Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Publicitat i Relacions Públiques | OB | 2 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
Coneixement dels conceptes clau de la introducció al màrqueting i les nocions bàsiques del llenguatge publicitari.
Dotar l'alumnat de Grau dels coneixements fonamentals sobre el vessant estratègic de la comunicació, tant a nivell conceptual (anàlisi, branding i conceptualització de l'estratègia) com d'implementació (execució de les diverses fases d'un pla de comunicació).
MÒDUL 1: LA IMPORTÀNCIA DE L’ESTRATÈGIA I EL PLANNER
MÒDUL 2: LA CATEGORIA
MÒDUL 3: LA MARCA
MÒDUL 4: ELS PÚBLICS
MÒDUL 5: CONSUMER JOURNEY I ANÀLISI DE TOUCH POINTS
MÒDUL 6: L’ESTRATÈGIA
MÒDUL 7: LA CONNEXIÓ EMOCIONAL
MÒDUL 8: LA PRESENTACIÓ DEL TREBALL
ANNEX: ELS AGENTS
El contingut de l’assignatura serà sensible als aspectes relacionats amb la perspectiva de gènere i amb l’ús del llenguatge inclusiu.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Sessions teòriques i pràctiques | 105 | 4,2 | CM07, CM09, KM10, KM11, SM09 |
Treball anual en equip, estudi i lectures | 165 | 6,6 | CM07, CM09, KM10, KM11, SM09 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 15 | 0,6 | CM07, CM09, KM10, KM11, SM09 |
Es faran diverses activitats durant el curs:
1.- Classes magistrals
2.- Sessions pràctiques
4.- Lectura de textos
5.- Presentació al grup
6.- Treball de l’assignatura (Pla de Comunicació)
7.- Tutoria grupal o individual
8.- Conferència o xerrades de professionals (per definir)
Aquestes activitats s’organitzaran, al llarg dels 10 mesos, de la següent forma:
1- Classes magistrals:
Classes presencials: exposició de conceptes i context teòrics i aclariment de dubtes. Assistència obligatòria.
Hi haurà entre 8 i 10 sessions de 3 hores al llarg del curs, impartides pel professor titular
2- Sessions pràctiques:
14 sessions pràctiques de 3 hores lligades a cadascuna de les magistrals.
Seran impartides majoritàriament per les professores ajudants. L'alumnat quedarà dividit en dos o tres grups (33% o 50% de la classe per ordre alfabètic).
En cadascuna de les sessions es podrà ampliar/complementar el contingut teòric explicat a la Magistral i, tot seguit, es plantejaran diversos exercicis pràctics, a realitzar de forma individual o en grup. Les pràctiques es desenvoluparan majoritàriament a classe però pot ser qua algun exercici s'hagi de completar o realitzar a casa.
Aproximadament es duran a terme entre 18 i 20 pràctiques avaluables.
3- Desenvolupament del treball de curs:
Preparació d’un Pla de Comunicació. L'alumnat quedarà dividit en equips de 4 persones. Es definiran diversos casos, cadascun dels quals serà treballat per 3 o 4 equips, els quals “competiran” per oferir la millor proposta.
L’evolució del treball serà supervisada per un delsprofessors mitjançant diverses tutories i l’avaluació final del treball acabat.
Posteriorment, es presentarà a un tribunal format pels 3 professors i, eventualment, professionals del sector, que triarà l'equip guanyador de cada “concurs oral”.
4- Lectures de textos:
Es facilitaran diverses lectures lligades als continguts teòrics i apartats del treball, que l’alumne haurà de comentar per escrit individualment.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s'exposarà el dia de presentació de l'assignatura i estarà també disponible al Campus Virtual de l’assignatura, on l’alumnat podrà trobar els diversos materials docents i tota la informació necessària per l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per raons sanitàries, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l'assignatura i en les metodologies docents.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Examen | 4 crèdits | 6 | 0,24 | KM10, KM11, SM09 |
Pàctiques i lectures | 4 crèdits | 5 | 0,2 | CM07, CM09, KM10, KM11, SM09 |
Treball assignatura | 4 crèdits | 4 | 0,16 | CM09, KM10, KM11, SM09 |
Aquesta assignatura segueix l'avaluació continuada i no contempla avaluació única
Aquesta assignatura conforma, junt amb Marketing i Gestió Documental de primer curs i Creativitat de tercer curs, la columna vertebral del Grau. Per això són les assignatures troncals de cadascun dels tres cursos respectivament, i tenen 12 crèdits.
L'assignatura es fonamenta en l’equilibri entre l’aprenentatge de continguts teòrics i la capacitat d’aplicar-los en una situació del dia a dia real de la professió. Per tant, la seva avaluació contemplarà aquesta doble dimensió i els 12 crèdits es distribuiran a parts iguals entre examen (4), pràctiques i lectures (4) i treball de l’assignatura (4). Cal treure un 5 de nota mitjana final per aprovar l'assignatura.
El programa oficial separa els dos quadrimestres i adjudica d'entrada 7 dels dotze crèdits al primer i 5 al segon. Com cadascun d’aquests dos blocs és independent, per aprovar l’assignatura cal aprovar-los tots dos. Per tant, si algun alumne suspèn un dels quadrimestres, l’assignatura no es podrà aprovar fent mitjana i haurà de recuperar la part que té suspesa.
Una aproximació, no exacta, entre l'assignació dels crèdits per àmbits acadèmics i per quadrimestres és la següent:
Primer Quadrimestre:
- Examen teòric....................................................... 2 crèdits
- Pràctiques............................................................ 2 crèdits
- Treball: Pla de Comunicació.................................. 2 crèdits
- Lectures............................................................... 0,5 crèdits
En qualsevol dels quatre apartats, la nota mínima per fer mitja ha de ser de 4.
