Aquesta versió de la guia docent és provisional fins que no finalitzi el període d’edició de les guies del nou curs.

Logo UAB

Tècniques de Negociació i Lideratge

Codi: 103154 Crèdits: 6
2025/2026
Titulació Tipus Curs
Publicitat i Relacions Públiques OP 4

Professor/a de contacte

Nom:
Aranzazu Danés Vilallonga
Correu electrònic:
aranzazu.danes@uab.cat

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

Bon nivell d’anglès, interès per la temàtica de l’assignatura i desig de participar, aportar i desenvolupar-se personalment i acadèmicament.


Objectius

- Conèixer els conceptes, principis i habilitats que es requereixen per a liderar amb èxit.
- Adquirir els recursos, eines i actituds necessàries per al lideratge d'equips.
- Conèixer els conceptes, principis i habilitats per tal de negociar de manera eficient.
- Adquirir els recursos, eines i actituds necessàries per a negociar de forma efectiva.
- Desenvolupar el potencial personal i professional per a poder exercir el lideratge i la negociació.


Resultats d'aprenentatge

  1. CM29 (Competència) Crear les sinergies idònies amb institucions i mitjans per reforçar els valors intangibles de les organitzacions.
  2. KM30 (Coneixement) Reconèixer els valors intangibles de les organitzacions i els seus públics com a eixos estratègics en el disseny i la planificació d'accions de relacions públiques.
  3. SM24 (Habilitat) Determinar els objectius de comunicació per al disseny de les accions de relacions públiques més adequades atenent a les necessitats d'organitzacions i de públic.
  4. SM25 (Habilitat) Interpretar les necessitats dels diferents sectors d'activitat empresarial per adaptar les estratègies de relacions públiques als objectius de comunicació.
  5. SM27 (Habilitat) Aplicar la negociació i el lideratge per a la gestió solvent de la comunicació de crisi.

Continguts

-        Els líders... neixen o es fan?

-        Estils de lideratge

-        El Poder

-        Motivació

-        Habilitats de Comunicació

-        Treball en equip, diferència entre exclusió, integració e inclusió

-        El conflicte

-        Tipus de negociacions

-        Preparar una negociació

-        Tàctiques de negociació

-        Negociació basada en interessos

-        Tancament d’acords

El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s'exposarà el dia de presentació de l'assignatura i estarà també disponible al Campus Virtual de l’assignatura, on l’alumnat podrà trobar els diversos materials docents i tota la informació necessària per l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per motius de força major segons les autoritats competents, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l'assignatura i en les metodologies docents.


Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
15h Classes de teoria / 37,5h Sessions de Seminari 52,5 2,1 CM29, KM30, SM24, SM25, SM27
Tipus: Supervisades      
Tutories 7,5 0,3 SM24, SM25, SM27
Tipus: Autònomes      
Preparació de lectures, treballs i presentacions. 82,5 3,3 CM29, KM30, SM24, SM25, SM27

Les classes són dinàmiques i participatives. 

Combinen, per una part, una part teòrica,  i per l’altra, la seva aplicació pràctica grupal i individual a través de dinàmiques de coaching, treballs i presentacions diverses.

A totes les classes es fomentarà sempre el debat constructiu i obert, el creixement personal i la reflexió individual i col·lectiva. 

Setmanalment es penjarà al Campus Virtual la informació relativa a la classe realitzada.

Nota: El contingut de l’assignatura serà sensible als aspectes relacionats amb la perspectiva de gènere i amb l’ús del llenguatge inclusiu.

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Assistència a classe i participació 20% 0,5 0,02 CM29, KM30, SM24, SM25, SM27
Examen Final 30% 2 0,08 CM29, KM30, SM24, SM25, SM27
Treballs pràctics 50% 5 0,2 CM29, KM30, SM24, SM25, SM27

Les activitats de l’avaluació continuada són:

a)    Examen, 30% sobre la qualificació final

b)    Assistència a classe i participació, 20% sobre la qualificació final

c)    Treballs pràctics, 50% sobre la qualificació final

Per superar l’assignatura l’alumnat haurà d’obtenir una mitjana ponderada dels tres ítems d’avaluació no inferior a 5. En cas contrari haurà d’anar a la recuperación de l’assignatura.

Recuperació de l’avaluació continuada

L’alumnat tindrà dret a la recuperació de l’assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura.

Les activitats que queden excloses del procés de recuperació són l’assistència a classe i participació.

