Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Publicitat i Relacions Públiques | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No és necessari cap requisit previ.
Explorar la disciplina des dels seus fonaments teòrics, la conceptualització i els orígens històrics.
Comprendre la dimensió professional de l’activitat de les relacions públiques.
Familiaritzar-se amb les diferents àrees d’especialització en l’àmbit de les relacions públiques.
Adquirir coneixements sobre les eines bàsiques utilitzades en les relacions públiques.
Entendre els principis i l’ètica per a l’exercici de la professió en el context de les organitzacions.
Unitat 1: Les Relacions Públiques: orígens, fonaments, conceptualització
Unitat 2: Conceptes i elements fonamentals de les Relacions Públiques
Unitat 3: La professió i el seu desenvolupament en les organitzacions
Unitat 4: Àrees d’especialització de les Relacions Públiques
Unitat 5: Els principis i l’ètica del professional de les Relacions Públiques
Nota: El contingut de l’assignatura serà sensible als aspectes relacionats amb la perspectiva de gènere i amb l’ús del llenguatge inclusiu.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
classes magistrals i sessions pràctiques | 52 | 2,08 | CM13, CM14, KM13, KM15, SM12 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories i presentació de treballs | 6 | 0,24 | CM13, CM14, KM15, SM12 |
Tipus: Autònomes | |||
Lectures, preparació de pràctiques i proves, i realització de treballs | 84 | 3,36 | CM13, CM14, KM15, SM12 |
Per a aquesta assignatura es contemplen activitats dirigides a través de classes magistrals i sessions pràctiques, complementades amb treball autònom de l’alumnat i activitats supervisades.
Activitats dirigides: Inclouen classes magistrals i sessions pràctiques.
Classes magistrals: exposició detallada dels continguts teòrics del temari, especialment dels conceptes clau de la matèria. Aquestes sessions proporcionen la base teòrica necessària perquè l’alumnat aborde amb seguretat les activitats d’aprenentatge posteriors.
Sessions pràctiques: la classe es dividirà en subgrups per treballar de forma més personalitzada amb el professorat a càrrec dels seminaris. En aquestes sessions es duran a terme exercicis grupals, directament relacionats amb els temes impartits, seguint mètodes com l’estudi de cas, la resolució de problemes de comunicació i l’anàlisi i posada en comú d’articles especialitzats.
Treball autònom: Inclou tant activitats grupals com individuals fora de l’aula.
Activitats supervisades: Inclouen tutoríes grupals, presentacions orals de treballs i proves d’avaluació.
L'alumnat disposarà al campus virtual decontingut complementari per a cada bloc temàtic. Aquests materials hauran de ser llegits i revisats amb antelació tant per fer les pràctiques com preparar-se la prova teòrica final.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s'exposarà el dia de presentació de l'assignatura i estarà també disponible al Campus Virtual de l’assignatura, on l’alumnat podrà trobar els diversos materials docents i tota la informació necessària per l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per motius de força major segons les autoritats competents, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l'assignatura i en les metodologies docents.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Activitats pràctiques | 30% | 3 | 0,12 | CM13, CM14, SM12 |
Prova teòrica | 40% | 2 | 0,08 | CM13, KM13, KM15 |
Treball final | 30% | 3 | 0,12 | CM14, KM15 |
Avaluació continuada
El sistema d'avaluació continuada de l'assignatura està basat en els següents percentatges:
A) 40% Control de coneixement: prova teòrica. La prova teòrica haurà d'estar aprovada (5 o més) per superar l'assignatura (condició indispensable).
B) 30% Realització i presentació dels exercicis pràctics. Les pràctiques són obligatòries i s’han de fer a l’aula. Si no es presenten en temps i forma, s’obté un 0,0. La nota global del criteri B serà la mitjana de totes les activitats pràctiques.
C) 30% Realització del treball final: Estudi sobre la gestió i estructura de les Relacions Públiques d’una organització a partir de fonts primàries (entrevista a un/a responsable de Relacions Públiques). Si no es presenta en temps i forma, s’obté un 0,0.
A (40%) + B (30%)+ C (30%) = 100% NOTA FINAL DE L'ASSIGNATURA
Recuperació Avaluació continuada
a) Segons normativa, per poder participar en el procés de recuperació l’alumnat ha d’haver estat prèviament avaluat en almenys 2/3 del total d’activitats avaluable de l’assignatura i, en aquesta assignatura, haver obtingut una nota mitjana ponderada final d’almenys 3,5.
b) Només es pot recuperar la teoria si l’alumne/a s’ha presentat a la prova teòrica de l’avaluació i ha obtingut entre3,5 i 4,9. La prova de recuperació consistirà en un examen de coneixements teòrics.
c) L’alumnat que hagi tret una D en una de les activitats pràctiques, ja sigui per haver suspès o per no haver-la presentat (sempre que sigui per motius acreditats o acceptables pel professorat), tindrà opció de presentar-se a la recuperació durant el període establert a l’efecte. La recuperació de cada pràctica consistirà en la resolució d’un cas o problema de comunicació en aula (dia i hora a determinar).
d) El treball final de l’assignatura (30 %) és avaluable i no es podrà recuperar en cas de suspendre'l. La raó és que resulta pràcticament impossible realitzar un altre treball d’aquestes característiques en el temps disponible durant el període de recuperació.
