Titulació | Tipus | Curs |
---|---|---|
Periodisme | OB | 3 |
Podeu consultar aquesta informació al final del document.
No hi ha prerequisits per cursar l'assignatura.
OBJECTIUS
TEMARI
Tema 1: Les polítiques de comunicació
Tema 2 : La regulació dels mercats comunicatius
Tema 3: Servei Públic, Continguts i Diversitat Cultural
Tema 4: les polítiques de la Societat Digital
Tema 5: Els grans reptes actuals de les polítiques de comunicació
El contingut de l’assignatura serà sensible als aspectes relacionats amb la perspectiva de gènere i amb l’ús del llenguatge inclusiu.
El calendari detallat amb el contingut de les diferents sessions s’exposarà el dia de presentació de l’assignatura. Es penjarà també al Campus Virtual on l’alumnat podrà trobar la descripció detallada dels exercicis i pràctiques, els diversos materials docents i a qualsevol informació necessària per a l’adequat seguiment de l’assignatura. En cas de canvi de modalitat docent per motius de força major segons les autoritats competents, el professorat informarà dels canvis que es produiran en la programació de l'assignatura i en les metodologies docents.
Títol | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|
Tipus: Dirigides | |||
Classes teòriques | 37,5 | 1,5 | 7, 9, 27 |
Seminaris | 15 | 0,6 | 5, 7, 27 |
Tipus: Supervisades | |||
Tutories | 7,5 | 0,3 | 8 |
Tipus: Autònomes | |||
Treball personal | 82,5 | 3,3 | 5 |
L'assignatura es desenvoluparà en sessions teòrica-pràctiques. Les classes magistrals es dedicaran a l'explicació dels conceptes centrals de les polítiques de comunicació. Les sessions pràctiques tindran les següents modalitats: anàlisi de cas, exercicis pràctics, debats i presentació oral de treballs. En algunes activitats, s'utilitzarà la metodologia d'aula invertida.
Nota: es reservaran 15 minuts d'una classe, dins del calendari establert pel centre/titulació, perquè els alumnes completin les enquestes d'avaluació de l'actuació del professorat i d'avaluació de l'assignatura.
Títol | Pes | Hores | ECTS | Resultats d'aprenentatge |
---|---|---|---|---|
Anàlisi de cas 1 | 10 | 1 | 0,04 | 1, 3, 4, 9, 10, 12, 13, 17, 18, 20, 21, 24, 25, 26, 27, 28 |
Anàlisi de cas 2 | 10 | 1 | 0,04 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 12, 13, 14, 16, 17, 18, 19, 20, 24, 25, 26, 27, 28 |
Dinàmica del grup gran | 20 | 1,5 | 0,06 | 2, 3, 5, 7, 8, 9, 10, 13, 16, 23, 24, 25, 26, 27 |
Pràctica avaluable - Tema 3 | 10 | 1 | 0,04 | 1, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 12, 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 22, 23, 24, 25, 26, 27 |
Pràctica avaluable: Tema 4 | 10 | 1 | 0,04 | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 9, 10, 12, 14, 15, 17, 18, 19, 20, 21, 23, 24, 25, 26, 27 |
Pràctica avaluable: tema 5 | 10 | 1 | 0,04 | 1, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22, 24, 25, 26, 27, 28 |
Prova de continguts | 30 | 1 | 0,04 | 1, 3, 7, 9, 10, 11, 13, 26, 27 |
L’avaluació de l’assignatura és sumativa i es basa en el seguiment continuat de les activitats proposades. Per obtenir la qualificació final és imprescindible presentar-se a totes les activitats d’avaluació i assolir un mínim de 10 punts al control de continguts.
Les activitats d’avaluació i la seva ponderació són les següents:
L’assistència a les activitats d’avaluació és obligatòria per a tot l’alumnat. No obstant això, es contemplen excepcions puntuals degudament justificades (com malaltia, intervencions quirúrgiques, defunció d’un familiar proper, entre altres). En aquests casos, caldrà presentar un justificant oficial i comunicar la situació al professorat mitjançant el Campus Virtual abans de l’activitat o tan aviat com sigui possible.
Participació en la dinàmica del grup gran:
Per obtenir la puntuació corresponent a la participació activa en les dinàmiques del grup gran, cal haver assistit com a mínim al 80 % de les sessions. Si no s’assoleix aquest percentatge, no es puntuarà l’activitat, però es considerarà realitzada a efectes de l’avaluació continuada.
Activitats no realitzades per causa justificada:
Les activitats d’avaluació que no es puguin realitzar per causa justificada no es reprogramaran durant el semestre, però podran ser recuperades al juny de 2026. La data exacta per a la recuperació s’anunciarà el primer dia de classe.
Entrega i correcció de treballs:
Totes les activitats s’han de lliurar dins el termini indicat i seguir les indicacions formals establertes a les fitxes tècniques corresponents. No s’acceptaran treballs fora de termini, per tal de garantir el calendari de correcció i lliurament de notes.