Les activitats de l’avaluació única són:

a)    Examen, 50% sobre la qualificació final.

b)    Lliurament d’un treball: resum de 5 llibres de la bibliografia, 25% de la nota final.

c)    Aplicació pràctica en casos reals, 25% de la nota final.

Per superar l’assignatura l’alumnat haurà d’obtenir una mitjana ponderada dels tres ítems d’avaluació no inferior a 5. En cas contrari haurà d’anar a la recuperación de l’assignatura.

Recuperació 

En qualsevol cas, els ítems recuperables són l’examen i les pràctiques (en el cas d'avaluació continua) i/o l’aplicació práctica en casos reals (en el cas de l'avaluació única).

No avaluable

L'alumnat que no tingui cap assistència a classe i no es presenti a l'examen serà no avaluable. 

Plagi

En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.

Inteŀligència artificial

Per a aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) exclusivament en la correcció de textos o les traduccions. L'alumnat haurà d'identificar clarament quan hagi utilitzat aquesta eina amb aquesta finalitat. En cap cas es podrà utilitzar la IA per buscar respostes. El desenvolupament del pensament crític és bàsic en aquesta assignatura i no es podran utilitzar eines que puguin influir en la reflexió crítica i el resultat final de l'activitat. La no transparència en l'ús de la IA en aquesta activitat avaluable es considerarà una falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l'activitat, o sancions majors en cas de gravetat.

 

 


Bibliografia

Alberoni, Francesco (2003). El arte de liderar.

Anderson, Dana. (2005). Coaching that counts.

Ariely, Dan (2010). The upside of irrationality.

Barak, Michelle. (2005). Managing diversity: Toward a globally inclusive workplace.

Brown, Brené. (2012). Daring greatly: How the courage to be vulnerable transforms the way we live, love, parent, and lead 

Bryman, Alan. (1992). Charisma and leadership in organisations.

Carnegie, Dale. (1936). How to win friends and influence people.

Chouinard, Yvon. (2005). Let my people go surfing. 

Ciadlini, Robert. (2006). Influence: The psychology of persuasion.

Connors, Roger & Smith, Thomas. (2011). Change the culture, change the game.

Covey, Stephen (1989). The 7 habits of highly effective people. 

Coyle, Daniel. (2016). The culture map.

Cuddy, Amy (2015). Presence.

David, Susan (2016). Emotional agility: Get unstuck, embrace change, and thrive in work and life. 

Duckworth, Angela. (2016). Grit.

Dweck, Carol. (2006). Mindset: The new psychology of success.

Edmondson, Amy (2018). The fearless organization: Creating psychological safety in the workplace for learning, innovation, and growth.  

Gallo, Carmine. (2014). Talk like TED. 

Grant, Adam (2013). Give and take. 

Grant, Adam (2016). Originals. 

Lencioni, Patrick. (2003). Las cinco disfunciones de un equipo: un inteligente modelo para formar un equipo cohesionado y eficaz.

McGonigall, Kelly (2015). The upside of stress.

Mnookin, Robert. (2002). Resolver conflictos y alcanzar acuerdos.

Navarro, Joe. (2008). What everybody is saying.

Palomo, Mª Teresa (2010). Liderazgo y motivación de equipos de trabajo.

Pease, Allan. (2012). El arte de negociar y persuadir.

Pink, Daniel (2009). The surprising truth about what really motivates us.

Sandberg, Sheryl. (2013). Lean in.

Schwartz, Barry (2015). Why we work. 

Scott, Kim (2017). Radical Candor: How to get what you want by saying whatyou mean. 

Senge, Peter. (1995). La quinta disciplina: cómo impulsar el aprendizaje en la organización inteligente.

Sharma, Robin (2010). The leader who had no title.

Sinek, Simon (2009). Start with why. 

Sinek, Simon (2023). Los líderes comen al final (8a edición).

Ury, William & Fisher, Roger. (1981). Getting to yes.

Ury, William. (2005). Alcanzar la paz: resolución de conflictos y mediación en la familia, el trabajo y el mundo. Munduate, Lourdes. (2005). Gestión de conflicto, negociación y mediación.

Ury, William. (2012). ¡Supere el no! Cómo negociar con personas que adoptan posiciones inflexibles.

Winkler, John. (2004). Cómo negociar para mejorar resultados.


Programari

No es necessita cap software especial


Grups i idiomes de l'assignatura

La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura

Nom Grup Idioma Semestre Torn
(PLAB) Pràctiques de laboratori 51 Anglès primer quadrimestre tarda
(TE) Teoria 5 Anglès primer quadrimestre tarda