Segons el punt 9 de l’article 266 de la Normativa Acadèmica de la UAB: quan es consideri que l’estudiant no ha pogut aportar prou evidències d’avaluació, l’assignatura s’haurà de qualificar com a “no avaluable”. Aquesta assignatura no serà considerada avaluable si l’alumne/a no realitza almenys el 75 % de les pràctiques programades.
Avaluació única
El sistema d'avaluació única de l'assignatura està basat en els següents percentatges:
A) 40% Control de coneixement: prova teòrica oral. La prova teòrica haurà d'estar aprovada (5 o més) per superar l'assignatura (condició indispensable).
B) 20% Prova de resolució de 4 estudis de cas i/o reptes comunicatius.
C) 40% Realització de la pràctica final: estudi sobre la gestió i estructura de les Relacions Públiques d'una organització a partir de fonts primàries i secundàries (entrevista a un/a responsable de Relacions Públiques).
A (40%) + B (20%)+ C (40%) = 100% NOTA FINAL DE L'ASSIGNATURA
Recuperació Avaluació única
a) Segons normativa, per poder participar en el procés de recuperació l’alumnat ha d’haver estat prèviament avaluat en almenys 2/3 del total d’activitats avaluable de l’assignatura i, en aquesta assignatura, haver obtingut una nota mitjana ponderada final d’almenys 3,5.
b) Només es pot recuperar la teoria si l’alumne/a s’ha presentat a la prova teòrica de l’avaluació i ha obtingut una nota entre 3,5 i 4,9. La prova de recuperació consistirà en un examen escrit de coneixements teòrics.
c) La nota assolida en la resolució de casos o reptes comunicatius formarà part de la mitjana ponderada de la nota final. Només en cas de suspendre aquesta prova, i si l'alumne així ho considera, podrà optar a recuperar-la amb una prova de la mateixa índole.
d) El treball final (40 %) és avaluable i no es podrà recuperar en cas de suspendre'l. La raó és que resulta pràcticament impossible realitzar un altre treball d’aquestes característiques en el temps disponible durant el període de recuperació.
PLAGI
En cas que l’estudiant cometi qualsevol irregularitat que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’una activitat d’avaluació, aquesta activitat es qualificarà amb 0, independentment del procés disciplinari que es pugui instruir. En cas que es produeixin diverses irregularitats en les activitats d’avaluació d’una mateixa assignatura, la nota final d’aquesta assignatura serà 0.
Intel·ligència Artificial (IA)
Per a aquesta assignatura es permet l’ús de tecnologies d’Intel·ligència Artificial (IA) exclusivament per a l’exploració inicial d’informació o idees i per a la correcció gramatical de text. El professorat indicarà quin tipus d’ús es permet per a cada pràctica o activitat realitzada en l’assignatura. L’alumnat haurà d’identificar clarament les parts generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines utilitzades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La manca de transparència en l’ús de la IA en aquesta activitat avaluable es considerarà falta d’honestedat acadèmica i pot comportar una penalització parcial o total en la nota de l’activitat, o sancions majors en cas de gravetat.
Aced, Cristina (2018). Relaciones Públicas 2.0. Cómo gestionar la comunicación corporativa en el entorno digital . Editorial UOC.
Capriotti, Paul. (2021). DircomMAP. Dirección Estratégica de Comunicación. Bidireccional.net
Castillo, Antonio (2009) Relaciones Públicas: teoría e historia. Editorial UOC.
Costa, Joan (2009). El DirCom hoy. Barcelona: Costa PuntoCom.
DIRCOM (2024). Código Ético de DIRCOM. Disponible en: https://www.dircom.org/wp-content/uploads/2024/03/Codigo_Etico_Dircom_.pdf
Fernández, Manuel y Román, Yolanda (2007). Deontología de las Relaciones Públicas y la Comunicación: Análisis Comparativo de los Principales Códigos. En Rodríguez Patrón, Aida (Coord.) Tendencias Actuales en las Relaciones Públicas (pág. 121-135).
Grunig, James y Hunt, Todd (2003): Dirección de Relaciones Públicas. Barcelona: Gestión 2000.com.
Míguez, M. (2010). Los Públicos en las Relaciones Públicas. Barcelona: Editorial UOC
Noguero, A. (1990). Relaciones Públicas e Industria de la Persuasión. ESRP-PPU.
Oliveira, Andrea; Capriotti, Paul y Zeler, Ileana (2019). Investigación de los públicos en los modelos de planificación estratégica de comunicación, Sphera Publica, 2(19), 21-35.
Palencia-Lefler i Ors, Manuel (2011): 90 Técnicas de Comunicación y Relaciones Públicas. Madrid:Profit.
Wilcox, Dennis L., Cameron, Glen T. y Xifra, Jordi (2012). RelacionesPúblicas. Estrategias y Tácticas (10ma ed.). Mexico: Pearson
Xifra, Jordi (2003). Teoría y Estructura de las Relaciones Públicas. Madrid: McGraw-Hill.
Xifra, Jordi (2011): Manual de Relaciones Públicas e Institucionales. Madrid; Tecnos.
En aquesta assignatura no es fa servir cap programari específic.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 51 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |
(SEM) Seminaris | 52 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |
(TE) Teoria | 5 | Espanyol | segon quadrimestre | tarda |