Publicació de notes i revisions:
Les qualificacions es publicaran al Campus Virtual. Es disposarà d’un termini de 10 dies naturals per fer consultes o reclamacions un cop publicada la nota de cada activitat.
Tutories:
Cada docent establirà un horari de tutoria per resoldre dubtes i fer seguiment personalitzat de l’aprenentatge.
Control d’assistència:
A les sessions teòriques es passarà llista amb signatura per computar el percentatge d’assistència, necessari per a l’avaluació de la dinàmica del grup gran.
RECUPERACIÓ:
L’assignatura preveu dues vies de recuperació:
PLAGI: L’estudiant que realitzi qualsevol irregularitat (còpia, plagi, suplantació d’identitat,...) es qualificarà amb 0 aquest acte d’avaluació. En cas que es produeixin diverses irregularitats, la qualificació final de l’assignatura serà 0.
ÚS DE LA INTEL·LIGÈNCIA ARTIFICIAL:
Per a aquesta assignatura, es permet l'ús de tecnologies d’Intel·ligència Artificial (IA) exclusivament en tasques de suport, com la cerca bibliogràfica o d’informació, la correcció de textos o les traduccions o en situacions indicades pel professorat de l’assignatura L’alumnat haurà d'identificar clarament quines parts han estat generades amb aquesta tecnologia, especificar les eines emprades i incloure una reflexió crítica sobre com aquestes han influït en el procés i el resultat final de l’activitat. La no transparència de l’ús de la IA en aquesta activitat avaluable es considerarà falta d'honestedat acadèmica i comportarà una penalització parcial o total en la nota de l'activitat, o sancions majors en casos de gravetat.
SEGONA MATRÍCULA: En cas de segona matrícula, l’alumnat podrà fer una única prova de síntesi que consistirà en un control de continguts i uns exercicis pràctics. La qualificació de l’assignatura correspondrà a la qualificació de la prova de síntesi. L'estudiant que vol fer la prova de síntesi ho ha de comunicar per escrit a la coordinadora de l'assignatura.
AVALUACIÓ ÚNICA:
El sistema d’avaluació única de l'assignatura està basat en els següents percentatges:
A) 50% Prova teòrica sobre el temari de continguts
B) 30% Prova escrita de resolució de 3 casos pràctics.
C) 20% Presentació oral per comentar i argumentar sobre alguna de les polítiques de comunicació estudiades.
La nota de l'avaluació única serà el resultat de les notes de les proves teòrica, escrita i presentació oral.
Les dates de realització d'aquestes proves s'anunciarà al principi de curs a través del calendari de l'assignatura.
RECUPERACIÓ DE L'AVALUACIÓ ÚNICA: Consistirà en una prova de síntesi que incorporarà preguntes test sobre continguts, resolució de casos i una part d'exposició oral. S'hi podran presentar aquells estudiants que s'hagin presentat a les proves de l'avaluació única i hagin obtingut com a mínim un 3'5 en la nota de conjunt de l'assignatura. La data s'anunciarà a l'inici del curs.
BIBLIOGRAFIA BÀSICA:
ALBORNOZ, Luis Alberto i GARCÍA LEIVA, Mª Trinidad (eds.) (2017) Diversidad e industria audiovisual. El desafío cultural del siglo XXI. México: Fondo de cultura económica.
DONDERS, Karen (2021). Public Service Media in Europe. Law, Theory, and Practice. London: Routledge.
DONDERS, Karen; PAUWELS, Caroline i LOISEN, Jan (eds.) (2014). The Palgrave Handbook of European Media Policy. New York: Palgrave Macmillan.
FLEW, Terry i MARTIN, Fiona R (eds.) (2022) Digital Platform Regulation. Global Perspectives on Internet Governance. New York: Palgrave Macmillan.
MANSELL, Robin i RABOY, Marc (2011). The Handbook of Global Media and Communication Policy.Londres: Blackwell.
PICARD, Robert (2020). Media and Communications Policy Making. New York: PalgraveMacmillan.
RANAIVOSON, Heritiana; BROUGHTON MICOVA, Sally and RAATS, Tim (eds.) (2023) European Audiovisual Policy in Transition. London: Palgrave.
VAN CUILENBURG, Jan and MCQUAIL, Denis (2003) “Media Policy Paradigm Shifts: towards a New Communications Policy”, European Journal of Communication, vol. 18, 181-207.
Es facilitarà bibliografia complementària pels continguts específics del temari.
No hi ha programari específic.
La informació proporcionada és provisional fins al 30 de novembre de 2025. A partir d'aquesta data, podreu consultar l'idioma de cada grup a través d’aquest enllaç. Per accedir a la informació, caldrà introduir el CODI de l'assignatura
Nom | Grup | Idioma | Semestre | Torn |
---|---|---|---|---|
(SEM) Seminaris | 11 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 12 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 13 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 21 | Espanyol | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 22 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(SEM) Seminaris | 23 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 1 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |
(TE) Teoria | 2 | Català | segon quadrimestre | matí-mixt |