Segon Quadrimestre:
- Treball: Pla de Comunicació................................. 2 crèdits
- Examen teòric...................................................... 2 crèdits
- Pràctiques............................................................ 1 crèdit
- Lectures............................................................... 0,5 crèdits
En qualsevol dels quatre apartats, la nota mínima per fer mitja ha de ser de 4.
NO ES PODRÀ ACCEDIR A LES SESSIONS PRÀCTIQUES NI A L'AVAUACIÓ DE LES TUTORIES SENSE ASSISTÈNCIA A LA CORRESPONENT MAGISTRAL.
Els crèdits del treball es dividiran, sobre 100 punts, de la següent forma:
L'equip guanyador de cada cas rebrà aproximadament 30 punts, el segon 20, el tercer 10 i el quart 0.
Examen: tindrà una part de preguntes test i una part pràctica a desenvolupar. La correcció del test es basarà en la fórmula ENCERTS-ERRADES/Nº OPCIONS-1, que corregeix les probabilitats d'encert aleatori per part de persones que no han seguit la matèria. Per tal que cadascuna de les parts pugui promediar am l'altra, cada part ha de comptar amb una nota mínima de 4.
Pràctiques: s'han de fer i entregar el dia que estigui marcat en el calendari de l'assignatura o que marqui l'equip docent. Només es podran recuperar aquelles pràctiques que no s'hagin realitzat per motius justificats de força major (malaltia...). Caldrà acreditar l'absència o no possibilitat de realització.
Tant a l'examen pràctic com a les pràctiques, el fet de contestar en anglès la totalitat de la tasca encomanada implicarà una puntuació extra d'entre 0,3 i 0,5 punts.
L’estudiant que realitzi qualsevol irregularitat (còpia, plagi, suplantació d’identitat,...) que pugui conduir a una variació significativa de la qualificació d’un acte d’avaluació es qualificarà amb aquest acte d’avaluació. En cas que es produeixin diverses irregularitats, la qualificació final de l’assignatura serà 0.
RECUPERACIÓ:
L’alumnat tindrà dret a la recuperació de l’assignatura si ha estat avaluat del conjunt d'activitats el pes de les quals equivalgui a un mínim de 2/3 parts de la qualificació total de l'assignatura.
El treball de curs NO és recuperable excepte alguna de les 3 primeres entregues parcials. Si són recuperablesels blocs de Pràctiques i Exàmens. Es podran recuperar si es té una nota mínima de 3. En cas de que la nota sigui inferior, no es podrà recuperar l’assignatura.
Si el bloc de pràctiques del quadrimestre està suspès, es podrà recuperar fent un nou exercici al final del quadrimestre.
Els exàmens es recuperaran amb un nou examen de recuperació a final de curs, en el qual la nota màxima que en surti per combinar amb les notes de les alters àrees no podrà superar el 6,5.
Consideració de no avaluable
L’alumnat que no hagi completat almenys el 33% de les activitats d’avaluació previstes en l’assignatura serà considerat com a ‘no avaluable’ i així constarà en la qualificació final.
En cas de segona matrícula, l’alumnat podrà fer una única prova de síntesi que consistirà en l'examen, desglossat en 2 moments, al final de cada quadrimestre. La qualificació de l’assignatura correspondrà a la qualificació de la prova síntesi. Tanmateix, i per tal de córrer un risc inferior, es podrà optar per complementar la nota amb exercicis pràctics de l'avaluació continuada.
Ús de la intel·ligència artificial
En aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d'Intel·ligència Artificial (IA) com a part integrant del desenvolupament del treball, sempre que el resultat final reflecteixi una contribució significativa de l’alumnat en l'anàlisi i la reflexió personal. L’alumnat haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influïtenel procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA es considerarà falta d'honestedat acadèmica i pot comportar una penalització en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.
Batey, Mark (2015). Brand meaning (2nd edition). Routledge
Chan & Mauborgne. (2015). Blue ocean Strategy. Harvard BS Review
Drue, Jean Marie (1996). Disruption. Eresma
Fortini-Campbell, Lisa (2001). Hitting the sweet spot. The Copy Workshop
Gladwell, Malcolm (2002). The tipping point; Back Bay Books
Keller, Kevin L. (2019). Strategic Brand Management (5th edition). Prentice Hall
Laermer, Richard (2009). Punk Marketing. HarperCollins
Levinson, Frishman & Lublin (2020). Guerrilla Publicity; Morgan James
Lindstrom Martin (2005). Brand Sense. Free Press
Maslow, AD (1943). A theory of human motivation. Start Publishing
Pearson, Carol & Mark, Margaret (2001). The Hero & the Outlaw; McGraw-Hill
Reiss, Steven (2002). Who am I?. Berkley
Reynolds & Olson (2001). Understanting consumer decision making: the means-end approach. Laurence Earlbaum
Rijkenberg, Jan (2001).Concepting. NTC
Schmitt, Bernd (2000). Experiential marketing. Free press
several authors (1988). How to plan advertising. APG
Stalman, Andy (2014). Brand Off-On. Gestión 2000
Steel, Jon (2012).Verdades, mentiras y publicidad. Eresma
Sutherland & Sylvester (2008). Advertising and the mind of the consumer. Routledge
Villemus, Philippe (1997). Comment juger la création publicitaire. Editions d'Organization
Zaltman, Gerald (2003). How customers think; Harvard BS Press
Zaltman,Gerald (2008). Marketing Metaphoria. Harvard BS Review
L'assignatura no requereix cap programari específic.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 51 | Català | anual | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 52 | Català | anual | tarda |
(PLAB) Pràctiques de laboratori | 53 | Català | anual | tarda |
(TE) Teoria | 5 | Català | anual | tarda |