Logo UAB

Actualitat en Publicitat i Relacions Públiques

Codi: 103139 Crèdits: 6
2025/2026
Titulació Tipus Curs
Publicitat i Relacions Públiques OP 4

Professor/a de contacte

Nom:
Santiago Jordán Ávila
Correu electrònic:
santiago.jordan@uab.cat

Idiomes dels grups

Podeu consultar aquesta informació al final del document.


Prerequisits

No es precisen prerequisits

Objectius

Conèixer i desenvolupar les tendències actuals de comunicació publicitària i de RRPP a l'àmbit empresarial.
Conèixer i practicar les darreres eines de planificació de la comunicació de les marques.
Coolhunting
Conéixer l'agència del futur.
Explicar les noves eines de comunicació publicitària i de RRPP la seva integració al pla de màrqueting de l'anunciant.
Desenvolupar els treballs mitjançant el mètode del cas

Resultats d'aprenentatge

  1. CM12 (Competència) Integrar la legislació vigent en l'àmbit de la publicitat i les relacions públiques per a un acompliment socialment responsable de l'activitat professional.
  2. KM14 (Coneixement) Indicar els principals corrents culturals i tradicions artisticoliteraris que incideixen en la comunicació persuasiva.
  3. KM16 (Coneixement) Descriure l'estructura del teixit empresarial dels principals grups de publicitat i relacions públiques.
  4. SM12 (Habilitat) Analitzar campanyes publicitàries i accions de relacions públiques a partir de les teories i conceptes propis de la disciplina.

Continguts

Generació de coneixement en actualitat publicitària i de RRPP i aplicació del mateix destacant entre d'altres aproximacions a:
										
											
										
											1.Màrqueting 2.0
										
											2.Màrqueting 3.0 i 4.0
										
											3.La planificació estratègica: Account Planner
										
											4.Oceans Blaus versus Oceans Vermells
										
											5.T- Plann aplicat
										
											6.L'agència del futur
										
											7.Tendències en gabinets de comunicació i relacions públiques
										
											8.Noves àrees en Relacions Públiques

El contingut de l’assignatura serà sensible als aspectes relacionats amb la perspectiva de gènere i amb l’ús del llenguatge inclusiu.

Activitats formatives i Metodologia

Títol Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Tipus: Dirigides      
Classes magistrals 37,5 1,5
Seminaris 15 0,6
Tipus: Supervisades      
Tutories i revisió d'exercicis 7,5 0,3
Tipus: Autònomes      
Estudi individual, lectures, realització d'exercicis 82,5 3,3

Classes amb exposició de continguts formatius per part del professor.
Classes pràctiques amb resolució de casos.
Proactivitat de l'alumne.
Treball en equip
Seminaris

Planificació de l'assignatura.

El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s'exposarà el dia de presentació de l'assignatura i estarà també disponible al Campus Virtual de l’assignatura, on l’alumnat podrà trobar els diversos materials docents i tota la informació necessària per l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per motius de força major segons les autoritats competents, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l'assignatura i en les metodologies docents.

Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.


Avaluació

Activitats d'avaluació continuada

Títol Pes Hores ECTS Resultats d'aprenentatge
Examen 30% 2 0,08 CM12, KM14, KM16, SM12
Pràctiques 40 3 0,12 CM12, KM14, KM16, SM12
Treball 30 2,5 0,1

Avaluació continuada: està formada per tres ítems:

a) Examen: 30 %. 

b) Pràctiques 4/10%: 40%

c) Treball curs: 30%

És obligatòria la presència a l'aula per a l'exposició dels treballs i casos desenvolupats. Cal aprovar el test de coneixements per aprovar l'assignatura.

Recuperació de l'avaluació continuada

Totes les activitats, tant de teoria com de pràctiques (seminaris i laboratoris), són recuperables sempre que l'alumnat hagi estat avaluat en un mínim de 2/3 parts del total d'activitats avaluables.

Avaluació única: L'avaluació única es compon de tres ítems per: 

a)    Treball global de l’assignatura amb un valor de nota del 50% i recuperable per l’alumnat. 

b)    Dues pràctiques de classe amb un valor de nota del 20, és a dir, un 10% cadascuna. 

c)    Un test de coneixements amb un valor de nota del 30%. 

Totes les activitats són recuperables sempre que l'alumnat hagi estat avaluat en un mínim de 2/3 parts del total d'activitats avaluables.

No avaluable

L’alumnat que no hagi completat almenys el 33% de les activitats d’avaluació previstes en l’assignatura serà considerat com a ‘no avaluable’ i així constarà en la qualificació final.

Plagi

En cas que l’estudiant realitzi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació, es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació, amb independència del procés disciplinari que s’hi pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en els actes d’avaluació d’una mateixa assignatura, la qualificació final d’aquesta assignatura serà 0.

Ús de la IA

En aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d'Inteŀligència Artificial (IA) com a part integrant del desenvolupament del treball, sempre que el resultat final reflecteixi una contribució significativa de l’alumnat en l'anàlisi i la reflexió personal. L’alumnat haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.

 

 
 

Bibliografia

Donades les característiques de l'assignatura s'adjunten les principals revistes de lectura

1. El Publicista

2. Campaign

3. Advertising Age

4. Anuncios

5. Agenda de la comunicación

6. Anuario de marketing

7.Control

8.Anuario de la creatividad española

9. IP


Programari

L'assignatura no requereix cap programari específic.


Grups i idiomes de l'assignatura

La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura

Nom Grup Idioma Semestre Torn
(SEM) Seminaris 51 Català primer quadrimestre tarda
(TE) Teoria 5 Català primer quadrimestre tarda