 | 1,5 | |
Sessions teòriques | 15 | 0,6 | |
Tipus: Supervisades | |||
Seminaris i revisió exercicis | 3,5 | 0,14 | |
Tutories de pràctiques | 4 | 0,16 | |
Tipus: Autònomes | |||
Investigació, lectures, identificació de models per seminaris | 22,5 | 0,9 | |
Treball grupal preparació de pràctiques | 60 | 2,4 |
L'assignatura s'imparteix 100% en anglès i els alumnes hauran de respondre oralment i de forma escrita en la llengua anglesa. En pràctiques, magistrals i exàmens.
Sistemes d'Informació de Màrqueting és un compendi de diferents àrees de coneixement i, per tant, el seu desenvolupament és interdisciplinari. Direcció empresarial, màrqueting, investigació de mercats, informàtica, planificació estratègica, comunicació, socialmedia, intervenen en el seu disseny.
Basant-se aquesta amplitud temàtica, es desenvolupa el marc del programa de la mateixa partint d'un principi teoricopràctic.
Les sessions de l'assignatura consistiran en:
Sessions teòriques
Tutoria de la feina grupal de l'assignatura
Sessions pràctiques en què els grups de treball abordaran el disseny de solucions que són utilitzades en els Sistemes d'Informació de Màrqueting (com són el Big Data, el CRM, etc ...). Aquest disseny es realitzarà a nivell conceptual, sense entrar en el desenvolupament de solucions software i / o hardware.
Sessions de tutoria en què es revisarà l'avenç de cada grup durant la realització de les pràctiques de l'assignatura.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informaràdels canvis que es produiran en la programació de l’assignatura i en les metodologies docents.
Nota: El contingut de l’assignatura serà sensible als aspectes relacionats amb la perspectiva de gènere i amb l’ús del llenguatge inclusiu
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Exàmen final | 40 | 2 | 0,08 | CM21, KM27, SM22 |
Exercicis i informes individuals | 10% | 1 | 0,04 | CM21, KM27, SM22 |
Pràctiques avaluades sobre la teoria magistral | 25% | 3 | 0,12 | CM21, KM27, SM22 |
treball grupal de l'assignatura | 25% | 1,5 | 0,06 | CM21, KM27, SM22 |
MARSHALL, KIMBALL.P -(1995)" Marketing Information Systems: creating Competitive Advantage in the information age"-Ed. BOYD and Fraser - Jackson State University .USA
GARMENDIA AGUIRRE, Fermin (2007) " El nuevo sistema de información de MK- SIMK-".Ed. Librios profesionales ESIC-
ANDREU,R. RICART, J.E. VALOR J.(1997) "Estrategias y Sistemas de Información" Ed.MacGraw Hill Madrid
EMERY, J.C.(1990) "Sistemas de Información para la Dirección: Recurso estratégico crítico" Ed. Diaz Santos S.A. Madrid
GÓMEZ, ALVARO; SUAREZ, CARLOS. (2011) “Sistemas de Información: Herramientas prácticas para la gestión”, 4ª edición, Ed. Ra-Ma, Madrid
KOTLER, Philip.(2012) “Dirección de Marketing” Ed. Prentice Hall.
A més, al llarg del curs es facilitaran diferents documents.
sense software
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 51 | Anglès | primer quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 5 | Anglès | primer quadrimestre | tarda |