Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Publicitat i Relacions Públiques | FB | 1 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No són necessaris coneixements previs d’economia.
Es tracta d’una assignatura de primer curs, primer semestre, per tant, de formació bàsica.
L’assignatura proporciona els instruments bàsics de l’anàlisi econòmica que han de permetre analitzar i entendre el funcionament de les economies de mercat, posant èmfasi en el comportament de les empreses i en les diferents estructures de mercat.
El contingut de l'assignatura serà sensible als aspectes relacionats amb la perspectiva de gènere.
Els objectius formatius de l’assignatura es poden sintetitzar en els següents punts:
1. Tenir els coneixements teòrics bàsics de la micro i macroeconomia
2. Conèixer el funcionament dels mecanismes de mercat (oferta, demanda) en diferents contextos
3. Demostrar l’adquisició dels coneixements a través de l’expressió escrita i oral.
Part I: L’economia de mercat
1.- L’economia i l’empresa com a objectes d’estudi
Introducció i conceptes generals.
2.- L’economia de mercat
El funcionament de l’economia de mercat. Anàlisi de la demanda. Anàlisi de l'oferta. L'equilibri del mercat.
3.- Introducció a la Macroeconomia
La demanda agregada i l’oferta agregada. El diner, els bancs i la política monetària. La política fiscal.
Part II: L'empresa
4.- Els costos i la producció
Els factors i el producte. Economies i deseconomies d'escala. Els costos de producció.
5.- Les empreses dels mercats competitius
La competència perfecta. El comportament de les empreses i la maximització de beneficis.
6.- Els mercats de competència imperfecta
El monopoli. La discriminació de preus. L’oligopoli. La competència monopolística. La publicitat.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
classes magistrals (teoria) | 37,5 | 1,5 | |
seminaris | 15 | 0,6 | |
Tipus: Supervisades | |||
tutories | 7,5 | 0,3 | |
Tipus: Autònomes | |||
estudi | 82,5 | 3,3 |
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen Final | 35% | 2,5 | 0,1 | CM04, KM05, SM05 |
exercicis i resolució casos pràctics | 15% | 2 | 0,08 | CM04, KM05, SM05 |
Proves escrites a realitzar en les dates especificades | 50% | 3 | 0,12 | CM04, KM05, SM05 |
Avaluació continuada
L’avaluació de l’assignatura es durà a terme de manera continua al llarg del curs tenint en compte els següents criteris:
Els alumnes que hagin participat de l'avaluació continuada i suspenguin, podran recuperar-la sempre que hagin obtingut una nota mínima de 3 punts, i hagin realitzat la revisió ordinària. La nota assolida en l'examen de recuperació (activitat de reavaluació) serà la qualificació final. La recuperació tindrà lloc dins del període que estableix el calendari acadèmic de la facultat. Totes les activitats, són recuperables sempre que l'alumnat hagi estat avaluat en un mínim de 2/3 parts del total d'activitats avaluables.
En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.
Avaluació única (per a aquell alumnat la sol·licitud del qual hagi estat acceptada)
Els estudiants que iniciïn el procés d’avaluació esgoten la convocatòria i tindran una nota final d’aprovat o suspès de l’assignatura, en cap cas de no presentat. L’excepció és únicament pel cas de l'alumnat que hagi optat per l'avaluació continuada i s’hagi presentat només a un dels tres examens escrits, en aquest cas, la nota és 'no avaluable'.
Inteŀligència Artificial
En aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d'Inteŀligència Artificial (IA) com a part integrant del desenvolupament del treball, sempre que el resultat final reflecteixi una contribució significativa de l’alumnat en l'anàlisi i la reflexió personal. L’alumnat haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.
Bibliografia Bàsica
Projecte CORE, La Economía, e-book gratuït: La Economía – La Economía (core-econ.org).
Krugman, Paul; Wells, Robert; Graddy, Katheryn. (2015) Fonaments d'economia, Editorial Reverté.
Mankiw, Gregory N. (2012). Principios de economia, Thomson-Paraninfo, 6ª ed.
Mochón, Francisco (2009). Economía. Teoría y Política. Ed. McGraw-Hill, 6ª ed.
Samuelson, Paul; Nordhaus, William (2010). Economía. Ed. McGraw-Hill, 19ª ed.
Torres, Juan. (2017). Introducción a la economía. Piramide
Enllaços web:
Pàgina web de l'assignatura: http://introduccioeconomia-dea.uab.cat/
Altres pàgines:
Banco de España: www.bde.es
Instituto Nacional de Estadística: www.ine.es
Ministerio de Economía y Hacienda: www.mineco.es
Fondo Monetario Internacional: www.imf.org
Organización para la Cooperación y el Desarrollo Económico (OCDE): www.oecd.org
Enllaços addicionals:
https://sites.google.com/view/uab-econ4you
Word, power point, excel
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 51 | Català | segon quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 52 | Català/Espanyol | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 5 | Català | segon quadrimestre | tarda |